Egy kis aktuális Piaggio bla-bla-bla jöhet?

Megérkezett a vadonatúj Piaggio Porter NP6 Magyarországra

  • Egyszerűen nagyszerű: a Piaggio bemutatja az első kompakt, nagy teljesítményű, kényelmes és egyben környezetbarát „városi teherautót”
  • Hatékony munkatárs: tartós szívó motor, versenyképes ár, alacsony üzemanyag költségek
  • Kimeríthetetlen sokoldalúság: 1400 féle változat + számos akkreditált átalakítás
  • Új környezetbarát és halk benzin-gázüzemű hajtáslánc-rendszerek
  • Alacsony rakodási magasság, rövid fordulókör, jó manőverezhetőség

Exkluzív DS7 Crossback E-Tense és G-Shock GMW-B5000RD-4ER podcast >>>

ÚJ PIAGGIO PORTER NP6

2021 egy új, fontos fejezet kezdete a Piaggio Porter történetében. A megalkotás évét, 1992, követően csaknem húsz évvel később, a „nagy munkás kis méretben” elképzelés teljesen megújult: bemutatásra kerül a Piaggio Porter NP6, az új járművek generációja, amelyet a Porter tipikus értékeinek továbbfejlesztésére fejlesztettek ki. Egy olyan jármű, amely képes ötvözni a kompakt méreteket és a rendkívüli rakteret.

A Piaggio Porter NP6-tal megalkották az első „Városi Teherautót”: egy kompakt, könnyű, nagy teljesítményű, sokoldalú, kényelmes, gazdaságos és környezetbarát haszonjárművet. A Porter NP6 úgy készült, hogy kitűnjön a rövid távú teherszállításban. Ideális társ a lehető legszélesebb körű professzionális igények elvégzéshez városi környezetben, ahol a tömeg mellett szigorú emissziós korlátozások vannak jelen.

Új CombiFuel hajtásláncok

Összhangban azzal az úttal, amelyet a Piaggio Group és a Piaggio Commercial már évekkel ezelőtt megtett, és amelynek célja az energiaforrások felhasználásának csökkentése, a környezetvédelem és az életminőség javítása volt, az új Piaggio Porter NP6 termékcsaládot már nem gyártják csak benzines változatban, hanem két, környezetbarát CombiFuel névre keresztelt hajtáslánc áll rendelkezésünkre: egy soros kialakítású, 1,5 literes, négyhengeres, kombinált benzin+LPG vagy benzin+CNG üzemanyagrendszer.

Mindkét változat (benzin+LPG illetve benzin+CNG) elérhető rövid illetve hosszú hatótávval. A Rövid Hatótáv elsősorban városi használatra ajánlott, míg a Hosszú Hatótáv nagyobb hatótávra és még nagyobb rakománykapacitásra is képes.

A motor 1498 köbcentis, négyhengeres, alumíniumötvözetből készült hengerfejjel és motorblokkal ellátott, megfelelve az EURO6D-Final szabványoknak. Lánchajtású, 16 szelepes időzítő rendszerrel, kettős felső vezérműtengely-elosztással, valamintkettős változó vezérlésű szelepvezérléssel rendelkezik (mind a szívó-, mind a kipufogóoldalon).

A különböző variációktól függően az üzemanyagrendszer egy vagy több nagynyomású tartályt használ a rakodótér alatt, így ezek nincsenek hatással a Porter NP6 teherbíró képességére. A tartályok biztonságosan vannak rögzítve a kerethez és nagy szilárdságú, edzett acélból készülnek. A jármű alapértelmezés szerint gázüzemmódban működik, kivéve a motorindítási fázist, amely benzin üzemmódban indul, majd automatikusan átkapcsol, ha eléri az üzemi hőmérsékletet, de minden esetben van egy kapcsoló a kormánykerék bal oldalán kézi üzemmódváltáshoz. A gombon négy LED is található, amelyek a tartályban lévő gázszintet jelzik, míg a jelzőlámpa akkor világít, ha a jármű gázzal működik.

