Egész Európában tarol az új Corolla
A mértékadó JATO elemzéséből kiderül, hogy miközben az európai újautópiac júniusban 7,9%-al, az első félévben pedig 3,1%-al csökkent az előző év azonos időszakához képest, a legnagyobb zuhanást pedig továbbra is a dízel eladások könyvelhették el, akadnak márkák, amelyek környezetbarát meghajtású modelljeik népszerűségének köszönhetően a kedvezőtlen piaci körülmények között is növekedni tudtak. Júniusban az európai piac TOP10 autómárkájából egyedül az idén a vadonatúj RAV4, Corolla és Camry bemutatásával valóságos zöld modellinváziót bemutató Toyota tudta növelni értékesítéseit, 3,2%-al. A hónapban a legnagyobb növekedést produkáló modell az európai piacon nem más volt, mint a három karosszériaváltozatban (a négyajtós Sedan, az ötajtós Hatchback és a kombi Touring Sports) és két eltérő teljesítményű környezetbaráti hibrid elektromos hajtással elérhető Toyota Corolla.
Mint az a JATO elemzéséből kiviláglik a júniusban az előző év azonos időszakához képest 7,9%-al gyengébben teljesítő európai újautóértékesítések visszaesése a teljes piac 41%-át kitevő magánvásárlások számában tapasztalt csökkenésnek köszönhető. Az általános trenddel szemben, a piaci részesedés tekintetében a Tesla és a Toyota érte el a legnagyobb erősödést.
„A júniusi eredmények megerősítik azt a benyomást, hogy romlanak az európai piaci körülmények. Ismét ugyanazt a mintázatot látjuk megjelenni: a csökkenő vásárlói bizalom elsősorban az egykor Európában dominánsnak számító dízelek értékesítésére van hatással.” – mutat rá Felipe Munoz, a JATO globális elemzője.
A részben vagy teljesen elektromos autók értékesítései még nem aknázzák ki teljes mértékben a dízelek visszaesésében rejlő potenciált
2019 júniusában a teljes piac mára csupán 31%-át kitevő dízelautók értékesítése 21%-al csökkent, míg az immáron 7,5%-is piaci részesedést elérő részben vagy teljesen elektromos járművek (hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos) értékesítése 20%-al növekedett.
„A dízelautók értékesítésében látható visszaesés továbbra is nagyobb, mint az elektromos járművekében tapasztalt növekedés. Ahhoz, hogy a piaci pozíciókban valódi átrendeződés legyen, az elektromos járműveknek több vásárlót kell meghódítaniuk, különben nem tudják kiaknázni a dízelek hanyatlását.” – hívja fel a figyelmez Munoz.