Egy éve hódít Budapesten a Pay&GO
Egyéves lett a BKK tesztjelleggel bevezetett digitális fizetési szolgáltatása. A Budapest Pay&GO-t hamar megszerették a fővárosban közlekedők, a társaság adatai szerint az indulás óta összesen már több mint 1 millió jegyet vásároltak a rendszeren keresztül. A rendszert használók több mint fele bankkártyával, 45 százalékuk okoseszközzel fizet, és tízből kilencen maximum két személyre váltanak jegyet.
Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Megállíthatatlanul nő a digitális fizetési megoldásokat használók száma a fővárosi közösségi közlekedésben. A BKK által tavaly tesztjelleggel bevezetett Budapest Pay&GO idén júniusban ünnepli az első születésnapját, ebből az alkalomból a társaság összegyűjtötte a szolgáltatással kapcsolatos mérföldköveket.
A Pay&GO-t tavaly júniusban először a 100E Repülőtéri Expressz járatokon, majd novemberben az M1-es metró vonalán tesztjelleggel vezették be. A digitális szolgáltatás lényege, hogy a fizetési tranzakcióval együtt az érvényesítés is egyből megtörténik. A folyamat során nem keletkezik papíralapú jegy vagy visszaigazolás, az ügyfelek bankkártyája alkalmassá válik ugyanakkor arra, hogy egy esetleges ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot.
Minden második Pay&GO-s vásárlás okoseszközzel történik
A szolgáltatás indulása óta összesen már több mint 1 millió jegyvásárlás történt a rendszeren keresztül. A BKK adatai szerint a Repülőtéri Expressz járatokon már a jegyek közel 35 százalékát a rendszeren keresztül vásárolják, míg az M1-es metró vonalán közlekedők 25-30 százaléka fizet Pay&GO-val. A népszerű Földalatti vonalán egyébként leggyakrabban a Hősök tere, a Széchenyi fürdő, illetve a Deák Ferenc tér és az Opera állomásokon használják a szolgáltatást.
A rendszert használók 45 százaléka okoseszközzel, 55 százalék pedig fizikai bankkártyával használja a szolgáltatást. Az utazások 60-65 százaléka a délutáni órákban történik, a hét napjait vizsgálva pedig a hétvégi utazások a jellemzőbbek, de a hétfő is kiemelkedő. A Pay&GO-t használó ügyfelek 93 százaléka általában maximum két jegyet vásárol egyszerre.
A Budapesti Közlekedési Központ a 100E autóbuszon és az M1-es metrón zajló tesztidőszak végén kiértékeli az eredményeket, és azok ismeretében dönt a további fejlesztési irányokról. A Budapest Pay&GO használatáról az alábbi linken lehet részletesen tájékozódni.
Budapesti Közlekedési Központ