Egy éves az Opel megújulását célzó PACE program és jól működik
- 12 hónap után pozitív az első összegzés: a valamennyi területen erősödött versenyképesség visszatérést tesz lehetővé a nyereségességhez és a beruházásokhoz
- Termékoffenzíva nyolc új modellel a következő két évben, és villamosítás: új Corsa, teljesen elektromos variánsként, Grandland X konnektoros hibridként
- Fókuszban a piaci erősödés, konkrét sikerek a könnyű haszonjárművekkel és a globális piacokon
Egy évvel a PACE! vállalati terv bemutatása után pályára került az Opel/Vauxhall. Az Opel főnöke, Michael Lohscheller hangsúlyozta: „Működik a PACE! Az Opel tartósan nyereséges, elektromos és globális lesz. Erre valamennyi munkatársunk büszke lehet. Közösen rendeztük sorainkat az elmúlt tizenkét hónapban. 2018 első félévében 502 millió eurós nyereséget gazdálkodtunk ki. Továbbra is összeszedetten dolgozunk a sikerünkért.“
A tartós gazdasági siker fontos eszköze a vállalat valamennyi területén megerősödött versenyképesség. Az első félévben 28 százalékkal csökkentette a fix költségeket az Opel. Valamennyi gyártóhelyünkön átfogó megállapodásokat kötöttünk társadalmi szervezeteinkkel a versenyképesség javításáért. Ezáltal sikerült jelentősen javítani a személyzeti költségek és az üzleti forgalom arányán. Betartotta a vállalat a csúcsvezetőség jelentős karcsúsításának ígéretét is: tavaly negyedével csökkent a felsőszintű pozíciók száma. Az Opel továbbra is tartja magát céljához, hogy ne kelljen üzemeket bezárni, sőt beruház különböző gyártóhelyein, és több üzemét új termékek előállításával bízta meg.
Az Opel fokozódóan profitál a PSA csoport integrálásából. A közös vegyes energiájú platformokra tervezett járművek fejlesztési költségei 50 százalékkal kedvezőbbek – miközben javul a minőség. További vállalati területeken is átfogó szinergiák érvényesülnek – például összevont értékesítési struktúrák Európa számos országában, vagy összefogott globális konszernfunkciók.
A rüsselsheimi fejlesztőközpont megerősítette pozícióját a PSA csoport globális kutató-fejlesztő hálózatának szerves részeként: az egész konszernnek dolgozó 15 globális illetékességű kompetenciaközpont (többek között ülések, tüzelőanyag-cellák és fejlett vezetőtámogató rendszerek) mellett az ottani mérnökök vezetik a könnyű haszonjárművek és egy új motorcsalád (négyhengeres benzinmotorok) fejlesztését. Mivel külső cégek megbízásainak csökkenése miatt kapacitásfelesleg fenyeget, az Opel stratégiai partnerség tervét jelentette be a fejlesztési szolgáltató Segula Technologies céggel, hogy kvalifikált munkahelyeket biztosítson Rüsselsheimben és Dudenhofenben. A Segula Technologies akár kétezer Opel-alkalmazottat is átvehet; de a 2023 júliusáig kialkudott felmondásvédelem változatlanul fennáll.
CO2-célok elérése fokozott villamosítással
A hozzáférés a PSA csoport fejlett platformjaihoz és hajtástechnológiáihoz az alapja az Opel-portfólió átfogó villamosításának. Már 2020-ban négy jármű lesz elektromos, köztük az új Corsa teljesen akkumulátoros-villamos variánsa, valamint a Grandland X, mint az Opel első konnektoros hibridje. E járművek az Opel termékoffenzívájának szerves részei.
A következő két évben összesen nyolc új modellt visz piacra a vállalat. Már 2024-ben mindegyik Opelnek lesz elektromos változata. „Modelloffenzívánk hozzájárul az EU szigorú CO2-céljainak eléréséhez“, jelentette ki Lohscheller. A töltő infrastruktúra fontos eleme az elektromos mobilitás sikeres fejlesztésének. Az Opel, partnereivel közösen, például Rüsselsheim városával, részt vesz egy projektben, amelynek célja az infrastruktúra kiépítése a vállalat törzshelyén.
A PACE! jövőterv fontos pillére a márka további erősítése, fókusszal a nyereséges szegmenseken, az értékesítési csatornák helyes arányán a csábító piacokon. Az ősszel bemutatott GT X Experimental koncepciójárművel az Opel már ma bepillantást enged a márka jövőbeli megjelenésébe és dizájnjába. Az Opel fokozottan németes, emberközeli és felvillanyozó lesz. „Az Opel német marad, a Vauxhall brit. Továbbra is nagyon világosan megkülönböztetjük magunkat francia testvérmárkáinktól“, húzta alá Lohscheller. Máris láthatók a márka erősségeinek fokozásából eredő konkrét sikerek: az értékesítési csatornák jelentősen optimalizált aránya mellett főképp a javított árképzés játszott szerepet az első félév jó pénzügyi eredményeiben. Ráadásul 2016-hoz képest jelentősen javult az ügyfélhűség.
Az összpontosítás a könnyű haszonjárművekre növeli a piaci részesedést
A könnyű haszonjárművek nyereséges szegmensében minden eddiginél erősebb az Opel. A piaci részesedést középtávon fel kell emelni a személyautók szintjére. Ezt a kereskedőkkel kötött szerződések tökéletesítése (mindegyik Opel-kereskedő kínálhasson könnyű haszonjárműveket is) és az átfogóan megújított portfólió teszi lehetővé. Az új Opel Combo épp most jelent meg a piacon, és mindjárt el is nyerte az „Év Nemzetközi Áruszállítója“ címet. Szeptember közepe óta kereken 25 ezer megrendelést könyvelhetett el az Opel – ez több, mint ahány Combót 2017 folyamán egész Európában eladtak. A teljesen új Opel Vivaro 2019-ben jelenik meg a kereskedelemben.
Lendületet vett az offenzíva az Európán kívüli exportpiacokon is. Sok országban új, erős importőrrel sikerült szerződni, további növekedést serkentve – többek között Marokkóban, Tunéziában és Dél-Afrikában. Még ebben a hónapban megkezdi az Opel a Grandland X összeszerelését az afrikai piacra, egy namíbiai új üzemben. Az európai piacokon az elmúlt hetekben először jelent meg egy teljes szolgáltatást kínáló lízingajánlat – a PSA csoport mobilitási márkája, a Free2Move ernyője alatt. Ez is további impulzust ad a növekedésnek.
Az Opel főnöke, Lohscheller megerősítette, hogy a PACE! megvalósítása az egész vállalatnál továbbra is abszolút prioritás: „Teljes erővel visszük előre a PACE! tervet, hogy az Opel német márkaként legyen fenntarthatóan sikeres.“