Dodge Charger Daytona SRT EV Concept
A Charger Daytona SRT EV koncepció a Dodge NYIAS termékcsaládjának egyik sztárja, és ugyanolyan feltűnően néz ki, mint amikor egy hónappal ezelőtt, a cég Speed Week rendezvényén először megpillantottuk.
De mivel a Dodge úgy döntött, hogy a futurisztikus elektromos izomautót üveg mögötti lábazaton helyezi el, amely távol tartja a tömeget, tisztábban láthatjuk a kupé karosszériáját, és azt, hogy mi van ennek a két ajtónak a másik oldalán.
A Dodge nyitva hagyta a vezető ajtaját, így a látogatók megtekinthetik a négyüléses belső teret és a digitálisan intenzív műszerfalat, amely fényévekkel kifinomultabb, mint amit a márka jelenlegi Charger és Challenger ICE izomautóiban talál.
A belső teret folyamatos, a műszerfal teljes szélességében végighúzódó, az ajtókba benyúló vörös fény keretezi, valamint két digitális képernyő is a vezető szeme felé dől. A háromküllős lapos fenekű kormánykerék mögött elhelyezkedő 12,3 hüvelykes kijelzőt egy 16 hüvelykes érintőképernyő támogatja, amely egy pisztolymarkolat-váltó fölött lebeg, ami kellemes biccentés a Dodge klasszikus izomautóihoz.
A V8-as korszakra vonatkozó további utalások, amelyeket a Dodge a történelembe iktat, többek között az ikonikus 1968-as töltőtől kölcsönzött stílus, az eRupt elektromechanikus sebességváltó, többfokozatú váltó, amely lehetővé teszi a kézi sebességváltást, akárcsak az ICE autók esetében, valamint a megvilágított változat. a Fratzog kitűző, Dodge, amelyet az izom első aranykorában használtak.
Az SRT hanggenerátorral is rendelkezik, amely futurisztikus V8-as zajt ad olyan hangosan, mint az SRT Hellcat kompresszoros gázmotorja. A Dodge azonban azt állítja, hogy a koncepció egyenes vonalban füstölheti el az ICE őseit, részben az összkerék-meghajtásnak köszönhetően. A hajtáslánc konkrét részletei még homályosak, de a Dodge megemlíti a gyorstöltő 800 voltos architektúrát és a push-to-pass PowerShot funkciót a gyors előzésekhez.
A Charger Daytona SRT egyelőre csak koncepció, de várhatóan valami nagyon hasonlót láthatunk a Dodge bemutatótermeiben a 2024-es modellévben, többféle hajtáslánccal.