Eddigi legsokoldalúbb szabadidőjárművét készül bemutatni a Lexus
A márka kiforrott szabadidőjármű zászlóshajóinak legjobb jellemzőit ötvözi a hamarosan bemutatkozó, koncepciójában és architektúrájában egyaránt vadonatúj Lexus TX.
Hamarosan valami naggyal jelentkezünk – ezzel az egysoros beharangozóval előlegezte meg vadonatúj típusának érkezését a Lexus észak-amerikai képviselete. A TX típusjelzésű modellről semmilyen hivatalos információ nem áll rendelkezésre – még a premier pontos dátumát sem ismertette a gyártó –, ugyanakkor a cégcsoporton belüli fejlesztési irányok alapján nagy biztonsággal megjósolhatók az új típus legfontosabb paraméterei.
A Lexus már most is a piac egyik legszélesebb szabadidőjármű-választékával rendelkezik. Az UX, az NX és az RX a komfortos crossoverek, a GX és az LX a robusztus prémium-terepjárók mezőnyében képviselik a márkát, az RZ pedig tisztán elektromos modellként nyit új távlatok felé. A Lexus TX előzetese alapján egy dolog nyilvánvaló: az új modell a felsőbb méretosztályban erősíti majd a márka pozícióit, azaz az RX és az LX mellé-közé sorol majd be. Ez logikusnak hangzik: az előbbi ugyanis elsősorban a személyautók kényelmét kereső ügyfelek igényeit elégíti ki, míg az LX a leghitelesebb offroad-génekkel megáldott, alvázas terepjáró.
A Lexus TX nem lesz kisebb a márka jelenlegi csúcs-szabadidőjárműveinél, az RX-nél (489 cm) és az LX-nél (509 cm), sőt: mindkettőnél jobb helykihasználást ígér. Egy olyan, önhordó karosszériás, de hagyományos terepjárós arányokkal rendelkező modellre számítunk tehát, amely három üléssorán kompromisszumok nélküli férőhelyet kínál akár nyolc utasának.
Az alapokat ugyanaz a modern GA-K padlólemez adja, amelyre a cégcsoport közép- és felső-középkategóriás típusa is épül. Ez a platform nem csak kifinomult felfüggesztést, fejlett vezetőtámogató funkciókat, valamint új generációs infotainment- és online technológiákat kínál, hanem az öntöltő, illetve plug-in hibrid hajtási rendszerek beépítését is támogatja. Előbbiekből kétféle is rendelkezésre áll a Lexus háza táján; a 2,5 literes szívómotor köré épülő egység másutt 250 lóerő körüli rendszerteljesítményre képes, míg a 2,4 literes turbómotort alkalmazó öntöltő hibrid ennél közel másfélszer erősebb lehet.
Ezek persze jelen pillanatban csupán megalapozott spekulációk; a modell (egyelőre nem kitűzött) premierjéhez közeledve várhatóan konkrét részleteket tesz majd közzé a Lexus.
Fotók: Lexus