Dél-Európa murvás pályáin bizonyíthat a Yaris WRC

Tommi Mäkinen (csapatfőnök)

Miután Chilében nagyszerű, sima utakon versenyezhettünk, az elkövetkező két versenyen ismét durvább terepre váltunk, különösen igaz ez Szardíniára. Portugália nem annyira rossz: a körülményektől függően akár kellemesen gyors is lehet. A pénteki nap Arganil körül idén új lesz a pilóták számára. Amikor legutóbb, 2001-ben itt volt a verseny, akkor én győztem. Nem könnyű terület, a szervezők sok különféle utat használnak. Sokat dolgoztunk azon, hogy keményebb körülmények között is fejlődjünk. Pár napja volt egy sikeres tesztünk Portugália északi részén, ott készültünk fel a közelgő versenyekre.”

Ott Tänak (a 8. rajtszámú autó pilótája)

A két következő futamot élvezni fogom, és mind a kettőnek különös jelentősége van számomra. Portugáliában versenyeztem először WRC futamon, és Szardínián győztem először, és álltam a dobogón. Mindkét verseny elég gyors néhány helyen, de kemények is tudnak lenni, ahogy azt tavaly megtapasztalhattuk. A csapat nagyon keményen dolgozott, és azt gondolom, hogy jól felkészültünk. A chilei győzelem nagyon fontos volt, így újra versenyben vagyunk. Most összpontosítanunk kell, és a következő két versenyen néhány fontos pontot összegyűjteni.”

Jari-Matti Latvala (a 10. rajtszámú autó pilótája)

Portugália a homokos útjaival mindig Argentínára emlékeztet, habár nem olyan durva. Idén pénteken a nyolcvanas-kilencvenes évek híres Portugál Rally helyszínére, Arganil környékére megyünk. Itt az utak sziklásak, ami elég megterhelő a gumik számára. Szardínián a szűk utaknak kemény az alapja, és sziklák szegélyezik őket, amiket ajánlatos elkerülni. A múlt heti tesztről nagyon boldogan mentem haza: durva körülmények között javult az autó, úgyhogy bizakodással várom a következő versenyeket, mert az autónk erős és gyors. Remélem, hogy visszatérhetünk a dobogós helyekre.”

Kris Meeke (az 5. rajtszámú autó pilótája)

Várom már Portugáliát. Ismerem ezt a versenyt, és mindig elég jól szerepeltem itt. Megnyertem 2016-ban, és utána két évben is vezettem itt. Szardínián nem sokat autózhattam az elmúlt szezonokban, de a múltból elég jól ismerem a szigetet. Az utóbbi két verseny elég frusztráló volt számunkra. Megvolt a sebességünk a dobogós helyezéshez, ezt kell most egy jó eredménybe átfordítanunk. Hétfőn jó tesztünk volt, mindig próbálunk valamit javítani az autón. Remélem, hogy jó formában leszünk a következő versenyeken.”

Statisztika

Év Portugál Rally Szardínia Rally
Tänak Latvala Meeke Tänak Latvala Meeke
2018 DNF 24 DNF 9 7
2017 4 9 18 1 2 DNF
2016 DNF 6 1 5 2
2015 5 1 4 14 6 24
2014 DNF 14 DNF 21 3 18
2013 3 3

Mi történt tavaly?

Portugáliában nehezen kezdett a csapat, mert Ott Tänak a második szakaszon sziklának ütközött, ami tönkretette a hűtőjét, így feladni kényszerült a futamot. Jari-Matti Latvala futóműve a harmadik speciál szakaszon megsérült, de Latvala folytatni tudta, és jó sebességgel haladt. Akárcsak Esapekka Lappi, aki megnyerte a power szakaszt, és abszolút ötödik lett. Szardínián mindhárom pilóta a dobogós helyért küzdött, végül Lappi harmadik lett. Latvala a hetedik, Tänak a kilencedik helyen végzett, mert mindketten problémákkal küszködtek.