A Piaggio Porter NP6 gázüzemű motorjainak egyik nagy előnye, hogy gazdaságosan üzemeltethetőek: akár 20%-kal kevesebbe kerülhet az üzemanyagra fordított költségkeret egy hasonló dízel versenytárshoz képest.

A másik nagy előnye a viszonylag egyszerű és megbízható szívómotornak, hogy tartósabb, mint a mai modern turbós dízel motorok, ezért ennek köszönhetően további megtakarításokat érhetnek el az NP6-ot választó vásárlók.

HALLGASS RÁNK! >>>

Rekord méret/rakománykapacitás arány

A Piaggio Porter NP6-ot úgy tervezték, hogy maximalizálja a rakománykapacitást a kompakt méret és agilitás mellőzése nélkül. Ezekre a funkciókra mindig szükség van városi környezetben erős forgalom mellett. Ugyanakkor a cég növelte a biztonságot és a fedélzeti kényelmet is, az előző generációhoz képest.

A kompakt, félig előtolt vezetőfülke használata lehetővé teszi a terek optimalizálását is a rakomány maximalizálása érdekében. Mindez rekord méret/rakománykapacitás arányt jelent: a legkompaktabb változatában a Piaggio Porter NP6 mindössze 6,9 ​​m²-es alapterülettel rendelkezik, ami elképesztő, hiszen minden egyes négyzetméter 200 kg teherbírást jelent.

Az effektív alváz terhelhetőség a szimplakerekes hátsó tengely változatnál elérheti az 1275 kg-ot, míg a duplakerekes változatnál az 1610 kg-ot, ahol a jármű össztömege nem haladja meg a 2800 kg-ot – mindezek miatt a Porter NP6 a saját súlyánál nehezebb rakomány szállítására is képes.

Nagy teljesítmény egy igazán kis teherautóban

Az autentikus teherautó-konfigurációnak köszönhetően biztosítja a kategória vezető ​teljesítményét az effektív rakománykapacitás szempontjából: a nagy ellenállású, acél négyzetprofilelemekből álló hegesztett és a fülkeszerkezetbe integrált váz garantálja a szilárdságot és a kis súlyt.

A MacPherson első felfüggesztés és a merev hátsó tengely dupla parabola laprugós felfüggesztése biztosítja az első tengelyen az 1000 kg-os, a hátsó tengelyen pedig az akár 2020 kg-os teherbírást.

A hátsókerék-hajtásnak köszönhetően a teher elősegíti a tapadást a meghajtott keréken, így bármilyen útfelületi viszonyok között kiváló úttartást biztosít. Ehhez hozzájárulnak a modern vezetést segítő funkciók is, köztük az ESC, ASR, ABS és EBD, amelyek segítik a vezetőt a manőverek során, és optimalizálják a jármű teljesítményét, ezáltal növelik a biztonságot.

Nagyobb biztonság és fedélzeti kényelem

A térfogatok és a terek optimalizálása a biztonság és a fedélzeti kényelem növelését is lehetővé teszik: a Porter NP6 vezetőfülke biztonságos és kényelmes környezet ergonomikus vezetési pozícióval, amely széles és azonnali kilátást biztosít, ezáltal megkönnyíti a vezetést illetve a parkolást, továbbá könnyű a ki- és beszállás is a megfelelő magasságban elhelyezett ülések és a kis kormánykeréknek köszönhetően.

A Porter NP6 öt különböző felszereltségi csomagban érhető el: Start, Plus, Top, HD Start és HD Top, amelyek az alapfelszereltségen túlmenően a fedélzeti kényelmet és a jármű működését javító eszközök széles skáláját tartalmazzák.

