Egy járműkommunikációs eszközöket gyártó magyar cég 15 millió dolláros befektetéshez jutott

Weekly or daily newspaper with articles. News sheet with picture and text. Folded tabloid isolated on white background. Periodical press edition. Flat vector cartoon illustration

    Magyarországi és külföldi befektetőktől 15 millió dollárnyi tőkéhez jutott a budapesti központú, járműkommunikációs eszközöket gyártó cég, a Commsignia – közölte a társaság szerdán az MTI-vel.

    A tőkebevonás a magyar PortfoLion Capital Partners és a Day One Capital, valamint a finn Inventure és a brit Inference Partners vezetésével, valamint az amerikai Qualcomm Ventures, a dél-koreai Samsung és a befektetőkhöz újonnan csatlakozó dél-koreai LG Electronics részvételével valósult meg. Az összegből magas hozzáadott értéket teremtő munkahelyeket hoznak létre, a bővítést a járműkommunikációs piac gyors növekedésével magyarázták.


    A közlemény szerint a Commsignia szoftverei és eszközei személyautókban, teherautókban és buszokban kezdtek elterjedni, de mára a kerékpárok és elektromos rollerek piacára is betörtek. Eszközeik nem csak a közúti balesetek számát csökkenthetik, de azt is lehetővé teszik, hogy a közlekedési vállalatok és útkezelők valós idejű információkat gyűjtsenek a forgalmi helyzetről, megismerjék a közúti konfliktusokat, zöld utat biztosítsanak buszoknak, mentőknek, tűzoltóknak.


    A 2012-ben alapított cég 140 munkavállalót foglalkoztat, eszközei Európa több országában és az Egyesült Államokban is megjelentek már. Beszámolója alapján a Commsignia az elmúlt 2 évben veszteséggel zárt, de 2021-ben majdnem 1,4 milliárd forint, 2022-ben pedig már több mint 1,85 milliárd forint bevételt ért el.  A forgalom túlnyomó többsége külföldi értékesítésekből származott.