Dunlop SP346 és SP446 17,5” és 19,5”

Tájékoztató

A 17,5” és 19,5” felniátmérőjű kormányzott és húzó könnyű tehergépkocsi-abroncsok SP346 és SP446 kínálatait – melyek az SP344 és SP444 termékcsaládokat váltják – kifejezetten a magas futásteljesítmény, az időjárási viszonyoktól független, kiváló mobilitás és a valamennyi alkalmazásra vonatkozó fokozott tartósság biztosítására tervezték. 

Felépítés

Az SP346 és SP446 termékcsaládok karkaszának rendkívül robusztus felépítése tartósságot és lelki nyugalmat biztosít a felhasználónak. A karkasz legfőbb jellemzői az erős övszerkezet és a robusztus perem. A kormányzott abroncs tervezésekor a futófelület tartósságának optimalizálására törekedtek, kitűnő futásteljesítménnyel ötvözve azt. A húzó abroncs kialakításának köszönhetően a terhelések széles skálájával képes megbirkózni. Az SP346 és az SP446 termékcsaládoknál egyaránt maximális teljesítményt biztosító prémium futókeveréket alkalmaztak. 

Futókeverékek

A futókeverékek, amelyek vegyi összetétele révén az abroncs ellenáll az érintkezés miatti magas terheléseknek minimális melegedést biztosítanak használat közben, amelyhez kiváló kopásállóság, fokozott futásteljesítmény[1] és optimális gördülési ellenállás társul. Az abroncs ellenáll a kedvezőtlen körülmények között jelentkező vágásokkal és töredezéssel szemben is.

SP346 17,5” és 19,5” kormányzott abroncsok

Az SP346 a robusztus kialakítást magas futásteljesítménnyel ötvözi, valamint az abroncsok minden méretben 3PMSF jelöléssel vannak ellátva. Az SP346 abroncsok ötbordás futófelület-mintázattal rendelkeznek, kivéve a 245/70R17.5” és 265/70R17.5” méreteket, amelyek négybordásak. A mérettartomány követelményeihez igazított bordakialakítás a nagy potenciális futásteljesítmény és a fokozott robusztusság előnyeivel jár. A futófelület bordáinak szélessége elősegíti a terhelés okozta nyomás egyenletes elosztását és az állandó érintkezési felület megőrzését. Az üres-teli mintaarány a futófelület magas koptatható térfogatának köszönhetően növeli a futásteljesítményt. 

Az új futófelület sűrűn elrendezett lamellákat és radiális mintaárkokat kapott. A lamellák fokozzák a futófelületi blokkok rugalmasságát és nagyszámú kapaszkodóélt biztosítanak, az egymásba illeszkedő, cikkcakkos kialakítás pedig korlátozza a bordák elmozdulását.  Ez kevesebb megcsúszást és potenciálisan magasabb futásteljesítményt eredményez, kitűnő tapadással nedves vagy téli utakon.  Az abroncs további jellemzője a többsugaras válloldali mintaárok, mely a futófelület élettartamának meghosszabbítása mellett a robusztusságot is növeli.  A mintaárkok változatos dőlésszögei fokozzák a kavicsok kivetését, csökkentik a karkasz sérülésének kockázatát és megfelelő újrafutózhatóságot biztosítanak.

SP446 17,5” és 19,5” húzó abroncsok

Elődjétől eltérően az SP446 optimalizált szögű, „V” alakú mintaárkokkal ellátott forgásirányos futófelület-mintázattal rendelkezik. A mintaárkok hatékonyan távolítják el a vizet, a sarat és a havat, a „V” alakú kialakítás pedig fokozza a futófelület merevségét és a magas nyomatékú terhelésekkel szembeni ellenállását, nagyobb tapadást és robusztusságot eredményezve. A lamellák nagy száma növeli a futófelületi blokk rugalmasságát, és további kapaszkodóéleket biztosít a nyomvonalban, javítva a tapadást tömör hóval borított útfelületeken.  Ez az abroncs teljes élettartama során fokozza a tapadást bármely útfelületen, és télen kiváló mobilitást biztosít.

A vállrész összekötői fokozzák a futófelület merevségét és megerősítik a vállrészt. Ez csökkenti a blokk elmozdulását és a megcsúszást, magas nyomatékú alkalmazások során fokozza a bordák ellenállását a szakadással szemben, és a vállrész egyenletes kopását eredményezi.

Az optimalizált középvonalának köszönhetően az abroncs kimagasló potenciális futásteljesítményt, jó tapadást és alacsonyabb gördülési ellenállást biztosít. Ezek az elemek összekötik a futófelület blokkjait és csökkentik annak kopását, nagyobb tapadást biztosítva az abroncs életének késői szakaszában.

Az SP444-et váltó SP446 fejlettségét jól jelzi, hogy a 245/70R17.5 abroncsméret címkebesorolásaiban az üzemanyaghatékonyság E-ről D-re, a nedves tapadás pedig D-ről C-re javult, valamint a zajkibocsátás jelölése két hullámvonalról egyre csökkent.