EcoBlue Hybrid technológiával próbálkoznak

Az elsőkerékhajtású és a hátsókerékhajtású Transit-modellekhez egyaránt opcióként kínálja a Ford az innovatív EcoBlue Hybrid 48 voltos mild hibrid dízel hajtástechnológiát, ami a WLTP-mérés alapján átlagosan 3 százalék üzemanyag-megtakarítást eredményez az azonos teljesítményű 2,0 literes EcoBlue dízelmotoros modellhez képest. A megtakarítás mértéke akár a 8 százalékot is elérheti olyan forgalmi körülmények között, ahol a rendszer maximálisan ki tudja használni az energia-visszanyerést.

A Transit EcoBlue Hybrid modelleket kifejezetten a lehető legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztásra hangolták. Ezekben az autókban a hagyományos generátor helyett egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor működik, ami segít elektromos árammá alakítani a jármű lassításakor felszabaduló mozgási energiát, és ezzel az árammal egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátort tölt. Az itt tárolt áram nyomaték-kiegészítéssel segíti a belsőégésű motor működését haladás és gyorsítás közben, emellett pedig az autó elektromos berendezéseit is működteti.