Csúcsot döntött a Volvo is
A Volvo Autó Hungária 2019-ben új értékesítési rekordot ért el: 25 éves hazai működése alatt eladási eredménye először haladta meg a kétezer darabot, és meg sem állt a 2205 értékesített autóig.
Az eladások 2018-hoz képest 21%-kal nőttek. Az értékesítés szempontjából ez már a 6. egymást követő növekedési év. 2018-ban a vállalat 1815 autót adott el.
Az elmúlt években elért eredmények azt mutatják, hogy kiemelkedő érdeklődés van a számos nemzetközi díjat is nyert XC családra. Tavaly a teljes Volvo értékesítés 63%-a a három XC modellünk, az XC40, az XC60 és az XC90 modellünk között oszlott meg.
Hazánkban 2019-ben a legnépszerűbb Volvo modell az új XC60-as volt, amiből 580 darabot helyeztünk forgalomba, ezzel az autó a prémium D-SUV szegmens első helyén végzett.
Ezt követte az XC40-es típus 465 darab autóval, ami szintén az első helyet jelenti a premium C-SUV szegmensben! A tavaly megújult XC90 pedig a márka 3. legnépszerűbb modellje lett, a premium E-SUV szegmensben pedig a 2. helyen zárt.
Az XC modellek mellett a tavaly első teljes évében értékesített V60 típust kell kiemelnünk, amely 239 darabos eredménnyel zárta az évet, a Cross Country változatából 44 darab talált gazdára, míg a szedán testvéréből, a tavasszal bevezetett S60-ból a töredék év alatt is 115 darabot értékesítettünk.
2019-ben a plug-in hybrid változatok népszerűsége folytatódott: a teljes értékesítésben (azokban a modellekben, ahol elérhető volt ilyen motorváltozat) részarányuk elérte a 18%-ot. Kiemelendő az XC90 modellünk, ahol minden 3. eladott autó ebbe a kategóriába tartozott.
A Volvo magyarországi hálózata 13 márkakereskedésből áll. 12 kereskedés már az új modern skandináv formanyelv szerinti arculatot képviseli, a fennmaradó 1 szalon ez irányú fejlesztése pedig 2020. első felében befejeződik.