Egy kicsit talán túlárazták – 588 millió forintért talált gazdára az első új GR Supra
A Toyota jótékony célra ajánlotta fel az új generációs GR Supra első példányát. Az autó őrült áron, 2,1 millió dollárért – körülbelül 588 millió forint – kelt el a Barrett-Jackson arizonai árverésén.
A Toyota legendás kupéjának ötödik szériája 17 éves szünet után, 2019 első és legnagyobb jelentőségű sportautó-premierjeként tért vissza, hogy idén nyártól egy limitált példányszámú, sorszámozott különkiadással megkezdődjön kereskedelmi forgalmazása. Miközben az egész világ lélegzetét visszafojtva várta az új generációs Toyota GR Supra megjelenését, a potenciális vásárlókat egy nagyon is praktikus kérdés foglalkoztatta: kihez kerül a legelső példány? Észak-Amerikában és Európában az értékesítés első évében mindössze 2400 vásárló részesülhet a GR Supra élményéből – de vajon melyikük lesz a szerencsés, aki pont ezt a kiemelt gyűjtői értéket képviselő autót kapja meg?
A Toyota salamoni döntéssel gondoskodott arról, hogy összes vásárlója egyenlő bánásmódban részesüljön, és az egész világ számára elérhetővé tette a gyártósorról elsőként legördülő, 20201-es alvázszámú GR Suprát. A különleges kivitelű (a matt sötétszürke fényezést matt fekete keréktárcsák, piros külső tükörházak és szintén piros utastér ellenpontozza) autót a Barrett-Jackson aukciós ház gondjaira bízták, akik január 19-én az arizonai Scottsdale-ben árverésre bocsátották a modellt.
Mivel a leendő vételárat jótékony célra kívánták fordítani, a Toyota gondoskodott arról, hogy a lehető legmagasabb összeget fizessék ki érte. Ennek érdekében két abszolút egyedi részlettel gazdagították az autót: a műszerfalon elhelyezett karbon plakettet ellátták Tojoda Akio aláírásával, illetve a vállalat első számú embere személyesen írt alá egy motorburkolatot, amelyet kívánság szerint bekeretezve vagy a soros hathengeres erőforrásra felszerelve vehet át a licit nyertese. A csomag ezzel még nem teljes: a legnagyvonalúbb rajongó egy komplett versenypálya-élményben is részesül, amely pályabelépők és a pace car vezetése mellett egy komplett, testre szabott versenyoverallt is tartalmaz, valamint néhány taxikört Michael Curtis Waltrip legendás NASCAR-versenyzővel.
Ezek után aligha meglepő, hogy az idei, 48. scottsdale-i aukción nem kevesebb, mint 2,1 millió dollárt, azaz 588 millió forintot adtak az ötödik generációs GR Supra legelső példányáért. A befolyt összeg száz százalékával a szívroham és stroke ellen küzdő American Heart Association (AHA) szervezetet, illetve a veteránok és családjaik megsegítésére létrehozott Bob Woodruff Alapítványt támogatták.
Ez az összeg 38-szorosa a Toyota GR Supra Launch Edition limitált különkiadás vételárának. Nem mellékesen számottevően magasabb, mint amit a közelmúltban hasonló feltételek között, jótékony célra elárverezett szupersportkocsikért fizettek: a mindössze 650 példányban gyártott Chevy Corvette Carbon 65 Edition legelső példányáért tavaly 1,4 millió dollárt, a 001-es alvázszámú Ford Mustang Shelby GT500-ért pedig a napokban „csupán” 1,1 millió dollárt adtak a gyűjtők. 2018 májusában a Lamborghini Huracán egy igazán különleges példánya talált gazdára Európában, egymillió dollárnak megfelelő összegért: az autót eredetileg Ferenc pápának ajánlotta fel a gyár, a motorházfedelet őszentsége eredeti aláírása díszítette. Ráadásul ezek az autók egytől egyig nagyobb teljesítményűek és nagyságrendekkel drágábbak, mint a Toyota újonnan bemutatott sportautója, így arányait tekintve még hangosabb siker az új Supráé.
Fotók: Toyota