Dacia Duster Dakar-koncepció inspirálhatja a jövőbeli speciális kiadású modelleket
- Dacia a Duster alapú egyszeri építménnyel ünnepli 2025-ös Dakar-bejegyzését.
- A Dakar Duster Soul Of Dakar rally-ihlette livery-vel és tetőcsomagtartóval rendelkezik.
- Dacia fontolóra veheti a Dakar-témájú speciális kiadások előállítását.
Dacia bemutatta a Duster Soul Of Dakar-ot, egy speciális épületet, amely a társaság részvételét ünnepli a fárasztó rallyon. A SUV-t egyszeri formában mutatták be rally-ihlette díjjal és néhány kiegészítővel. Sőt, még jobb, ha van esély arra, hogy inspirálja a Dakar témájú speciális kiadások jövőbeli sorozatát.
A Dakar lelkét a múlt héten mutatták be az olaszországi Milánóban egy helyi esemény részeként. A színárnyalat hasonló a Dacia Sandrider prototípushoz, amelyet a 2025 Dakar.
A díszes csomagolás mellett a Dakar Soul a Dacia InNature kollekció kiegészítőivel van felszerelve, amelyek opcionálisan elérhetők a szokásos Duster. A tetőcsomagtartó vízálló táskát, rakománydobozt és lapátot hordoz, amely lehetővé teszi az utasok számára, hogy nehezebb terepen kezeljék.
Belül a YouClip kiegészítő tartók szétszóródnak a kabin körül, beleértve az okostelefonok, táblagépek és italok táskahorgjait és tartóit. Sajnos ez a módosítások teljes listája, bár egy másik kerékkészlet vagy emelt felfüggesztés miatt a SUV még hűvösebbnek tűnik.
Az egyszeri eszköz a Dacia Duster 1.2 TCe 130 4 × 4-en alapul, és nem tartalmaz mechanikai frissítést. Az enyhe hibrid 1,2 literes hajtómű 128 lóerőt (96 kW / 130 LE) generál, és kizárólag egy hatfokozatú kézi sebességváltóhoz illeszthető. Míg a legtöbb Duster burkolat elsőkerék-meghajtású, ez a verzió elektronikus négykerék-meghajtású rendszerrel van felszerelve.
Dakar-témájú akciók mérlegelése alatt
Noha a koncepció úgy hangzik, mint a Dacia motorsportjának reklámozásának képzeletbeli módja, Autocar jelentések szerint speciális kiadások sorozatát hozhatja létre Dacia jelenlegi felállásán.
Ez a Dacia vezérigazgatója, Denis Le Vot korábbi megjegyzésein alapul, amelyek kijelentették: “Lehet, hogy valamilyen korlátozott sorozatban felhasználhatjuk a Dakar autójának ízét és érzetét, vagy bármi mást, de látni fogjuk a ” -t. A vezérigazgató úgy gondolja, hogy a híres Dakar-rally “közel áll ahhoz a képhez ”, amelyet Dacia kivetíteni akar, és úgy véli, hogy a program új ügyfeleket vonzhat a márkához.
A valóságban egy csomagolás, néhány kiegészítő és speciális jelvény hozzáadása egy meglévő gyártási modellhez nem igényel nagy beruházást. Ugyanakkor ezek a “korlátozott termelésű ” sorozatok ingyenes reklámként szolgálnának Dacia számára az utakon, tudatva az emberekkel, hogy Dakar-csapata van. Ami a modelleket élvezheti a különleges bánásmód, a Duster és a Bigster A SUV-k a legvalószínűbb versenytársak.
Magas elvárások
Annak ellenére, hogy újonnan jött, Dacia “célja a ” győzelem a 2025-ös Dakaron. A román autógyártó bejegyzését a Prodrive üzemelteti, a WRC legendája, Sebastien Loeb és az ötszörös Dakar-győztes, Nasser Al-Attiyah ül a Sandrider kormánya mögött.
A Sandrider prototípus nem áll kapcsolatban a Dacia gyártási modelljeivel, mivel szénszálas karosszériája egy egyedi cső alakú alvázon ül. A rally-raid szörny fel van szerelve egy Nissan közepére szerelt, 3,0 literes, 3,0 literes V6-os turbóval, amely jó 355 lóerőre (265 kW / 360 LE) és szintetikus üzemanyaggal működik.