Egy 1939-es Alfa Romeo 6C 2500 S Berlinetta Touring a Best of Show díjával diadalmaskodott az első Concorso d’Eleganza Varignana 1705 versenyen

  • További nyertesek a másik öt versenyosztályból: Alfa Romeo 6C 1750 SS 1929-ből; FIAT 1100 E Vistotal 1950-től; 1963-as Ferrari 250 GTL; Lancia Aurelia B24 Spider 1955-ből és egy BMW 3.0 CSL 1972-ből
  • Ezzel a címmel Corrado Lopresto úr 300. díját és 62. Best of Show elismerését nyerte el, amelyet értékes gyűjteményének egyik autójának ítéltek oda.
  • Az eseményen a legrangosabb autógyűjtemény gyűlt össze egy hétvégére, amely az „olasz életmód örökségét” ünnepelte a Palazzo di Varignana-ban.

A Corrado és Elena Lopresto tulajdonában lévő, 1939-es Alfa Romeo 6C 2500 S Berlinetta Touring elnyerte a tekintélyes „Best of Show” elismerést a Concorso d’Eleganza Varignana 1705 beavató rendezvényen a Palazzo di Varigna-ban, Olaszországban.

Ennek a díjnak kettős történelmi jelentősége van, mivel ez volt az első ilyen típusú autóverseny a híres olasz motorvölgy szívében, és talán még inkább ez volt a 300. díj, amelyet a neves gyűjtő, Corrado Lopresto érdemelt ki.

Az autóipari ínyencek neves testülete, köztük a zsűri elnöke, Stefano Pasini, több mint 30 autóipari könyv híres szerzője, Eng. Lorenzo Ramaciotti, a Pininfarina tervezési részlegének korábbi vezetője és a Villa d’Este Elegance Competition elnöke, valamint Dr. Gianni Mercatali és Dr. Alessandra Giorgetti, a globális autóipari zsűrik megbecsült alakjai, aprólékosan megfontolták a Royal Train fényűző környezetében. Palazzo di Varignana, hogy kiválasszák az egyes kategóriák győzteseit.

A bírák megállapították, hogy az 1939-es Alfa Romeo 6C 2500 S Berlinetta Touring páratlan dizájnjával, gazdag történelmével és aprólékos felújításával tűnt ki, amely lehetővé teszi a csodálók számára, hogy az autót kifogástalan állapotban nézhessék meg – kiegészítve az eredeti regisztrációs okmánnyal és rendszámmal, felfedve az egykori autót. jeles tulajdonosok, mint például Caetani herceg. Az autó az első helyre került a kiállításon bemutatott 23 gondosan összeállított jármű között, gazdag történelemmel és rendkívüli dizájnnal büszkélkedhet az autóipar minden részéről.

A megkoronázásra szombat este került sor egy exkluzív vacsora alkalmával a Palazzo Bentivoglio elegáns termeiben. Corrado Lopresto mélységes érzelmeinek adott hangot, és kijelentette: „Mindenki álma a Best in Show megnyerése. Örülök, hogy részt vehettem egy olyan esemény „nulladik” kiadásában, amely reményeim szerint fémjelzi lesz a nemzetközi elegancia versenyszezonban.” 

Az Alfa Romeo 6C 2500 S Berlinetta Touring a „Pre-war Elegance” kategóriában is megszerezte az első helyet, megosztva a rivaldafényt más kivételes nyertesekkel. Közülük említésre méltó az 1929-es Alfa Romeo 6C 1750 SS, amelyet Luca Patron vezetett, és amely a „Heroic Races” osztályban diadalmaskodott – ez a jármű a feltételezések szerint az egyik az utolsó négy Alfa Romeo közül, amelyet James Young angol karosszériaépítő készített.

Az „Italian Fine Gems” osztályban a reflektorfény egy lenyűgöző, 1950-es FIAT 1100 E Vistotalra esett, Silvia Nicolistól, a veronai Nicolis Múzeumból. Ez a milánói Carrozzeria Castagna egyedi alkotása olyan bonyolult részleteket tartalmazott, mint az átlátszó plexi kormánykerék és a „Vistotal” panorámás szélvédő, amely az 1930-as évek stílusát példázza. 

A „Nagy osztályú sportautó” trófeát Andrea Baroni 1963-as Ferrari 250 GT Lussója szerezte meg, amely csábításával és eleganciájával felülmúlta riválisait.

A „Grit & Style” kategóriában kiemelkedett a Gianmarco Rossi tulajdonában lévő 1955-ös Lancia Aurelia B24 Spider, amelyet ritka Pininfarina keménytetővel és Resinflex belsővel jellemez. 

Végül Lorenzo Matteucci 1972-es BMW 3.0 CSL-je diadalmaskodott a „német ikonok” kategóriában, amely egy erős versenyautóként ismert, amely kifogástalanul megőrzött és könnyen megkülönböztethető egyedi „inka narancssárga” fényezése miatt.

Az esemény szelleme, amely olyan szavakba foglalt, mint a szenvedély, a tökéletesség és a megszállottság, végigvisszhangzott a hétvégén a Palazzo di Varignana-ban. Ahogy a zsűri elnöke, Stefano Pasini hangsúlyozta: „Az autó a szabadság kifejezése”, Enzo Ferrari érzéseit visszhangozza.

Alberto Scuro, az Automotoclub Storico Italiano (ASI) elnöke kiemelte annak fontosságát, hogy lehetővé tegyük, hogy ezek a történelmi kincsek hűek maradjanak a természetükhöz, akár úton, pályán, akár újrajátszási versenyeken és történelmi eseményeken. A Concorso d’Eleganza Varignana 1705 túlszárnyalta a puszta verseny szerepét, a szépség, az elegancia és a motorok iránti közös szenvedély ünnepévé vált, résztvevőket és rajongókat vonzva a világ minden tájáról.

A Palazzo di Varignana tovább erősítette hírnevét, mint az olasz vendégszeretet és a kiváló kulináris kiválóság menedéke, megtestesítve az „olasz életmód örökségét” rendkívüli és elbűvölő környezete révén, egy elegáns üdülőhely a festői bolognai dombok között. 

Ennek a szellemiségének elismeréseként különdíjat, a „Varignana szellemét” hoztak létre és ítélték oda Alessandro Maccaferri 1993-as Porsche 964 Speedsterének, mivel ez testesítette meg legjobban a Palazzo di Varignana által ihletett egyedi karaktert, és tükrözte az általa képviselt életmódot.