Egészen egyedit kínál a bZ4X az akkumulátoros elektromos SUV-ok piacán

A Toyota célja a dedikáltan akkumulátoros elektromos bZ4X modellel, hogy új mércét állítson fel a tisztán elektromos középkategóriás SUV-k világában. Ez az első modell a Toyota új bZ – Beyond Zero – akkumulátoros elektromos családjában, amely nem csak a zéró károsanyag-kibocsátást célozza meg, hanem ezen túlmutatva olyan terepképességeket és innovációkat kínál, amelyek eddig ismeretlenek voltak a piacon. Az eTNGA filozófiára épülő bZ4X az akkumulátort integrálja a jármű szerkezetébe, extra merevséget és alacsony súlypontot biztosítva, amely kiváló menetdinamikát eredményez. Legyen szó akár városi közlekedésről, akár kihívást jelentő terepről, a bZ4X minden igényt kielégít, miközben a Toyota több évtizedes elektrifikációs tapasztalatára és a Subaruval való együttműködésre épít. A bZ4X nem csupán egy újabb elektromos autó, hanem a jövő mobilitásának hírnöke, amely új szintre emeli a vezetési élményt és a fenntarthatóságot.

Tudtad?

A bZ4X bemutatja a bZ-t – Beyond Zero – a Toyota új almárkáját, amely arra összpontosít, hogy az akkumulátoros elektromos járművek a zéró kibocsátásnál sokkal többet tudnak nyújtani a karbonsemlegesség felé vezető úton. A „beyond zero” lényege, hogy a Toyota úgy tekint az akkumulátoros elektromos (BEV) járművekre, mint a mindenki számára jobb mobilitás kulcsfontosságú támogatóira, amelyek a mozgás szabadságával, biztonságával és nyugalmával segítik az emberek életének javítását. A bZ4X az első a bZ modellek sorában, amelyet világszerte bevezetnek. A név utal az autó méretére – a 4-es a középkategóriát jelenti – és a jármű típusára is. Ebben az esetben az X mutatja, hogy egy SUV-ról van szó.

A Beyond Zero megerősíti a Toyota környezetvédelmi vezető szerepét, amelyet azóta ért el, hogy több mint 25 évvel ezelőtt, a világ első sorozatgyártású hibrid autója, a Prius bevezetésével a zéró károsanyag-kibocsátást tűzte ki végső célul. Azóta a vállalat folyamatosan fejlesztette és tökéletesítette hibrid technológiáját, hogy a széndioxid-kibocsátás csökkentésére és végül megszüntetésére egy többutas stratégiát alkalmazzon a hibrid és plug-in hibrid járművekkel, valamint a zéró kibocsátású akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás elektromos modellekkel. A Beyond Zero teljes mértékben emberközpontú filozófiát képvisel, és olyan új, a vásárlók számára erősen vonzó termékeket és szolgáltatásokat hoz, amelyek növelik a vezetés örömét, javítják a közlekedés minden résztvevőjének biztonságát, és világszerte hozzájárulnak a jobb társadalmak építéséhez. Mindez négy alapvető értéket képvisel:

  • Ön és mások – a bZ4X nyitott és tágas utastérrel rendelkezik, otthonos kényelemmel. A hátsó utasok számára bőséges lábtér áll rendelkezésre, a légkör pedig nyugodt és csendes, ami nemcsak a csendesebb elektromos hajtásláncnak, hanem az út- és szélzajok kizárását célzó hatékony intézkedéseknek is köszönhető.
  • Ön és az autója – az autó közlekedési eszközből intelligens partnerré fejlesztése. A bZ4X-et kifinomult, intuitív vezetésre tervezték, és igazi SUV terepjáró képességekkel is megáldották. A BEV vezetési élmény mind az új utastérelrendezést, mind az autó karcsú és erőteljes külső kialakítását meghatározza. A legújabb multimédiás technológiák zökkenőmentes csatlakoztathatóságot és többféle kommunikációs módszert biztosítanak az autóval való párbeszéd, a szórakozás és a kényelem érdekében.
  • Ön és a környezet – a károsanyag-kibocsátás csökkentésén túlmenően aktívan javítja a környezetet. A bZ4X a zéró károsanyag-kibocsátáson túlmenően az opcionális napelemes tetőpanel segítségével képes saját energiát termelni.
  • Ön és a társadalom – olyan járművek, amelyek pozitívan járulhatnak hozzá a társadalomhoz. A bZ4X átfogó Toyota T-Mate balesetmegelőző biztonsági és fejlett vezetői segédrendszerekkel javítja a közlekedés minden résztvevőjének biztonságát. A Toyota Safety Sense által biztosított biztonsági intézkedéseken túlmenően speciális rendszerekkel felügyelik az akkumulátor teljesítményét és védik azt ütközés esetén.

