Egy korszak vége, mint az utolsó Bentley W12 motor, amelyet kézzel építettek Crewe-ben

  • Az ikonikus W12-es motor két évtizedét ünnepelték a Crewe-ben
  • Több mint 100 000 W12-es motor kézzel épített a Dream Factoryban
  • A modern kor legsikeresebb 12 hengeres motorja
  • Mérföldkőnek számító döntés a gyártás befejezéséről, összhangban a Bentley azon lépésével, hogy vezető szerepet töltsön be a fenntartható luxusmobilitás terén
  • A márka iparágvezető Beyond100 stratégiája a jövőt mutatja be az új Ultra High Performance Hybrid hajtáslánccal
  • A Bentley kollégái egy megemlékezésen ünneplik a W12 utolsó versenyét

A Bentley Motors az utolsó kézzel épített, nagy teljesítményű 12 hengeres motor gyártását ünnepli a cég egyesült királyságbeli crewe-i központjában. A Bentley történetének sarkalatos fejezetét zárja le, mivel az utolsó W12-es Bentayga, Continental GT és Flying Spur autók legördülnek a gyártósorról a cég Dream Factory-jában.

Több mint 100 000 W12-t gyártottak azóta, hogy a motort az eredeti Continental GT-ben 2003-ban bemutatták. A gyártás leállításáról szóló mérföldkőnek számító döntés összhangban van a Bentley úttörő Beyond100 stratégiájával, amely a fenntartható luxusmobilitás globális vezetőjévé teszi majd a vállalatot. .

Ennek a különleges alkalomnak a jegyében a crewe-i Bentley’s Heritage Garage-ban egy megemlékező ebédet tartottak a W12-es összeszerelés és a kutatás-fejlesztési csapatok számára. A vendégek ezután összegyűltek, hogy egy W12-es portréfotó részét képezzék a Pyms Lane Plaza-ban. Az összeszerelő kollégákat egy W12-es motordugattyú emlékére is megajándékozták a pillanat ápolására.

Andreas Lehe, a Bentley Motors gyártásért felelős igazgatósági tagja elmondta:
„A W12 olyan fontos szerepet játszott a Bentley történetében, hogy az volt a helyes, hogy a motor visszavonulását az erőforráshoz köthető emberekkel együtt ünnepeljük. A motor bevezetése szinte egyik napról a másikra megváltoztatta a cég arculatát, így igazi játékváltóként vonul be a történelembe, és nagyon büszkék lehetünk arra, hogy ilyen hosszú ideig terveztünk, fejlesztettünk és gyártottunk egy ilyen ikont Nagy-Britanniában. ”

A 6,0 literes ikerturbós W12-t – a modern kor legsikeresebb 12 hengeres motorját – egy teljesen új, teljesítményközpontú hajtásláncra cserélik, ezzel egy új korszak kezdetét jelzi a vállalat számára. Ez az Ultra High Performance Hybrid ötvözi az erőteljes V8-as belsőégésű motort a fejlett akkumulátortechnológiával. Az „Electrocharging” erőteljes hibrid rendszert használ, és tovább épít a Bentley meglévő benzines-elektromos hajtásláncaira.

A Bentley valaha kínált legnagyobb teljesítményét produkáló motor a vállalat valaha épített legdinamikusabb, legérzékenyebb és leghatékonyabb szuperautóinak új generációját fogja hajtani. A Bentley sorozat minden modellje elérhető lesz az új, elektromos hajtáslánccal. Az egység még nagyobb teljesítményt fejleszt, mint a visszavonuló W12, és alacsony, mindössze 50 g/km-es WLTP hajtásciklus CO2-kibocsátással párosul.

Dr. Matthias Rabe, a Bentley Motors kutatásért és fejlesztésért felelős igazgatósági tagja hozzátette:

„A W12 kivételes sebességgel lendítette előre autóinkat és üzleteinket, és fényes történelmünk egyik legfontosabb újítása lesz. A mai nappal véget ér egy fejlesztési út, amelyre az évek során kutató-fejlesztő és gyártó kollégáink rendkívül büszkék lehetnek. Nem utolsósorban a koncepció kialakításában, hanem a teljesítmény- és teljesítményoptimalizálás folyamatos fejlődésében is, ugyanakkor javítva a károsanyag-kibocsátást és a finomítást is.”

20 év kiváló mérnöki munka

Egy tizenkét hengeres, túlzott méretek nélküli motor kifinomultságát és erejét keresve megalkották a W12-t. Lényegében két keskeny szögű V6-os motor, amelyek közös főtengelyen osztoznak, a kompakt W12 24 százalékkal rövidebb, mint a hagyományos V12, így ideális a 2003-ban bemutatott Continental GT feszes és izmos vonalaihoz.

A 2003-as Continental GT a Bentley mérnökei által házon belül kifejlesztett új szívó-, kipufogó-, turbófeltöltő- és közbenső hűtőrendszerekkel 552 lóerőt fejlesztett ki. A 479 lb.ft-os csúcsnyomaték 1600-ról 6100-ra emelkedett, így az új modell a forgatónyomaték hullámvölgyével ruházta fel bármely motorfordulatszám mellett, ami mindig is a Bentley fémjelezte.

A 12 hengeres erő, az összkerékhajtás és a közel 200 mérföld/órás végsebesség kombinációja a Continental GT érzéki és folyékony formájával párosulva globális szenzációnak bizonyult. A Continental GT egy új piaci szektort hozott létre és uralt, sikere a modell négy generációján keresztül és több mint 20 éven át folytatódott.

