Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Csat(t)lakozz!

Posted on 2023.04.02.2023.03.28. By AztaCARom

A Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet és az Országos Rendőr-főkapitányság eldöntötték, hogy közösen tesznek azért, hogy minél több utazó csatolja be a saját és a gyermekei biztonsági övét!

A Magyar Rendőrség „Csat(t)lakozz”  elnevezéssel országos kampányt indított, amelyben felhívja a figyelmet a biztonsági öv és a gyermekülés helyes használatára, azok megkérdőjelezthetetlen fontosságára. A kampányhoz, a teljes magyar egészségügyi ellátás képviseletében a gyermekbaleseti- és sürgősségi ellátásban élen járó Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet is csatlakozott, hiszen közös cél az emberi élet, a testi épség és az egészség megóvása.

A március 21-i sajtótájékoztatón Óberling József r. ezredes, az Országos Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője elmondta, hogy a biztonsági öv a mai napig az autók legelterjedtebb és legfontosabb biztonsági, utasvédelmi berendezése, és minden más – jármű utasterében alkalmazott – passzív biztonsági megoldás alapja (mint pl. a légzsák, övfeszítő, gyermekbiztonsági rendszer). A biztonsági öv használati arányának felmérése – az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság megbízásából – a közelmúltban fejeződött be, és az adatok alapján a helyzet aggasztó. Magyarországon az övhasználati hajlandóság aránya jelentősen elmarad a legfejlettebb közúti közlekedésbiztonsággal rendelkező európai országokban tapasztalható állapotoktól. A felmérés alapján az övhasználati hajlandóság az elmúlt években nem javult, az első ülésen ülők 88 %-a, a hátsó utasok 57 %-a használja a biztonsági övet, amely mellett az is aggasztó, hogy  a gépjárműben utazó gyermekek közül 10-ből átlagosan 4 megfelelő védelem nélkül vesz részt a közlekedésben.

Magyarországon 1976. január 1-je óta kötelező a biztonsági öv használata a gépjárművekben, 1994 óta pedig a hátsó ülésen ülőknek is kötelező  övet csatolni lakott területen kívül és belül is egyaránt. A tapasztalat azt mutatja, hogy a fentiekkel a közlekedők többsége tisztában van, azonban mégsem használják ezeket a passzív biztonsági eszközöket. A 2021-es statisztikai adatok azt is kimutatták, ha a gépjárműben utazók közül 10%-al többen kötötték volna be magukat, akkor 65 ember nem halt volna meg a közlekedési baleset során, ennyien hazatérhettek volna a családjukhoz.

A biztonsági öv – egy balesetben játszott – életmentő szerepét számtalan tanulmány és a statisztikák is igazolják. Egy közlekedési balesetben a biztonsági övet használók túlélési esélye nagyságrenddel magasabb az öv becsatolását mellőző közlekedőkhöz képest. Övet használva a sérülések súlyossága is alacsonyabb, sőt egyes esetekben a sérülés elkerülhető. Idén már két alkalommal tartott a rendőrség Magyarország egész területén a passzív biztonsági eszközök – a biztonsági öv, a gyermekbiztonsági rendszerek és a bukósisak – szabályszerű használatára irányuló közúti ellenőrzés-sorozatot. Első alkalommal 2023. február 13. és 19. között, amelynek során a közúti ellenőrzést végző rendőrök 13 973 alkalommal tapasztalták a biztonsági öv használatának elmulasztását, túlnyomórészt – 10 971 esetben – a járművezető nem kapcsolta be a biztonsági övét. A gyermekbiztonsági rendszert 228 esetben nem használták, míg 30 motorkerékpáros/segédmotoros kerékpáros bukósisak nélkül közlekedett. Második alkalommal 2023. március 6. és 12. között, amelynek során sajnálatos módon emelkedett a jogsértést elkövetők száma. Ezalatt az egy hét alatt 20 378 esetben tapasztalták az ellenőrzést végző rendőrök a biztonsági öv használata nélküli közlekedést, amelyből ismételten a járművezetők voltak a legtöbben (15 974 fő). Az egyéb jogsértések száma is emelkedett, a gyermekbiztonsági rendszert 296 esetben nem használták, míg 79 motorkerékpáros /segédmotoros kerékpáros közlekedett bukósisak nélkül.

Dr. Nagy Anikó, a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet főigazgató főorvosa elmondta, hogy az intézet egy azon kiemelt intézetek és gyermekellátók között, akik az országban a legmagasabb szinten fogadják és gyógyítják a balesetekben súlyosan sérült gyermekeket. A figyelemfelhívó kampánynak aktív részesei kívánnak lenni, mert naponta szembesülnek azzal, hogy milyen állapotban kerülnek be hozzájuk a gyermekek, akik egyáltalán túlélik a baleseteket. Szomorúnak tartotta azt a tényt, hogy ma, a 21. században, a modern autók és gyermekülések számtalan, és életkorhoz igazodó lehetőségének ellenére még mindig életüket vesztik a gyermekek, vagy élethosszig tartó nyomát viselik a testükön a közlekedési balesetnek. Az orvosok, ápolók mindent megtesznek annak érdekében, hogy megmentsék a gyermekek életét, de sajnos a legmodernebb orvosi technika és tudás sem tud mindig segíteni… pedig az biztonsági övet csak pár másodperc bekapcsolni.

