Dél-Európa murvás pályáin bizonyíthat a Yaris WRC
A Rally Világbajnokság (WRC) 2019-es szezonja félidőben jár, a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team csapatra pedig Argentína és Chile embert és gépet próbáló kihívásai után két murvás verseny vár Európa déli részén. A Portugáliában megrendezendő hetedik futam május 30-tól június 2-ig tart, amit június 13-tól 16-ig a szardíniai nyolcadik futam követ Olaszországban. Ez a két verseny a világbajnokság nyári szünete előtt még lehetőséget nyújt a csapatnak és pilótáinak, Ott Tänaknak, Jari-Matti Latvalának és Kris Meekének, hogy pontokat szerezzenek. Miután Tänak a szezon folyamán másodszorra is győzött Chilében, jelenleg a pilóták rangsorában a második helyen áll, mindössze tíz ponttal lemaradva az elsőtől.
A Portugál Rally jellegzetessége a gyors, technikás, murvás burkolatú szakaszok. Ez az első indulók számára általában rosszabb tapadást jelent, a második körre pedig nyomvályúsak és sziklásak lesznek az utak. A verseny központja újra a Porto környéki Matosinhosban lesz. A csütörtöki ünnepélyes rajt délebbre, Coimbrában lesz, pénteken pedig Arganil környékén vezet majd az útvonal. Ez utóbbi helyszín 2001-ben is otthont adott a WRC-nek. A három szakasz két köre között nem lesz déli szerviz, és a nap végén lesz egy szuper speciál szakasz is, Lousada környékén. A verseny fennmaradó része ismerősebb a csapatoknak: szombaton három szakasz várható, melyeken kétszer haladnak át a résztvevők. Ezek közül kettő a Cabreira körüli hegyekben kanyarog, majd vasárnap Fafe környékén autóznak tovább, ahol öt szakasz vár rájuk. Ezekből kettő a város nevét viseli, és egyikük a cél előtti nagy ugratóról híres.
A Szardínia Rally gyors, szűk szakaszokból áll. Ezek finom homokos felülete alól sziklás, nyomvályús út tűnik elő, ahogy az autók kerekei lejárják. Az út mellett sziklák és fák intenek elővigyázatosságra, a hőmérséklet pedig nagyon magasra tud emelkedni. A verseny központja ismét Alghero lesz, és csütörtök este a közeli Ittiri motocross-pályáján rendezett speciál szakasszal indul. Az útvonal nagyon kis eltérésekkel azonos a tavalyival. Pénteken négy szakasz lesz északnyugaton, mindegyiket kétszer teszi meg a mezőny. A szombati szakaszok távolabb, keleten fekszenek, ezeken is kétszer haladnak át a versenyzők; az egyik a Monte Lemo, a híres Micky ugratójával. A vasárnapi útvonal Algherótól északra, a parton fut, és két-két ismétlődő szakaszból áll.
Akárcsak a korábbi argentin és chilei versenyek, úgy az egymást szorosan követő portugál és szardíniai forduló is összekapcsolt versenynek számít a szabályok szerint. Ez azt jelenti, hogy a portugál verseny utolsó szakaszán induló autóknak ugyanazzal a futóművel, motorral és váltóval (beleértve a tartalék váltót is) kell versenyezniük Szardínián is.