Dupla győzelmet aratott a Toyota a Hosszútávú Világajnokság japán futamán
A TOYOTA GAZOO Racing versenyistállónál idén tényleg nincs megállás? A Toyota versenypilótái és nem mindennapi versenygépei szinte hétről hétre szállítják a lenyűgöző eredményeket a rajongóknak. Megnyerték Le Mans-t, élen állnak a Hosszútávú Világajnokságban, csakúgy, mint 4 egymást követő dupla dobogó után a Rally Világbajnokságban, most pedig itt az újabb elképesztő siker, egy újabb dupla dobogó, ezúttal a Hosszútávú Világajnokság Fuji futamán.
A TOYOTA GAZOO Racing a lelkes hazai közönség legnagyobb örömére kettős győzelmet aratott a 2018-19-as FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) negyedik fordulójában, a hatórás Fuji versenyen. A lebilincselő futam során Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López 7. rajtszámú TS050 HYBRID-je elsőként haladt át a célvonalon, alig 11,440 másodperccel csapattársaik, Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima és Fernando Alonso 8. rajtszámú autója előtt. Ezzel megszerezték első győzelműket ebben az idényben, dacára annak, hogy a nyolcadik helyről rajtoltak. Ezzel a győzelemmel a TOYOTA immár hétből a hatodik hazai pályán rendezett WEC futamon diadalmaskodott, míg Mike és Kamui számára ez az első futamgyőzelem az emlékezetes, 2016-os ugyanitt megszerzett első helyük óta. A csapathoz tavaly csatlakozó José számára igazán különleges volt ez a verseny, mert amellett, hogy ő teljesítette a legjobb köridőt, megszerezte élete első WEC győzelmét is. Az eredménynek köszönhetően a TOYOTA GAZOO Racing 14 pontra növelte előnyét a csapatversenyben a Rebellion Racing csapattal szemben. Sébastien, Kazuki és Fernando immár 13 ponttal vezet a pilóták mezőnyében, míg Mike, Kamui és José feljött mögéjük a második helyre. A nedves pályán eseménydúsra sikerült rajt során a pole pozícióból induló Kazuki megtartotta helyét 8. rajtszámú autójával, míg Kamui a nehéz útviszonyok között is bemutatót tartott előzésből a 7. rajtszámú versenyautóval. Így már a második körre sikerült feljönnie a nyolcadik helyről a másodikra. Az első óra izgalmasan alakult, Kamui ugyanis korán kiállt lecserélni a nehéz esőgumikat, majd a safety car lenullázta Kazuki több mint egyperces előnyét a vezető pozícióban. Nem sokkal ezután a 8. rajtszámú autó hibrid köztes gumikra váltott, átadva az első helyet a 11. rajtszámú SMP-nek.
A változékony időjárás csak fokozta a drámát, mert az erős napsütés felszárította a pályát a safety car-szakasz végére. Kamui így már nem a megfelelő gumikkal haladt, ezért állt ki elsőként a félórás megszakítás után gumicserére, majd ezt kihasználva azonnal nagyon jó köridőket ment.
