Egy ikonikus márka 100. születésnapja (Fotókkal, videókkal!)


A Citroën alapításának századik évfordulóján azonban nem csak egy márkát ünnepelünk. Egy merészségéről, kreativitásáról és a francia életstílusról híres népszerű ikon előtt is tisztelgünk, mely legendás modelljei, egyedi kommunikációja és emlékezetes sporteredményei révén szerte a világon elismerést vívott ki magának. Ezek a tulajdonságok 100 éve a Citroën sajátos identitásának részei, és a márka a centenárium alkalmával külön is megemlékezik róluk:

⦁ MÁRKAKAMPÁNY ÚJ VÁLTOZATBAN (2018. december 30. óta a tévében)
A 2018. márciusban készített első rész után a Citroën márkakampánya a centenárium alkalmával most új változatban jelentkezik. Négy új jelenetben is láthatjuk majd az időutazó autóstoppost. A kampányfilmben a márka történetétől elválaszthatatlan személyiségek is felbukkannak majd: a híres reklámszakember Jacques Séguéla egy DS fedélzetén, Sébastien Loeb pedig a Xsara WRC-jében. Az új reklámfilm hosszú verziója a YouTube-on tekinthető meg: https://youtu.be/PSfN7d6eI3k .

⦁ „ORIGINS” GYŰJTŐI KIADÁS (januártól)
Az „Origins” gyűjtői kiadás egy speciális széria, mely kifejezetten a centenáriumra, nemzetközi forgalmazásra készült. A Citroën C1, C3, C3 Aircross kompakt SUV, új C4 Cactus limuzin, C4/Grand C4 SpaceTourer és C-Elysée modelleket tartalmazó gyűjtői kiadás többek között különleges színvilágával és anyagválasztásával tűnik ki, így például a karosszériát díszítő „Origins since 1919” felirattal harmonizáló bronzszínű elemekkel. Az érintett modellek Franciaországban már most rendelhetők, kivéve a C1-et és a C3 Aircrosst, melyek a második negyedévtől kerülnek forgalmazásra. Magyarországon a C3, C3 Aircross és C4 Cactus modellek lesznek elérhetőek ebben a különleges kiadásban. Youtube: ⦁ https://www.youtube.com/watch?v=2NF0xGY4tWg⦁ &⦁ feature=youtu.be

⦁ „CITROËN ORIGINS” VIRTUÁLIS MÚZEUM A CENTENÁRIUM SZÍNEIBEN (januártól)
A 2016-ban indított Citroën Origins weboldal (⦁ www.citroenorigins.com) rendszeresen frissül. A márka több mint 40 országban és 23 nyelven elérhető virtuális múzeuma 2019-ben nem kevesebb mint 5 új modellel gyarapodik. A 3D-ben, speciális hangsávval megjelenített autókkal 79-re bővül a bemutatott modellek száma. A weboldal januártól a centenárium színeibe öltözik, és értékes információkkal szolgál az ünnepi rendezvénysorozat menetrendjéről. Az oldal különleges, rövid ideig látható kiállításoknak is otthont ad majd, és fotókkal és videókkal kíséri a jubileumi év főbb eseményeit.

⦁ A CENTENÁRIUMRA KÉSZÜLT ÚJ CITROËN KIEGÉSZÍTŐK ÉS JÁTÉKOK (januártól)
„Papa, Mama, Citroën”: ez az a három szó, amelyet André Citroën szeretett volna, hogy a gyerekek először kiejtsenek, amikor még a húszas években piacra dobta a Citroën játékokat. Az akkoriban szokatlan kezdeményezésnek egyetlen célja volt: az otthonokban már a legkisebbek körében is ismerőssé tenni a márka nevét. Ennek szellemében a Citroën a százéves évfordulóra új kiegészítőkkel készült, melyek a húszas évekbeli Citroën vizuális világát idézik: bádogbögrék, kártyák, memóriajáték, valamint a híres MONOPOLY teljes egészében Citroënre szabott kiadása. A márka mellesleg régi modellekről mintázott, korábban nem kapható modellautókat, valamint régi és mai autókat tartalmazó gyűjtői kollekciókat is kínál.

⦁ „100 ÉV CITROËN-REKLÁM” – JACQUES SÉGUÉLA GYŰJTŐKNEK KÉSZÜLT KÖNYVE (március)
A Citroën az elmúlt 100 évben nemcsak szakértelmével, de reklámkommunikációjával is kitűnt. Míg a versenytársak hirdetésekkel voltak elfoglalva, André Citroën – az Eiffel-torony kivilágítása, hernyótalpas terepjáróval való expedíciók, közúti jelzőtáblák, Citroën játékok stb. formájában – már mai értelemben vett reklámot csinált. Minden eszközt megragadott a márka hírnevének megalapozására. Ez a fajta merész kommunikáció azóta is része a Citroën-kultúrának. A márka történetének eme egyedülálló aspektusáról készített könyvet az évfordulóra Jacques Séguéla reklámszakember, a márka 80-as évekbeli emlékezetes reklámfilmjeinek készítője („chevrons sauvages”, Visa GTi a Clémenceau repülőgép-hordozón, AX a kínai nagy falon stb.). A Franciaországban március végén megjelenő, gazdagon illusztrált album angol és kínai fordításban is kapható lesz.

⦁ A CENTENÁRIUM SZÍNEIT MAGÁRA ÖLTŐ KERESKEDELMI HÁLÓZAT (januártól)
A Citroën kereskedések a világ minden táján szintén a centenárium színeibe öltöznek, amit az alkalomhoz tervezett külső és belső látványelemek egészítenek ki: az irányító táblákon, zászlókon, bannereken, totemeken és matricákon egytől-egyig a bronzszínű „Citroën Origins since 1919” logó köszön vissza. Hasonló szellemben fogant az egyedi „100 ÉV” 3D szobor is. Ezek között a díszletek között tökéletesen érvényesülnek az „Origins” gyűjtői kiadás modelljei. Az év folyamán az újdonságok mellett időről időre a történelmi modellek is kiállításra kerülnek.

⦁ 100 ÉVES SPORTKARRIERT ÜNNEPEL A CITROËN RACING
Az André Citroën által szervezett legelső Szahara-átkeléstől a WRC rali-világbajnokságig a Citroën folyamatosan önmaga legyőzésére törekszik és nem szűnő kalandvágyról tesz tanúságot. A Citroën Racing is ilyen szemszögből tiszteleg a 100 éves márka előtt: a januári birminghami autószalonon új dizájnnal, a centenárium színeiben jelenik meg a C3 WRC, a februári Rétromobile-ra rövidfilm készül a Citroën eddigi autósportos szerepléséről, és jön az új évad a „Little Big Racing” videósorozat vintage változatából stb.

http://egyszermarlattamautot.hu/2019/01/13/egy-uttoro-marka-100-szuletesnapja/