Mihelyt a volán mögé ülünk, könnyű kézben tartani mindent hála az intuitív műszerfalnak, amely gyorsan és könnyen leolvasható, valamint a kormány bal oldalán könnyen elérhető kezelőgomboknak – beleértve a billenő platót irányító gombot.

A műszerfalon található konzol közepe a DAB+Bluetooth rádiónak és a klímavezérlő parancsoknak ad helyet (mindkettő alapfelszereltség a Plus és a Top változatban). A felső részen praktikus csúszásmentes gumiház kapott helyet az okostelefon számára, kiegészítve egy USB töltőporttal. Az utasoldalon tágas kesztyűtartó található, emellett praktikus szemüvegtartó a fenti belső lámpánál.

Az alapfelszereltség részét képezi még a vezetőoldali légzsák, az automatikus vészhelyzeti eCall rendszer és az elektromosan állítható, behajtható oldalsó visszapillantó tükrök párátlanító funkcióval kiegészítve (a Start verziónál nem elérhető). Opcionálisan elérhető az utas oldali oldallégzsák és a ködlámpák (a felső változatban alapfelszereltség).

Rugalmas választék és maximális felszereltségi lehetőség: egy Porter NP6 minden igényhez

A rövid (L1) vagy hosszú (L2) tengelytávú változatok kombinálásának lehetősége egy szimpla- vagy duplakerekes hátsó tengellyel, valamint kétféle plató lehetősége (fix vagy billenő) teszi a Portert NP6 termékcsaládot teljessé.

Sőt, a két különböző végáttétel – alap és alacsony – optimalizálja az üzemanyagfogyasztást a különböző használati profilokban, emellett megkönnyíti a nehéz rakományokkal végzett munkát meredek lejtős terepen, növelve az állóhelyzetből felfelé való elhúzási kapacitást. Ez utóbbi a HD Start és HD Top változatok sajátossága.

A különféle elérhető verziók kombinálásával a Porter NP6 akár 1400 különböző változatot kínál, mivel bármilyen típusú professzionális igényéhez vagy preferenciához egyedileg konfigurálható.

Fix plató változat

A Porter NP6 Fixed Deck ideális változat azok számára, akik lapos, szabályos, teljesen kihasználható és könnyen hozzáférhető platót keresnek. Valójában a rakodótér 800 mm-re fekszik a talajtól, és az alumíniumötvözetből készült oldalfalak és hátfal három oldalon nyílik. A rakodóplató két különböző hosszúságban kapható – standard (L1) vagy extra (L2) -, és ez utóbbi elegendő helyet biztosít 4 euroraklap tárolására.

Billenőplató változat

A billenőplatós változat ötvözi a fix platós szerkezetének erősségeit a billenőplatós rendszer praktikusságával, amelynek maximális billenési szöge 45°. Ideális ömlesztett áruk és nehéz anyagok szállítására és kirakodására. Ez például az a jármű, amely a legjobban megfelel az építőiparban dolgozó kis- és középvállalkozások igényeinek.

Alváz változat

A nagy teljesítmény, a műszaki jellemzők, a váz szilárdsága és sokoldalúsága garantálja az Alváz változat kiemelkedő sokoldalúságát, amely a rendkívül nagy teljesítményű átalakítások kiindulópontja: a Porter NP6-ot úgy tervezték, hogy könnyen alkalmazkodjon a felszerelési csomagok széles skálájához, és ezáltal megfeleljen a specifikus elvárásoknak, beleértve a városi logisztikát, élelmiszer-szállítást, tereprendezést, karbantartást, mobil műhelyeket, építkezést, mobil hirdetőtáblákat és közmunkákat.

Szintén a legextrémebb feladatokra szánt felszerelések megkönnyítése jegyében, a Porter NP6-ban beépítésre kerültek erőátviteli berendezések, amelyek akár 16 kW teljesítményt biztosítanak: a motoron kívül a váltóműre is felszerelhetőek, ahol könnyebben elérhetőek a fülke mögé helyezett berendezések számára.