Djokovic új ásza az e-208
Az idén februárban megrendezett Australian Open tenisztornán kilencedik alkalommal győzött, és ezzel új rekordot állított fel Novak Djokovic, a világ jelenlegi (és minden idők egyik) legjobb teniszezője. A szerb sportoló évek óta áll kapcsolatban a teniszsport egyik legelhivatottabb támogatójával, a Peugeot-val, amelynek legzöldebb típusát választotta idei autójának.
Amikor Novak Djokovic (hivatalos írásmóddal Đoković) idén február végén, Melbourne-ben 7-5, 6-2, 6-2-re legyőzte Danyiil Medvegyevet, fontos lépést tett afelé, hogy minden idők legeredményesebb teniszjátékosaként vonuljon be a sport történelemkönyvébe. Soha senki nem nyert nála többször (kilencszer) férfi egyesben az ausztrál Open versenyen, és egyetlen más teniszező sem állt 313 héten át a világranglista élén.
Négyszer nyerte el a világ legjobb sportolójának járó Laureus díjat, továbbá ő az első és egyetlen teniszező, aki mind a kilenc ATP Masters tornán győzni tudott – ráadásul ezt a bravúrt nem egyszer, hanem kétszer hajtotta végre.
Djokovic, aki négyévesen kezdett teniszezni, tizennégy évesen már nemzetközi bajnokságokon indult, tizenhat évesen vált hivatásos sportolóvá, először 2014-ben került kapcsolatba a Peugeot-val.
Emblematikus volt a dátum, hiszen az autógyártó pont abban az évben ünnepelte a Roland Garros-szal ápolt támogatói együttműködésének harmincadik évfordulóját.
A Peugeot ezzel nem csak a francia nyílt bajnokságnak, hanem Novak Djokovic csapatának, valamint a sportember alapítványának is a mobilitási partnerévé vált – mint ismeretes, a szerb teniszező még 2007-ben a hátrányos helyzetű szerbiai gyermekek iskolázását segítő jótékonysági szervezetet hozott létre.
„Nagy öröm számomra, hogy egy világhírű, kétszáztíz éves múltra visszatekintő francia autómárkát képviselhetek. A Peugeot az én szememben a francia eleganciát, a kifinomultságot és egyfajta életművészetet testesít meg.” – nyilatkozta korábban Djokovic.
Hat évvel később, amikor 2020 év végén megújította szponzori szerződését a Peugeot márkával, a környezet védelmét is ide sorolhatta. A tavaly 124. alkalommal megrendezett Roland Garros-on különleges összetételű járműflottát bocsátott a szervezők, valamint a vendégek és a résztvevők rendelkezésére a Peugeot.
A 178 gépkocsi mintegy 80 százalékát hálózatról tölthető (plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos) járművek alkották, amivel nagyságrendileg harmadára csökkentették a bajnokság mobilitáshoz köthető széndioxid-kibocsátását.
Djokovic a márka legnépszerűbb zéró károsanyag-kibocsátású típusához: a Peugeot e-208-ashoz adta a nevét és az arcát. Találó társítás, hiszen a városi villanyautó ugyanolyan rohamos tempóban emelkedik fel az akkumulátoros elektromos személygépkocsik rangsorában, ahogy Novak Djokovic lépett túl versenytársain.
A legjobb formájában játszó sportember rekordot rekordra halmozva fejlődik, és csak néhány tornagyőzelem hiányzik ahhoz, hogy joggal kiálthassák ki nem csak napjaink, de minden idők legnagyszerűbb teniszezőjének is.
Az autóiparban mások a mércék, de tény, hogy a Peugeot e-208 már forgalmazása első évében Európa legnépszerűbb villanyautói közé emelkedett. Az új generációs elektromos városi kisautó 2020 során több mint 31 ezer példányban talált gazdára a kontinensen, 2021 első két hónapjában pedig több mint háromezer darabot adtak el belőle, és ezzel már csak egy lépésre áll az akkumulátoros elektromos személygépkocsik képzeletbeli dobogójától.
ILLUSZTRÁCIÓK: PEUGEOT, TENNISMAJORS.COM