Kazuki és a többi LMP1 autó pilótája is hasonlóan cselekedett, és mire a második óra elején stabilizálódott a mezőny, Kamui állt az első helyen a 7. rajtszámú autóval, szorosan mögötte pedig Kazuki haladt – és mindkét TS050 HYBRID fokozatosan elszakadt a Rebellion 1. számú autójától. Amikor két feszült óra után Kazuki átadta a kormányt Sébastiennek, a 8. rajtszámú autó nagyjából 10 másodperccel volt a csapat másik autója mögött, de a friss gumikkal az immár teljesen felszáradt pályán Sébastien elkezdte ledolgozni a hátrányt. A 8. rajtszámú versenyautó akkor állt az élre, amikor Kamui befejezte eposzi, két és félórás szakaszát, és átadta a kormányt Mikenak. A két autó felváltva cserélődött az élen, attól függően, hogy melyiken voltak éppen frissebb gumik. Az egész pályára érvényes sárga jelzést követően, két órával a futam vége előtt José a 7. rajtszámú autóval haladt az első helyen, nagyjából 20 másodperccel Fernando előtt, aki folyamatosan támadta őt a 8-assal. A leggyorsabb köridőt José érte el a 153. körben, és stabilan tartotta is az előnyt, míg át nem adta az autót Kamuinak alig több, mint félórával a verseny vége előtt. Kamuié lett tehát a megtiszteltetés, hogy elsőként érjen célba a 7. rajtszámú autóval. Másodikként Kazuki követte, tökéletessé téve az eredményt a csapat számára. A csapat mindent megtesz azért, hogy Kínában is megismételje ezt az eredményt. Ott rendezik meg ugyanis a 2018-as WEC idény utolsó fordulóját. Ez lesz a hatórás Sanghaj futam, az idény ötödik fordulója, november 18-án vasárnap.
Hisatake Murata, a csapat elnöke
„Nagyon elégedett vagyok ezzel a tökéletes eredménnyel, és annak is örülök, hogy ilyen remek versenyt tudtunk nyújtani szurkolóink számára a Fuji Speedway pályán. Egész héten fantasztikus támogatást kaptunk tőlük, szóval remélem, élvezték ezt az izgalmas versenyt. Mivel ez hazai pálya, a Fuji futam nagyon fontos számunkra, és a cél – ahogyan máskor is – mindenképp a kettős győzelem volt szurkolóink és dolgozóink örömére. Azért sikerült ezt elérnünk, mert a csapat keményen dolgozott, így a verseny első részében tapasztalt rossz időjárás ellenére is jól szerepeltünk. Büszke vagyok a helytállásukra!”
Mike Conway (7. rajtszámú TS050 HYBRID)
„Nagyon elégedett vagyok ezzel az eredménnyel. Jó érzés kettős győzelmet elérni a TOYOTA hazai pályáján. Nem volt könnyű verseny, különösen a nyolcadik helyről rajtolva, de az autónk nagyon jól ment, és a csapattársaink is fantasztikusan dolgoztak. Erős és egyenletes teljesítményt nyújtottunk, és pont erre volt szükség. Remek dolog, hogy ismét sikerült győzni, miután az utóbbi két évben olyan közel voltunk hozzá. Nyilván az is nagyszerű, hogy hazai pályán hoztuk össze mindezt.”
Kamui Kobayashi (7. rajtszámú TS050 HYBRID)
„Csodálatos, hogy másodszor is sikerült győzni hazai pályán. A csapat egész hétvégén remek munkát végzett, tényleg megérdemelték ezt a győzelmet. Az időmérő után csalódottak voltunk, de a győzelem mindenért kárpótolt. A 7. rajtszámú autóval sokat kellett várnunk erre, de végre ismét a dobogó tetején állhattunk. Úgy gondolom, ez fordulópont lehet számunkra az idény hátralevő részét illetően, de most ezt a pillanatot kell megünnepelnünk.”
José María López (7. rajtszámú TS050 HYBRID)
„Az időmérőt követő csalódás után annyira jó érzés, hogy összejött ez a győzelem a TOYOTÁVAL! Az is fantasztikus, hogy megvan az első győzelmünk a WEC-ben. A legfontosabb, hogy mindenkinek megköszönjem Higashi-Fujiban és Kölnben, akik lehetővé tették ezt a győzelmet, illetve persze Mike-nak és Kamuinak is. Megtiszteltetés, hogy közös autóban versenyezhetek velük. Sikerült megújulni egy nagyon fontos futamon, úgyhogy el sem tudom mondani, milyen boldog vagyok.”
