Egy autó a Sony-tól?

Igen, valóban meg fog történni, a Honda kis segítségével. A Sony Honda Mobility (SHM) januárban mutatta be az elektromos Afeela 1 szedán gyártási változatát a Consumer Electronics Show-n, és közelebbről megnéztük az új autót a Los Angeles-i nyilvános premierjén.
A Sony szedánnak nevezi, de az Afeela 1 valóban nagylelkű méretű ferdehátú, 27 köbméternyi csomagtartóval. Az SHM szerint az Afeela 1 produkció kissé tojásszerűbb, mint a prototípus, amelyet 2023-ban körbejártunk (és az talán a Gran Turismo 7-ben hajtottál), bár átkozott leszünk, ha sok különbséget látunk. Méret szerint az Afeela 1 körülbelül 3 hüvelykkel rövidebb, mint egy Lucid Air, de hosszabb tengelytávval. Mint a Accord– méretű Lucid, az Afeela nagy autóval rendelkezik és előkelő hangulatú. Szeretjük a fogantyú nélküli elektromos ajtókat, amelyek kinyílnak, amikor a vezető megközelíti az autót, és bezáródik, amikor a fék le van nyomva.
Kérhetünk néhány számot?
A Sony lelkesen mesélt nekünk az Afeela 1 ’ elektronikájáról, de a mechanikus bitekről akartunk hallani. Sajnos még mindig nincs teljes képünk. Tudjuk, hogy az Afeela 1 teljeskerék-meghajtású autó lesz, amelyet egy-egy tengelyen egy 180 kW-os motor hajt meg. Végezze el az egyenes matematikát, és ez egyenként 241 lóerő, de a tényleges lóerő és nyomaték számok attól függnek, hogy mekkora energiát lehet húzni az akkumulátorról, így nem merünk spekulálni. Ha nem teszik közzé súlyszámot, akkor sem tudunk oktatott kitalálást tenni a gyorsulásról. Mégis merünk azt mondani, hogy az Afeela 1 ’ esélye arra, hogy megverje a Mitsubishi Mirage-t egy lámpatest elől.
Az Afeela 1-et légrugók tartják a földön, és mivel a belső szórakozásra helyezik a hangsúlyt, azt gondoljuk, hogy a vezetési élmény inkább a kényelem, mint a lelkesedés felé irányul. Az SHM az Afeela Intelligent Drive-ot, egy ADAS-t (fejlett járművezetői segítségnyújtási rendszer) irányítja, amely körülbelül 40 érzékelőn (12 ultrahangos, 9 radar, 1 lidar és 18 kamera) keresztül látja a világot. Néhányat taxikab-szerű dudorban fognak elhelyezni az Afeela 1 ’ szélvédője felett; talán a hasonlóan szarvú Volvo EX90 nem fogja egyedül érezni magát.
Kíváncsi vagyunk a kormányrendszerre is, mivel az Afeela 1-nek inkább igája van, mint kormánykeréknek, de itt ismét információk hiányoznak. De nem tudjuk, van-e fizikai kapcsolat az oszlop és a kormányállvány között ez az oldal az SHM webhelyén úgy tűnik, hogy valamiféle kormánytengelyt mutat. Tesla ezt megtanította nekünk egy igák és egy hagyományos kormánydoboz szörnyű kombináció, míg a jól megtervezett vezetékes rendszer szépség, reméljük, hogy a Sony és a Honda valami jót főztek az Afeela — számára, bár ha innovatív műszaki áttörésük lenne, akkor azt gondolnád, hogy erről beszélnek.
Tudjuk, hogy az Afeela motorjait egy 91 kWh-os akkumulátor táplálja, amely az SHM állítása szerint “-ig ” -ig (ó, ezek a csúszós szavak) 300 mérföldnyi EPA-besorolású tartományt fog szállítani. Az Afeela kompatibilis a Tesla NACS töltőkkel, de az egyenáramú gyors töltés 150 kW-os névleges teljesítmény, tehát nem számítunk arra, hogy az Afeela bekapcsol a tíz leggyorsabban feltöltő EV listája. Lehet, hogy ez rendben van, mert az Afeela 1 ’ infotainment rendszere sok tennivalót kínál, amíg vár.
Nem vagy szórakoztató?
