Csodás gépek jönnek
Az új CB1000R és az Africa Twin Adventure Sports is bemutatkozik a Milánói Motorkiállításon
-
A Neo Sports Café tanulmánymotor szériagyártású változatának tekinthető CB1000R feltűnő, egyedi arculatot hoz a Honda naked motorjainak világába
-
A különféle motorüzemmódok, a 20,4 LE-s teljesítménynövekedés és a 12 kg-mal kisebb tömeg új szintre emeli a modellt
-
A CB125R és a CB300R egyazon modern, minimalista formavilágon osztozik, és megannyi prémium összetevőt tartogat a fiatal, illetve az első nagymotort kereső pilóták számára
-
A típus bemutatkozásának 30. évfordulója alkalmából látott napvilágot az alapmodellnél gazdagabban felszerelt, még jobb terepképességekkel felruházott Africa Twin Adventure Sports
-
Elektronikus gázmarkolatot és négyállású üzemmódkapcsolót kapott az Africa Twin, egyúttal számos ponton optimalizálták a modellt
-
Először látható Európában az új Gold Wing. Komfort, felszereltség, minőségérzet és vezetési élmény terén egyaránt új mércét teremt kategóriájában
-
Megkapta a HSTC kipörgésgátlót és a G kapcsolót, így még ügyesebb lett terepen a 2017-es év sztárja, az X-ADV
-
Modellfrissítésen esett át a népszerű NC család. A típus ezentúl 35 kW-os, A2-es jogosítvánnyal vezethető változatban is elérhető lesz
-
Tanulmánymodell formájában tért vissza két legenda, a Super Cub és a Monkey
Teljes európai választékát bemutata a Milánói Motorkiállításon a Honda. Az EICMA 2018 látogatói öt új és két modellfrissítésen átesett motorkerékpárral ismerkedhetnek meg a japán gyártó standján, továbbá megtekinthetik a márka két új lélegzetelállító tanulmánymotorját is. A palettán a 125 cm3-es kezdőgépektől a GL1800 Gold Wing luxustúrázóig számos típus sorakozik, így a Honda továbbra is a piac legszélesebb, legváltozatosabb kínálatával büszkélkedhet.
CB1000R, CB300R és CB125R – új stílus a nakedek mezőnyében
A CB1000R áll az élén annak a csodálatos triónak, melynek tagjairól a Neo Sports Café tanulmánymodell formajegyei köszönnek vissza. A sportos nakedek és a szemet gyönyörködtető café racerek jellemvonásait ötvöző stílus egyszerre modern és minimalista, így mindhárom gép óriási sikerre számíthat, különösképpen, hogy teljesítményük is elismerésre méltó. Az új CB1000R például 12 kg-mal könnyebb és 20,4 LE-vel erősebb, mint elődje, ami azt jelenti, hogy 20 százalékkal kedvezőbb tömeg/teljesítmény arány jellemzi. A könnyű kezelhetőségről elektronikus gázmarkolat, üzemmódkapcsoló, valamint szabályozható motorfék és kipörgésgátló (HSTC) gondoskodik.
A pályafutásuk elején járó motorosoknak két azonos megjelenésű modellt fejlesztett a Honda. A könnyű és barátságos CB125R-CB300R duót élénk, pörgős motorok hajtják, s olyan elsőrangú összetevőkből épülnek fel, mint a 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított első villa, az állítható előfeszítésű központi hátsó rugóstag, a radiálisan rögzített, négydugattyús első féknyereg, a LED-es világítás, a folyadékkristályos műszeregység vagy az IMU-val kiegészített blokkolásgátló.
Kibővült az Africa Twin család – az alapmodell mellé megérkezett az Adventure Sports kivitel
Az Africa Twin európai bemutatkozásának 30. évfordulójának alkalmából a Honda elkészítette az alapmodellnél gazdagabban felszerelt, még jobb terepképességekkel büszkélkedő Africa Twin Adventure Sports kivitelt. Az ősmodellhez hasonló, háromszínű fényezésben tündöklő modell az igazán hosszú távú aszfaltos és terepes túrákat támogatja, ezért 5,4 literrel nagyobb üzemanyagtartályt és hosszabb rugóutakkal felvértezett futóművet kapott. A magasabb üléspozíció, a megnövelt szabad hasmagasság, az extra nagy haspáncél és a bukókeret szintén a gondtalan kalandozást szolgálja, csak úgy, mint a magasított szélvédő.