Sébastien Buemi (8. rajtszámú TS050 HYBRID)
„Gratulálok a 7. autó legénységének, akik remekül szerepeltek, megérdemlik ezt a győzelmet! A mi autónk is jól, ment, de ők egy picit gyorsabbak voltak a futam legnagyobb részében. A csapatnak is szeretnék gratulálni ehhez a tökéletes eredményhez. Örülök, hogy sikerült a kettős győzelem, és remélem, mindenki élvezte ezt a futamot.”
Kazuki Nakajima (8. rajtszámú TS050 HYBRID)
„Nagyszerű eredmény a csapat számára ez a kettős győzelem, itt a Fuji pályán. Ez igazán különleges pillanat. Nehéz volt a mai futam, mert a másik autó jobban ment száraz pályán, és picit pechünk is volt a safety carral, de nem panaszkodom, ilyen az autóversenyzés. Ma másodikak lettünk, de csapatként remekül szerepeltünk mindkét világbajnoki cím tekintetében.”
Fernando Alonso (8. rajtszámú TS050 HYBRID)
„Jó verseny volt, bár kicsit balszerencsénk volt a safety carral – hiszen 1 perc 20 másodperces előnyünk volt, amit lenullázott –, de előfordul az ilyesmi az autóversenyzésben. Ma nem voltunk elég gyorsak ahhoz, hogy megelőzzük a hetes autót, gratulálok nekik. Megérdemelték a győzelmet, mert egész hétvégén nagyon gyorsak voltak. Pozitív volt ez a nap a bajnokság szempontjából is, egyaránt nőtt az előnyünk a csapatversenyben és egyéniben, szóval nagyon szép hétvége volt.”
Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke
„Kiváló eredményt értünk el ezzel a kettős győzelemmel a FIA Hosszútávú Világbajnokság hatórás futamán Fujiban. Szeretném kifejezni hálánkat minden szurkolónknak a támogatásukért. A hatórás Fuji futam idén sokat jelentett nekünk: diadalmas hazatérést a 24 órás Le Mans-i futam után, újabb esélyt a múltkori csalódást követően, és hazai szereplést a TOYOTA GAZOO Racing számára. Sok szurkolónk, dolgozónk, partnerünk és beszállítónk eljött erre a versenyre; nagyon szerettem volna én is ott lenni, hogy kifejezhessem a hálámat nekik, de sajnos nem tudtam megoldani. Úgy hiszem, a hálánkat ezzel a nagyszerű szerepléssel fejezhetem ki legjobban, hisz a TOYOTA GAZOO Racing kettős győzelmet aratott hazai pályán, ahogyan Le Mans-ban is sikerült. A futam előtt azért üzentem a pilótáknak: „Kérem, hajtsatok, ahogy csak tudtok, és élvezzétek a csatát a célvonalig!” A futam előtt azt válaszolták erre: „Mindent megteszünk majd!” És tényleg így tettek hat órán keresztül. Úgy gondolom, egy ilyen verseny megmutatja támogatóinknak is a TOYOTA GAZOO Racing szenvedélyét, és szeretném őszintén megköszönni ezt a pilótáknak. Bár nem lehettem jelen, a tévé kényernyője előtt ülve a csapat minden tagjának érzéseit átéltem, így olyan volt, mintha én is velük lennék. Nagyon köszönöm az összes csapattagnak ezt a kettős győzelmet, és gratulálok a hetes autónak a régen várt győzelemhez! Nagyon köszönöm a támogatást szurkolóinknak is, akik mindig mellettünk vannak. Hálásak vagyunk a folyamatos támogatásért!”
A hatórás fuji futam eredménye | ||
1. | #7 TOYOTA GAZOO Racing | 230 kör |
2. | #8 TOYOTA GAZOO Racing | +11,440 mp |
3. | #1 Rebellion (Jani/Lotterer/Senna) | +4 kör |
4. | #11 SMP (Aleshin/Petrov/Button) | +11 kör |
5. | #4 ByKolles (Webb/ Dillmann/Rossiter) | +11 kör |
6. | #37 Jackie Chan (Jaafar/Tan/Jeffri) | +13 kör |