Dirk Oehlerking BMW R 18
Jellegzetes dizájn, ami minden mástól eltér – ez a Kingston Custom által épített új „Spirit of Passion”. Roland Sands után ezúttal Dirk Oehlerking látta el kézjegyével a BMW R 18 modellt, amely a BMW Motorrad és a válogatott átépítők által közösen megteremtett „SoulFuel” sorozat második, R18-ra alapuló gyöngyszeme. Korábban már egy Nernard Naumann által megálmodott R 18-as átépítés is nagy feltűnést okozott – ez volt a „Blechmann”.
Az Oehlerking által vezetett Kingston Custom jól ismert az extrém átépítéseiről. Aki azonban az R 18 teljes átépítésére számított, az meg fog lepődni. „A BMW R 18 annyira tökéletes, hogy a technológiához nem is nyúltam hozzá. A váz 100%-ban eredeti, és olyan kifinomult, hogy bűn lenne belepiszkálni.” – mondta Oehlerking. A motorkerékpár azonban még így is egy összetéveszthetetlen Kingston Custom átépítés lett.
A „Spirit of Passion” részletei.
A legszembetűnőbb részletet – egyben a legnagyobb kihívást – a Kingston burkolat jelentette. A karosszériát a Kingston saját tervei alapján kézzel készítették, ahogy a kormányt és a sárvédőt is. A BMW R 18 kipufogóját Oehlerking a Kingston Roadster stílusában módosította, a nyereg pedig az univerzális tartozékok közül került ki. Az irányjelzőket Kellermann fényekre cserélték, a LED-es fényszóró pedig a burkolatban kapott helyet. Az eredeti fényezést és a vonalakat a burkolat és a szárny esetében is átvették, kiegészítve számos Kingston-stílusú részlettel. A futómű és a tank eredeti maradt. A dizájn alapját a klasszikus art deco stílus ihlette.
BMW R 18: az eredeti.
Hangsúlyosan átépítésbarát felépítésének köszönhetően a BMW R 18 tökéletes alap a személyre szabáshoz. Az R 18 jellegzetes történelmi utalásokat tartalmaz, műszaki értelemben és látványában egyaránt olyan híres elődre tekinthet vissza, mint a BMW R 5. A motorozás eszenciájára fókuszál: letisztult, sallangmentes technológia – amelynek szíve természetesen a „big boxer”.
A mesterről.
A motorversenyző, dizájner és kézműves motorépítő Dirk Oehlerking a „Spirit of Passion” motorral ismét megmutatta, hogy nemcsak mesteri szinten űzi szakmáját, hanem annak minden csínját-bínját beleszövi alkotásaiba, immár 35 éve. Számára a tervezési folyamat már bőven az első csavarok becsavarása vagy az első skiccek papírra vetése előtt megkezdődik: „Már előzetesen is nagyon sokat agyalok rajta. Az én motorjaimnak lelke van, sármosak és karakteresek. Kivételes példányok, amelyek ezért sok gondoskodást és odafigyelést igényelnek. Lelki szemeim előtt állandóan képeket látok, miközben kiválasztom a hangsúlyozni kívánt stílust. Miután meghoztam a döntést, a következő lépés egy skicc, amit ceruzával és Tipp-Ex-szel rajzolok meg. Aztán addig folytatom, amíg a szívem mélyén úgy nem érzem: megtaláltam a tökéletest.”
A hannoveri Oehlerking már hagyományos BMW-átépítőnek számít. A márka saját alkotásai közül 17 viseli az ő nevét, köztük a „Black Phantom” és testvére, a „White Phantom”. A két modell a maga idejében teljesen új etalont jelentett az iparágban. Az R 18 áttervezése azonban újfajta kihívás elé állította Oehlerkinget. „Ez a project talán egész karrierem legmeggyőzőbb alkotása lett. Sokat jelent számomra – mondhatnánk, hogy pillanatnyilag a mindenem. A bizalom, amit a BMW Motorrad ismét belém fektetett, nagyon fontos számomra. Nagyon hálás vagyok érte.”
FOTÓK:
https://www.facebook.com/bertanyuuz/posts/459001965486348
https://www.facebook.com/trollverda/posts/4129454023736235
https://www.facebook.com/miazablogger/posts/867742433767910