Emellett a 2018-as Africa Twin újításai is megörökölte az Adventure Sports, beleértve, az elektronikus gázmarkolatot (throttle-by-wire), a négyállású üzemmódkapcsolót és a finomabban szabályozható kipörgésgátlót (Honda Selectable Torque Control, HSTC) is. Az áttervezett szívóoldali kialakítás és kipufogórendszer ugyancsak átkerült az alapmodellből, így az Adventure Sports is megdöbbentően erős és rugalmas a középső fordulatszám-tartományban.
Még otthonosabban mozog terepen az X-ADV
A tavaly bemutatott X-ADV szabályosan letarolta a piacot – az értékesítés első nyolc hónapjában kereken 10 ezer példány kelt el belőle. A Honda szabadidő-motorja a robogók kimagasló használati értékét és a nagymotorok teljesítményét tudhatja magáénak, ehhez társul a lenyűgöző terepképesség, amit 2018-ra továbbfokoztak a mérnökök. Hogy a túrák mindig élvezetesek és biztonságosak legyenek, ezentúl alapfelszereltség a kipörgésgátló (HSTC) és a közvetlenebb váltásokat garantáló G-kapcsoló, és ezentúl 35 kW-os, A2-es jogosítvánnyal vezethető változatban is elérhető lesz a modell.
Megérkezett Európába az új GL1800 Gold Wing
A Milánói Motorkiállítás adott otthont a GL1800 Gold Wing európai premierjének is. A hosszú távú túrázás, a luxusszintű felszereltség és a páratlan minőség szimbóluma immáron negyven éve van jelen a piacon, s hogy továbbra is a mezőny legjobbja lehessen, utolsó porcikájáig áttervezték a Honda szakemberei. Az új generáció kisebb, könnyebb és agilisebb lett elődjénél, hathengeres boxermotorját pedig hengerenként négyszelepes, Unicam rendszerű hengerfejekkel, elektronikus gázmarkolattal és négyállású üzemmódkapcsolóval szerelték fel. Újdonság továbbá a kipörgésgátló, a hegymeneti asszisztens, a dupla lengőkaros első futómű és Pro-Arm lengőkarral társított, áttervezett alumíniumváz.
A Gold Wing az egyetlen sorozatgyártású motorkerékpár, amelyhez légzsákot kérhetnek a vásárlók, ahogy az alapfelszereltség részeként kínált Apple CarPlay is újdonság a motorok világában. A vadonatúj, harmadik generációs, extraként rendelhető DCT váltó – ötfokozatú elődjével szemben – hét fokozatot tartogat a pilótának, még inkább passzol tehát a Gold Wing világjáró személyiségéhez.
Továbbfejlődtek az NC család tagjai
A 2018-as modellévben már 35 kW-os, A2-es jogosítvánnyal vezethető változatban is elérhető lesz az NC750X, az NC750S és az Integra alkotta triumvirátus. További változás, hogy az NC750X-et és az Integrát 2018-tól alapáras kipörgésgátlóval (HSTC) szerelik fel, a motorelektronika pedig 900-zal magasabb fordulatszámon, 7500 f./percnél szabályoz le, így még nagyobb tartományban használható ki a teljesítmény.
Kis motorok nagy történettel – két koncepciót is hozott Milánóba a Honda
Az új szériamotorok mellett két koncepciómodellt is hozott Milánóba a Honda, s bizony mindkettőn a régi, ikonikus logó díszeleg. Egyikük a nagysikerű Monkey modern átirata, melyet a 125 cm3-es, vízszintesen beépített motor mellett LED-es világítás, Smart Key, fordított teleszkópvilla és a folyadékkristályos műszeregység tesz vonzóvá. A másik a klasszikus megjelenésű Super Cub 125C, amit nem más okkal hívott életre a gyártó, minthogy legördült a futószalagról az immáron 59 éves Super Cub modellcsalád 100 milliomodik (!) példánya.