Minden W12-es motort kézzel építenek a Crewe-ben, ez a folyamat körülbelül hét órát vesz igénybe, és 2600 különálló alkatrész aprólékos összeszerelését igényli. A dugattyúkat és a hajtórudakat a gramm töredékére kiegyensúlyozott készletekben párosítják, így a kész motor elég simán forog ahhoz, hogy átmenjen a híres „érmeteszten”, és optimális teljesítményt és megbízhatóságot biztosítson. A kész W12 szivárgástesztelés, hidegteszt és melegteszt után 0-60 mph-ról 3,5 másodperc alatt (0-100 km/h-ra 3,6 másodperc alatt), majd 208 mph-ra képes meghajtani a Continental GT Speed-et. , miközben halk kifinomultságot és megbízhatóságot biztosít az élettartama során.

Második generációs W12

A Bentyaga 2015-ös bemutatása a Bentley W12 teljes újratervezését jelentette, amely három év tervezés, fejlesztés és tesztelés eredménye. A dupla görgős turbófeltöltők gyorsabb reakciót és azonnali nyomatékot biztosítottak; két különböző üzemanyag-rendszer biztosította a kompromisszumot a teljesítmény és a károsanyag-kibocsátás között; és – ami a Bentayga terepjáró teljesítménye szempontjából döntő jelentőségű – a motort úgy tesztelték, hogy bármilyen irányban akár 35 fokos dőlésszögben is működjön. Részleges vagy hátsó fojtószelep mellett a hengerek kikapcsolása teljesen leállított egy hathengeres sort a nagyobb üzemanyag-hatékonyság érdekében. Az új W12 felváltotta elődjét a Bentayga, a Continental GT, a Continental GT Convertible és a Flying Spur modellkínálatában.

Rekordok és benchmarkok

Bár soha nem versenyegységnek szánták, a Bentley W12 jelentős rekordokat állított fel húsz éves gyártása során. 2007-ben a négyszeres rali-világbajnok, Juha Kankkunen megszerezte a jégsebesség-világrekordot egy Continental GT-vel, 199,98 mérföld/órás sebességgel a Botteni-öböl egy megtisztított fagyos szakaszán. 2011-ben tért vissza egy 621 lóerős Continental Supersports kabrióval, és 205,48 mph-ra emelte a lécet. Négy évvel később, 2015-ben Idris Elba színész új „repülő mérföldes” brit szárazföldi sebességrekordot állított fel Pendine Sands-ben, 180,361 mérföld/órás sebességgel egy Continental GT Speed ​​volánjánál.

2018-ban a kétszeres győztes Rhys Millen új sorozatgyártású SUV-rekordot állított fel a Colorado állambeli Pikes Peakben megrendezett Race to the Clouds versenyen. Egy W12 Bentaygát vezetve a 12,42 mérföldes pályát mindössze 10,49,9 alatt teljesítette, átlagosan 66,5 mérföld/órás sebességgel, és majdnem két percet vett le az előző etalontól. Millen 2019-ben egy W12-es Continental GT Speeddel tért vissza, és új Pikes Peak Production Car rekordot állított fel, 10 perc 18,488 másodperces időt, elképesztő 70 mérföld/órás átlagot és 8,4 másodperccel megdöntve a korábbi rekordot.

Swansong a W12-re

A Bentley új Ultra Performance Hybrid hajtásláncának érkezése 782 LE-vel és 1000 Nm-rel a W12 gyártás végét jelenti a Crewe-nél. A figyelemre méltó W12 megünneplésére a Bentley bejelentette, hogy 120 darab „Speed ​​Edition 12” modellből áll korlátozott számban a Bentayga, a Continental GT, a Continental GT Convertible és a Flying Spur modellekhez. Az egyedi jellemzők közé tartozik az Edition 12 jelvény, a futófelület, az üléshímzés, a homloklemez-betétek és a számozott motortábla. A tulajdonosok a W12 motorblokk emlékképet is megkapták.

A W12-es motor kulcsszerepet játszott abban is, hogy a „Mulliner által épített autóbusz” az egyéni autók luxusának csúcsán állt. A Bacalar barchetta, a legritkább kétajtós Bentley mindössze 12 példányával, 650 lóerős W12-es hajtja. Mulliner istállótársa, a Batur a tökéletes W12-es Bentleyként vonul be a történelembe; Mindössze 18 kupét és 16 kabriót készítenek majd kézzel a tulajdonosok specifikációi szerint, és mindegyiket 740 LE-s, 738 lb.ft Bentley W12 motor hajtja majd.

Több mint 100 000 példányával, amelyek továbbra is kivételes szolgáltatásokat nyújtanak a tulajdonosok számára világszerte, a Bentley W12 a modern kor legsikeresebb 12 hengeres motorja. Élete során a folyamatos fejlesztések során 34 százalékkal nőtt a teljesítmény és 54 százalékkal a nyomaték, ugyanakkor 25 százalékkal csökkent a CO2-kibocsátás. A W12 létfontosságú szerepet játszott a Bentley, mint a világ legkeresettebb luxusautó-márkájának fejlődésében: bármi következik is, amikor a Bentley megkezdi elektromos korszakát, azt nem fogják elfelejteni.

Tudtad?