David LaChapelle újra egyesül a Mercedes-Maybach-al, hogy művészien értelmezze az ikonikus dizájnt
- Régóta együttműködő Mercedes-Maybach és David LaChapelle újra egyesül, hogy három műalkotást hozzanak létre.
- David LaChapelle ünnepli azt a természetes kapcsolatot, amely Maybach autóipari művészetét összekapcsolja a huszadik század elejének három legbefolyásosabb művészeti irányzatával: a futurizmussal, a kubizmussal és a szürrealizmussal.
- A művész által rendezett Milánói Design Hét nyitóesemény magával ragadó élmény volt, amely életre keltette az eredeti műalkotásokat.
- A kulturális hatás új fejezetének kezdetekor a régi partnerek, Mercedes-Maybach és David LaChapelle újra egyesültek egy olyan együttműködés érdekében, amely a márka ikonikus névsorát helyezi előtérbe, és három eredeti műalkotást eredményezett. Az erőművek közös alkotói értékei és a három legbefolyásosabb művészeti irányzat átvétele révén az eredmény a művészet és az autótervezés látomásos értelmezése.
Exkluzív Mercedes podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
A műalkotásokat április 16-án mutatták be egy exkluzív koktélesten, amelyet a Milánói Design Héten tartottak a Meravigli galériában. Az együttműködés élő reprezentációjaként az esemény egy magával ragadó és művészetközpontú élményben újraalkotta az egyik koncepció díszletét.
„A kultúra és a kreativitás a Mercedes-Maybach középpontjában áll, de a határok feszegetése az autóiparban és azon túl is. Örülünk, hogy újra találkozhatunk hosszú távú partnerünkkel és úttörő művészünkkel, David LaChapelle-lel, hogy egy egyedülálló Maybach márkaélményt teremtsünk.”
Daniel Lescow, a Mercedes-Benz Group AG Mercedes-Maybach vezetője
„A Mercedes-Maybachnak nagy hagyományai vannak a művészekbe való befektetésnek és a képzőművészet támogatásának. A mérnökök, tervezők és művészek világának kiművelésével a Maybach kreativitást inspirál termékeiben és azon túl is. Megtiszteltetés számomra, hogy része lehetek a Maybach-örökségnek, és ezen túl is részt vehetek!”
David LaChapelle
A közös alkotói értékek egyesítik
A Mercedes-Maybach megbízatása mögött LaChapelle a művészetet és annak három leghatásosabb időszakát közelítette meg a művészet, a kubizmus, a futurizmus és a szürrealizmus inspirációja nélkül. A kiválasztott művészeti irányzatok, amelyek korukban úttörőek voltak, tökéletesen utalnak Maybach történetére, mint a mérnöki tervezés úttörő darabjára, amelyből aspirációs formatervezési darab lett.
A kihívás az volt, hogy olyan műalkotásokat hozzanak létre, amelyek zökkenőmentesen integrálták a Mercedes-Maybachot szándékosan anélkül, hogy a hangsúlyt a kompozíció többi részéből vonták volna le, amit LaChapelle aprólékos díszlettervezési megközelítésével ért el.
Tekintettel LaChapelle analóg iránti szenvedélyére, a készlet kitűnő műszaki jellemzői, precizitása és kidolgozottsága jelentős szerepet játszik a kreatív folyamatban és a végső kimenetben. Az élő produkció lehetővé tette a tehetségek, a művészeti részleg és a stáb közötti együttműködést is, köztük az akrobatika, a legjobb jelmeztervezés négyszeres Oscar-díjasa, Colleen Atwood és LaChapelle régi díszlettervező munkatársa, Annie Sperling.
A műalkotások
A „kubista tér” címmel a kubizmus ihletésű alkotásai több olyan művésztől származtak, akik a mozgalmat kezdeményezték. A formák, színek és módszeres akrobatika szembeállításával a Mercedes-Maybach S-osztály zökkenőmentesen illeszkedik a vázba fémes és izzó fénye miatt, tükrözve azt az energiát, amelyről ez az időszak ismert.
Az egyiptológia és Egyiptom fejlett civilizációja iránti kollektív kulturális érdeklődés megadta az alaphangot a Future Scape című futurizmus műalkotáshoz. LaChapelle képzeletéből merítve a Mercedes-Maybach EQS SUV (Mercedes-Maybach EQS 680 SUV, kombinált energiafogyasztás: 24,1-22 kWh/100 km | CO₂-kibocsátás együttesen: 0 g/km | CO₂-osztály: A)[1] mellette áll az egyiptomi piramisok, mindegyik mérnöki diadal. Akrobaták és repülő gépek teszik teljessé a jelenetet egy szeszélyes és humoros tablóban.