A Toyota multitechnológiás stratégiája a zéró széndioxid-kibocsátás felé

A Toyota teljes körű modellpalettát kínál olyan autókból, amelyek a világ minden részén segíthetnek mindenkinek csökkenteni a karbonlábnyomát. Ez magában foglalja a hibrid, a plug-in hibrid, az üzemanyagcellás elektromos és az akkumulátoros elektromos járműveket – ez utóbbiak kínálata az új bZ „Beyond Zero” modellek bevezetésével bővül majd, kezdve a bZ4X SUV-val. A Toyota ezt a multitechnológiás megközelítést „az és erejének” nevezi. Az eredeti Prius 1997-es bevezetése óta a vállalat több mint 20 millió elektrifikált meghajtású járművet helyezett forgalomba. Mindvégig felismerte, hogy a környezetvédelmi szempontból hatékony járművek csak széles körű használat révén lehetnek hatékonyak: elérhetőnek és kívánatosnak kell lenniük az ügyfelek számára, kielégítve mobilitási igényeiket. Az elektrifikáció ütemének felgyorsulásával a Toyota arra számít, hogy 2025-re világszerte évente 5,5 millió elektrifikált modellt ad majd el, 70 modellből álló termékpaletta segítségével, amely 15 zéró emissziós típust foglal majd magában. Európában az előrejelzés szerint 2025-re a nyugat-európai eladások 90 százaléka elektrifikált meghajtású jármű lesz, és ennek legalább 10 százalékát a ZEV modellek teszik majd ki. Ez a szám az évtized végére 100 százalékra emelkedik, legalább 50 százalékos ZEV aránnyal (vagy akár még nagyobbal, ha a piaci kereslet és az infrastruktúra fejlődése lehetővé teszi). 2035-re pedig az új járművek CO2-kibocsátásának 100 százalékos csökkentése a cél – egyes nemzeti piacokon akár már korábban is megvalósulhat mindez. Ezt az ambíciót Matt Harrison, a Toyota Motor Europe (TME) elnök-vezérigazgatója a Toyota még 2021 decemberében tartott Kenshiki („betekintés”) médiaeseményén hangoztatta. Elmondta: „2030 után tovább haladva a ZEV kereslet további gyorsulására számítunk, és a Toyota készen áll arra, hogy 2035-re Nyugat-Európában minden új járműben 100 százalékos CO2-csökkentést érjen el, feltéve, hogy addigra megfelelő elektromos töltési és hidrogén-utántöltési infrastruktúrák állnak rendelkezésre, a szükséges megújulóenergia-kapacitás növelésével együtt.”

Karbonsemlegesség és a Toyota Environmental Challenge 2050 kihívás

A széndioxid-kibocsátás kiküszöbölése kiemelt szerepet játszik a Toyota Environmental Challenge 2050 című programjában, amely a vállalat által 2015-ben kitűzött hat környezetvédelmi célt tartalmazza. A Toyota globális célja, hogy új modelljei esetén és valamennyi üzleti tevékenysége, valamint a járművek teljes életciklusa során – beleértve az alkatrészek és anyagok gyártását, a logisztikát, valamint a járművek életciklusának végén történő újrahasznosítási és ártalmatlanítási folyamatokat – megszüntesse a CO2-kibocsátást. A Toyota célja, hogy 2050-re a 2010-es szinthez képest 90 százalékkal csökkentse járműveinek CO2-kibocsátását. Gyáraiban a széndioxid-kibocsátás nullára csökken, amihez új gyártási technológiák kifejlesztése, valamint tiszta és megújuló energiaforrások alkalmazása járul hozzá. A környezetvédelmi kihívás arra is összpontosít, hogy a Toyota vízfelhasználása hogyan minimalizálható és optimalizálható. Hogyan segíthet a vállalat egy újrahasznosításon alapuló társadalom és rendszerek létrehozásában, és hogyan valósítható meg egy olyan jövőbeli társadalom, amely harmóniában él a természettel. A Toyota Environmental Challenge 2050-ről és a 2030-ra kitűzött időközi célokról további információk a Toyota weboldalán találhatók.