A Sony szórakoztató kocsma, tehát nem meglepő, hogy az Afeela 1 ’ képernyője és hangrendszere látványos. A műszerfalon az oszlopoktól az oszlopokig terjedő képernyők dominálnak, amelyeket két oldalsó nézetű képernyő zár be, amelyek tükrökként szolgálnak. De nem működnek egyedül: az oldalnézetű kamerák még nem törvényesek az Egyesült Államokban, tehát az Afeela 1-nek rendszeres ajtó tükrök is vannak.
Az illesztőprogram előtt álló képernyő a műszerfal, amelynek nézete nagyrészt korlátlan, köszönhetően egy kisebb igának, mint amit a prototípusban láttunk. Mit tehet a középső és az utasoldali képernyővel? Nos, mi van nem tudom te teszed? A háttér önmagában elég szép, és beállíthat olyan videotémákat, amelyek visszatükröződnek a környezeti megvilágításban.
Érdemes megnézni a főmenüt, mivel az egész képernyőn egyértelműen fut, oly sok lehetőséggel szüksége lesz egy utasra, hogy üzemeltesse őket. Nincs utas? Beszéljen az Afeela személyes ügynökével, és mondja el, mit akar. És ha nem beszélsz vele, akkor veled is beszélsz. Az első dolog, amit az Afeela 1 tett, amikor bekapcsoltuk, az volt, hogy megkérdezzük, mi a napunk. Az autókról szóló 75 éves jelentéskészítés során ez újdonság ránk.
A háttér mellett a 3D-s térkép, amely az egész műszerfalon elterjedhet, könnyen a leglenyűgözőbb kijelző. Az Afeela 1 filmeket is közvetíthet a középső képernyőn, hogy töltés közben megnézhesse; Ha már folyamatban vannak, át lehet húzni az utas oldalára, ahol az adatvédelmi képernyő (állítólag) megakadályozza, hogy a járművezető láthassa a műveletet. (Vagy ez a szolgáltatás nem volt jelen a látott Afeela 1-en, vagy a leghatározottabban nem működik, bár az autók természetesen parkoltak.) A hátsó képernyők hasonló funkcionalitást kínálnak, amelynek a kölyköket a hosszú meghajtókon kell elhelyezni —, mint a kapcsolja össze az autót a PlayStation-rel a Remote Play szolgáltatáson keresztül. A Dolby Atmos színházi minőségű hangrendszer lenyűgöző, és az Afeela aktív hangtörlő rendszere jó munkát végez a külvilág zajának elfedésében.
A név azt mondja, hogy Honda, de az ár azt mondja, hogy a Mercedes
Az Afeela 1 autók, amelyeket láttunk, voltak a legnépszerűbb Signature modellek, ára $102 900 volt, és 2026 közepén szállították őket. Az Afeela 1 Signature három külső színben (fekete, szürke, fehér — ásít) és két belső színben (fekete vagy világosszürke, mindkettő újrahasznosított és / vagy részben növényi alapú anyagból készül; minden bőr mesterséges) kapható. A második, az Origin elnevezésű szint 2027-ben érkezik, $89 900 árcédulával. A Signature 21-es éveinek helyett 19 hüvelykes kerekekkel fog járni, és elveszíti a hátsó ülés szórakoztató képernyőit és a digitális visszapillantó tükröt. Az Origin csak fekete festékkel és fekete belsővel lesz elérhető.
Az Afeela 1 ’ számos remek funkciója, mint például az Intelligens meghajtó és a Personal Agent, előfizetési alapú szolgáltatások lesznek. Az autó vételára hároméves előfizetést tartalmaz, de az SHM nem jelentette be az árazást a szolgáltatás folytatása érdekében. Ó, és itt van egy érdekes apróság: Az Afeela 1-et az USA-ban, a Honda Marysville-ben, Ohioban fogják építeni. Minden szerencsével ez segít elkerülni az importvámokat.
Nyilvánvaló, hogy addig kell fenntartanunk ítéletünket, amíg nem volt esélyünk vezetni az autót, és a Sony Honda Mobility szerint ezt a lehetőséget később kell megkapnunk. Mégis érdekeltek vagyunk. Az Afeela 1 nem lesz olcsó, de magas színvonalú belső tere és az általa biztosított technológiai szint igazolja a Mercedes szintű árazást. Szeretne lábát bejutni az ajtóba? Az első lépés Kaliforniába költözik, amely az egyetlen állam Az SHM elfogadja a $200 visszatérítendő foglalást.











