Egy 1969-es Chevrolet Corvette Stingray ZL-1 kabrió 

Az egyedülálló Corvette gyárilag telepített 560 lóerős alumínium V8 motorral

A Chevrolet Corvette számos okból történelmi autó, de nagyon kevés olyan különleges, mint ez az 1969-es példa. Ez egyike a két gyárilag gyártott 427 ZL-1 Corvettes alumíniumnak, amelyet valaha gyártottak. És ez az egyetlen, amely kabrióval rendelkezik.

1969 volt a Corvette de még sok kemény Vette rajongó sem tud erről az autóról. Egy nagyon különleges gyári opciós kód, az RPO ZL-1, önmagában $ 4718-ra kerül, és több mint kétszeresére növeli az autó árát. Ebből a nehéz összegből a tulajdonos megkapta a 427ci teljes alumínium V8 motor utcai legális változatát a CanAm versenytől a motorháztető alatt.

A kapott 560 lóerős ( 417 kW ) egy M40 automatikus sebességváltón keresztül, majd egyenesen a hátsó kerekekhez vezet. Ez nem csak egy normál Corvette versenyzéssel kapcsolatos hajtáslánccal bár. A fékeket és a felfüggesztést szintén korszerűsítették. Az autót a teremtmény kényelme is megfosztotta. A rádió, a fűtés, az AC, a teljesítményablakok és a szervokormány hiányzik az autóban.

Nyilvánvaló, hogy ez tisztességes kereskedelem volt az autó eredeti tulajdonosának, John W-nek. Maher, aki egy 1988-as L88 Corvette kabrióval kereskedett erre. Valójában ez az egyetlen ZL-1 kabrió, amelyet valaha készítettek, és ez az egyetlen ZL-1, amelyet valaha újként adtak el a lakossági ügyfeleknek. Nem sokkal a kézbesítés után Maher “ terrorizált hegymászás, autokrosz események és húzóversenyek Nyugat-Pennsylvaniában, a ” szerint a RM Sotheby ’s.

2007-ig a birtokában maradt, amikor eladta a címzettnek. Azóta teljesen felújították, mielőtt a fürjnél megjelentek volna, és a Bloomington Gold tanúsítvánnyal rendelkezik. Érdekes módon nincs eredeti motorja. Maher valójában ezt fújta az első évében az autóval.

Manapság van egy másik rendkívül korai, gyárilag helyes, dátumkódú, teljes alumínium ZL-1 motorja, amelyet 1969-ben garancia alatt telepítettek. Annak ellenére, hogy a kis folt közel eredeti állapotában van, a aukció house útmutatást javasolt erre az autóra $ 2,6- $ 3 millió. Ilyen értelme van, tekintve, hogy ez az első ZL-1, amelyet körülbelül 30 év alatt nyilvánosan kínálnak. Valójában ez az egyetlen alkalom, hogy ezt a konvertibilis példát nyilvánosan kínálják.

carscoops