Egy ikonikus 1957-es Jaguar XKSS-t árvereznek el az RM Sotheby’s 2023-as montereyi aukcióján a 2023-as Monterey Car Week alatt

  • A legkeresettebbaz összes közúti Jaguar után egy kissé módosított Le Mans D-Type, amelyet utcára exportáltak Amerikába
  • Az egyik legeredetibb és legjobbmegmaradt a mesés XKSS-példákból
  • Megtartja a számoknak megfelelő motorblokkot és fejet, sebességváltót, hátsó tengelyt és karosszériát
  • Az RM Sotheby’s Monterey 2023 kiárusításán a Monterey Car Week alatt

A Monterey 2023-ra már eddig is figyelemreméltó kínálatát bővítve az RM Sotheby’s nagy örömmel mutatkozik be egy újabb kiegészítőről: az 1957-es Jaguar XKSS-ről. Ez a telivér versenyautó, amelyet eredetileg Le Mans-ra és más világszínvonalú versenyekre terveztek, majd később utcai használatra alakították át, az egyik legfigyelemreméltóbb Jaguar-modell, amely a nyilvánosság számára elérhető.

Egy-ikonikus-1957-es-Jaguar-XKSS-t-arvereznek-el-16

kép 9 / 29

Az ezt követő fellendülés, amely meghatározta a háború utáni Amerikát, a fiatal, gazdag sofőrök felszaporodását eredményezte, akik szexi vonalakkal és erőteljes motorokkal rendelkező, élvonalbeli járművekre vágytak. A háború sújtotta, amerikai dollárra vágyó európai autógyártók boldogan szállították ezeket az autókat, és olyan autóipari csodákat eredményeztek, mint a Mercedes-Benz 300 SL, a Ferrari 250 GT California Spider és a Porsche 356 Speedster.

A Jaguar XKSS ezt a korszakot testesítette meg. Miután 1956-ban kivonult a versenyzésből, a Jaguarnak több eladatlan D-Type alváza volt a gyárában. Azzal az ötlettel álltak elő, hogy ezeket közúti autókká alakítsák át az amerikai piacra. Az átalakítás során eltávolították a versenyelemeket, és olyan utasfunkciókat adtak hozzá, mint a teljes szélvédő, az oldalsó ablakok és a kezdetleges lehajtható tető.

Az eredetileg 25 darabos gyártási sorozatra tervezett XKSS még ritkább lett a gyárban keletkezett tűz miatt, amely kilenc autót elpusztított. Végül csak 16 XKSS autót gyártottak. Korlátozott számuk ellenére ezek az autók legendás státuszra tettek szert, lényegében a D-Type-okat, amelyeket csak egy évvel a Le Mans-i 24 órás versenyen elért utolsó győzelmük után módosítottak az utcára. Ez egy merész ötlet volt, amit a gazdaságosság vezérelt, és aki olyan szerencsés volt, hogy vezetni tudott, valóban gazdagító pillanatot élt át az életében.

Az eredeti XKSS gyártás között szerepelt az XKD 564, amelyet XKSS 707-re alakítottak át, és azonnal elküldték az Egyesült Államokba. Az XKSS 707, amely élete során jelentős gyűjtőkön keresztül cserélt gazdát, történelmi eseményeken vett részt, és a modell egyik legismertebb példája lett, különösen Európában.

25 535 mérföldes kilométerszámlálójával ez a figyelemre méltó, 1957-es Jaguar XKSS megőrzi eredetiségét és hitelességét. Az autó büszkén mutatja az eredeti sorozatszámot, alvázszám bélyegzést, sebességváltót, motorblokkot, fejet és hátsó tengelyt. A három karburátor közül kettő eredeti, csak az első karburátort cserélték ki, valószínűleg a gyár elhagyása előtt. A féknyergek, a főfékhenger és a Plessey-szivattyú mind az eredeti formájukban maradnak. Az acélcsöves alvázkeret, az első és hátsó felfüggesztés alkatrészei, valamint a monocoque mind eredetiek, megőrizve az autó épségét. A karosszéria nagyjából érintetlen, kivéve az üléstámlák mögötti válaszfalat és a motorháztetőt. Ez az XKSS kivételes megőrzésének és történelmi jelentőségének bizonyítéka.

A ritkaság és a hírnév biztosította, hogy az XKSS továbbra is a legkeresettebb közúti Jaguar maradjon, és a legtöbb példa mára olyan tulajdonosok kezében van, akik évtizedek óta a kezükben tartják, és nem szándékoznak megválni tőlük a közeljövőben. Az XKSS 707 felajánlása ritka lehetőség egy olyan rendkívül eredeti példány megszerzésére, amely készen áll arra, hogy egy új tulajdonost bemutasson a D-Type utcai izgalmába.