Az intézet Módszertani Igazgatósága által készített elemzések azt mutatják, hogy a közlekedési balesetek következtében történő halálozás döntően a 15-19 éves középiskolások körében következik be és elsősorban fiúk érintettek. Egy éves kor alatt majdnem annyi gyermeket veszítenek el, mint 1-14 éves kor közöttieket összesen. Ez azért is ilyen kirívó, mert sok szülő a hátsó ülésen kézben tartva utazik a gyermekével, nem rögzítik magát a biztonsági ülést sem, a babahordozókat csak úgy beteszik a hátsó ülésre, vagy az első ülésre, ahol a légzsák menthetetlen állapotot okoz a baleset következtében.

A Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet főigazgatójaként, valamint az országos gyermekbaleseti- és sürgősségi ellátó kórházak nevében minden szülőt arra kért, hogy óvják gyermekeik életét, minden utazás alkalmával használjanak, és megfelelően rögzítsék az autós biztonsági gyermeküléseket. Ezzel, baleset esetén meg tudják menteni gyermekeik életét. Külön kéréssel fordult a fiatal generációhoz is, és azt kérte, hogy vigyázzanak magukra, kössék be az övet minden utazás alkalmával és figyeljenek testvéreikre is, ha ezt a szülők nem teszik meg. Akkor se csatolják ki magukat, amikor már csak pár méterre vannak az otthonuktól. Kiemelte, „ha vigyázunk egymásra és figyelünk önmagunkra, akkor családok, és generációk jövőjét tudjuk szebbé, boldogabbá és teljessé tenni. “CSAT(T)LAKOZZ!”-atok hozzánk, és mentsünk meg együtt minden gyermeket!”

A sajtótájékoztatón szintén felszólaló Jenei Zoltán, az Országos Kórházi Főigazgatóság (OKFŐ) vezetője kihangsúlyozta, hogy egyszerre fájdalmas és elgondolkoztató olyan gyermekeket ellátni a kórházainkban, akik felelőtlen magatartás miatt szenvedtek megelőzhető, súlyos sérüléseket. Az ilyen balesetek a gyermekek későbbi életére nézve beláthatatlan következményekkel járnak és a környezetük is egy életen át viseli ennek terheit. Éppen ezért az OKFŐ nemcsak támogatja a most induló kezdeményezést, hanem felkéri az általa irányított megyei és országos intézményeket, hogy csatlakozzanak ehhez az együttműködéshez.

A sajtótájékoztató után az ORFK-OBB képviselői ajándékokat vittek fel a lábadozó kis betegeknek. A többféle játék, és a rendőrautó vagy rendőrmotor modell mosolyt csalt az arcokra. Dr. Ringwald Zoltán Osztályvezető főorvos az osztályon elmondta, hogy a legjellemzőbb a közlekedési balesetek során a gyerekeknél a fej-, és a végtagsérülés. Az osztály orvosai mindent megtesznek a gyerekek gyógyulásáért, és főorvos elmagyarázta, hogy nagyon más egy felnőtt osztály és egy gyermek sebészeti munka. Nagy erőfeszítéseket tesznek, hogy a nyílt sebek, műtéti hegek lehetőleg nyom nélkül, vagy minimális nyommal gyógyuljanak. Az osztályon felszívódó implantátumokat is széles körűen alkalmaznak, ezt alapítványi háttérrel biztosítják a műtétekhez. Dr. Ringwald Zoltán hangsúlyozta, hogy a balesetek során a fizikális sérülések mellett erős súllyal van jelen a lelki sérülés, a trauma, amelyet már a kórházi ápolás kezdetétől igyekeznek feloldani, illetve a gyógyulás után is figyelmet kell erre fordítani. A biztonsági öv és gyermelkülés használattal kapcsolatban felhívta a figyelmet arra, hogy igen, igazuk van azoknak, akik szerint a baleset során az öv sérüléseket okoz: ez valóban így van, kisebb zúzódásokkal, hámsérüléssel jár, mikor a passzív biztonsági eszközök működnek. Azonban ezek a sérülések súlyossági fokukat tekintve messze elmaradnak azoktól, amelyet biztonsági öv, vagy becsatolt gyermekülés nélkül szenvedhetnek el a gyerekek. Így nagyon fontos az orvosi tapasztalatok szerint is a passzív védelmi eszközök aktív használata az autókban.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Közlekedés Tags:biztonsági öv, Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet, közlekedés, Országos Rendőr-főkapitányság

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Rába az idén sem tervez osztalékot fizetni
Next Post: Huszonöt éve számíthatnak Csik Tibor Zoltán megbízható munkájára a gyártósorok mellett

Kapcsolódó cikkek

  • Heten haltak meg a felborult egyterűben Hírek
  • Új autóbuszokat adtak át Debrecenben Hírek
  • Pollenszűrő segíthet a szénanáthától és allergiától szenvedő autósokon Bemutató
  • Csak egy átlagos hétvége… Pótlóbusz jár a HÉV helyett Tököl és Ráckeve között péntektől Közlekedés
  • Hazánkban is bemutatkozott az IFOY-díjas STILL RX 20 targonca Hírek
  • Új utastérlevegő-szűrőt fejlesztett a Honda Bemutató

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Magyarországon is bemutatja új albumát a cseh I Love You Honey Bunny
  • Akkumulátorral és okosotthon funkciókkal az optimális energiafelhasználásért
  • Új lemeze legütősebb dalához forgatott klipet Freddie
  • A Fujitsu 13. generációs Intel processzorral ellátott, új noteszgépekkel lép piacra
  • Dua Lipa megtörte a nagyobb alkotói csendet
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT