Eddig nem látható modellek kerültek az Audi múzeumába
Még szó sem volt a járvány okozta drasztikus szigorításokról, amikor az Audi múzeum a legújabb kiállítására készült. Mivel a kiállítás nem fogadhat látogatókat, ezúton bemutatunk egy-két különlegességet.
A megújult múzeumban az első nyolchengeres német gépkocsi, az 1927-es Horch 303 az átrendezés során átadta a helyét az 1928-ban készült Horch 305 Landauetnek, amelyből kevesebb maradt fenn, mint ahány ujjunk van egy kezünkön.
Aki nem emlékezne pontosan, hogyan kerül a Horch az Audi múzeumba, annak elmondjuk, hogy a történet 1932-re nyúlik vissza. Akkor jött létre az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer márkákat tömörítő Auto Union AG. Az említett márkaneveket egyaránt megtartották, de az autók hűtőrácsán ott tündökölt a négykarikás embléma. A konszernen belül a négy márka más-más, speciális piaci szegmenshez kapcsolódott: a DKW a motorkerékpárokhoz és kisautókhoz, a Wanderer a középkategóriájú személyautókhoz, az Audi a felső középkategória modelljeihez, a Horch pedig a felsőkategória luxusautóihoz.
Mindez érthetővé teszi, hogy a DKW Munga terepjáró hűtőrácsán miért láthatjuk a négykarikás emblémát. A DKW Mungát ugyanis 1956-tól az Auto Union GmbH gyártotta, mivel az 1955-ben alakult haderőnek szüksége volt egy terepjáróra. A katonai megrendelés nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az ínséges háború utáni időkben megerősödhetett a járműipari csoport, amelynek jogutódja a mai Audi AG.
Az átrendezett múzeumban egy páternoszter lift szállítja az olyan Audi versenymodelleket, mint a 2002-es Audi Le Mans R8 LMP, az 1980-ból való Audi Rally quattro Group 4, vagy az öt évvel későbbi Audi Sport quattro Rally Group B.
És úgy látszik, elérkezett az idő, hogy múzeumba kerüljön egy viszonylag fiatal modell, a 2002-es évjáratú Audi RS4 is.