Az 1930-as évek Párizsában játszó szürrealizmus mozgalom és művészkollektívája új felfogása, LaChapelle „Szürreális terep” a formák és a nem szokványos elemek együttes csoportosítására összpontosít. A Mercedes-Maybach GLS (Mercedes-Maybach GLS 600, kombinált energiafogyasztás: 14,2-13,9 l/100 km | CO₂-kibocsátás együttesen: 321-314 g/km | CO₂-osztály: G)1 kiegyensúlyozott az egymás mellé helyezett tájban, ahol a színház, a tánc és a zene elemei a művész jellegzetes stílusán keresztül jelennek meg.
A milánói Galéria Meravigli premierjét követően a műalkotások a Mercedes-Benz Művészeti Gyűjtemény részévé válnak, és a későbbiekben világszerte számos alkalommal bemutatásra kerülnek.
David LaChapelle-ről
A színek elsajátítása, egyedi kompozíciója és ötletes narratívái révén LaChapelle kibővítette a fényképezés műfaját. Színre állított tabló-, portré- és csendéletművei megkérdőjelezték a hagyományos fotográfia eszközeit, munkái gyorsan nemzetközi érdeklődésre tettek szert.
Manapság LaChapelle az egyik legtöbbet publikált fotós a világon, olyan könyvek antológiájával, mint a „LaChapelle Land” 1996-ban és a 2017-es „Good News”-val. Munkássága zenei videók, filmek és színpadi projektekké bővült, számos álló és mozgóképes alkotása pedig a 21. századi Amerika ikonikus archetípusává vált.
2023-ban LaChapelle-t a „Lorenzo il Magnifico” életműdíjjal tüntették ki a XIV. Firenzei Biennálén. Az elmúlt 30 év során a LaChapelle nemzetközileg kiállított galériákban és múzeumokban, köztük a National Portrait Gallery-ben és a londoni Victoria and Albert Múzeumban, valamint a párizsi Musée d’Orsay-ben, a milánói Palazzo Reale-ban, a washingtoni Nemzeti Portré Galériában és még sok másban.
A Mercedes-Benz Művészeti Gyűjteményről
A Mercedes-Benz Művészeti Gyűjteményt 1977-ben alapították, és ma az egyik legjelentősebb európai vállalati gyűjtemény, amely múzeumi minőségű műalkotásaival szerzett nemzetközi hírnevet. A gyűjtemény több mint 800 művész, például Cao Fei, Alicja Kwade, Charlotte Posenenske, Oskar Schlemmer, Franz Erhard Walther és Andy Warhol mintegy 3000 alkotását tartalmazza. Középpontjában az absztrakt-konstruktív képi koncepciók és a kritikus művészet, valamint a reprezentatív és megrendelt alkotások állnak olyan témákban, mint az autómobilitás, a tervezés és az építőipar. A Művészeti Gyűjtemény megtestesíti a Mercedes-Benz széles körű társadalmi elkötelezettségét a kultúra és az oktatás iránt, és tükrözi a vállalat azon törekvését, hogy a közjó érdekében felismerhető haszonnal járjon.
A Mercedes-Benz Művészeti Gyűjtemény a cégen belüli és nemzetközi múzeumokban (például Los Angelesben, Londonban, Johannesburgban, Bilbaóban és Tokióban) rendezett kiállításokkal lehetővé teszi, hogy a művészet iránt érdeklődő széles közönség megismerje a gyűjteményt. Nagy jelentőséget tulajdonít a kortárs művészet megszerzésének, hogy hozzájáruljon a fiatal művészek felelős támogatási politikájához. Emellett a művészeti gyűjtemény erősen elkötelezett a sokszínűség iránt: gyűjtési gyakorlata következetesen a nemzetközi művészekre, valamint a kultúrák és nézetek sokszínűségére irányul.
[1] A megadott értékeket az előírt WLTP (Worldwide harmonised Light-duty vehicles Test Procedures) mérési eljárás szerint határozták meg. A feltüntetett tartományok az európai piacra vonatkoznak. Az autó energiafogyasztása és CO₂-kibocsátása nemcsak az üzemanyag vagy energiaforrás hatékony felhasználásától függ, hanem a vezetési stílustól és egyéb nem műszaki tényezőktől is.