Egy autótulajdonos bepereli a Hondát a Takata légzsákfelfúvó által okozott sérülés miatt

A per azt állítja, hogy a Honda több mint egy évtizede tudott a Takata légzsákokkal kapcsolatos problémákról

Pert indított a Honda ellen egy 2005-ös Honda Civic tulajdonosa, aki megsérült az autó Takata légzsákfúvójának felrobbanásakor.

Jose Hernandez 2005-ös Civicjét vezette Miamiban az Ives Dairy Roadon, amikor egy másik jármű elütötte, miközben megpróbált balra kanyarodni. A Takata légzsák felfúvója felrobbant a Honda belsejében, és több centiméter hosszú fémreszeléket lőtt Hernandez jobb karjába.

A kereset azt állítja, hogy az autógyártók, köztük a Honda, „több mint egy évtizede tudnak a Takata által gyártott ammónium-nitrát légzsák-felfúvók által jelentett veszélyekről, de az erőfeszítéseiket, hogy értesítsék a nyilvánosságot ezekről a veszélyekről és visszahívják, megzavarták egy sorozatos késések, titkolózások, koholmányok és szándékos kísérletek, hogy mind a Takata, mind a Honda elbagatellizálja a problémát.”

Állítások szerint a Honda először 2004-ben értesült a Takata légzsák sérüléséről, de 2008-ban négy évet várt, hogy visszahívják mindössze 3900 járművet, mielőtt a sérülések és halálesetek növekvő száma arra késztette, hogy 2014-ig több mint 6 millió járművet hívjon vissza.

A Takata Airbag kártérítési vagyonkezelői alapot a Takata csődje idején hozták létre, hogy olyan folyamatot hozzanak létre, amelyben a hibás légzsákok áldozatai megfelelő kártérítést kaphatnak. Hernandez azonban az első Takata légzsák-robbanás áldozata, aki kilépett az alapból abban a hitben, hogy az nem nyújt megfelelő kártérítést.

„Mivel a Takata légzsákok több mint száz áldozatát képviseltem, első kézből láttam, milyen károkat okoznak ezek a halálos eszközök” – jegyezte meg Andrew Parker Felix, a Morgan & Morgan ügyvédje a Carscoopsnak küldött nyilatkozatában. „Úr. Hernandez sérülései katasztrofálisak, és tisztelettel úgy érezzük, hogy a Trust által felajánlott díj nem tenné őt egészségessé. A Takata csődje során bevezetett eljárást használjuk fel Hernandez úrnak a bíróság előtt, és a Trust pontosan így lett kialakítva.

A perben a miami Braman Hondát nevezik meg vádlottként, mert eladta a 2005-ös Honda Civicet Hernandeznek, és nem értesítette, hogy visszahívták. A Takata Airbag kártérítési vagyonkezelői alap is meg van jelölve alperesként, bár a Honda felelős a Trust jogi díjaiért és költségeiért, valamint a Hernandeznek ítélt ítéletek végleges rendezéséért.