Egy országúti kirándulás az E-osztályú kombival és az All-Terrain Estate-vel
A lényeges információk és újítások
Az új E-osztályú kombi: a legfontosabb pontok egy pillantásra Még nagyobb hátsó tér, mint elődje
Elődjéhez képest az E-osztály kombi szélessége 28 milliméterrel nőtt. Ez adja a hátsót
az utasoknak még több hely: a hátsó könyöktér 1519 milliméterre nőtt. A tengelytáv 22 milliméterrel 2961 milliméterre nőtt. Ennek eredményeként a hátul ülők több térd- és lábteret élveznek. A csomagtér 615 literről akár 1830 literre is bővíthető. A konnektorról tölthető hibrid modellben a csomagtér űrtartalma 460–1675 liter.
Sportos szépség dinamikus hátsó kialakítással
Noha a tetővonal elődjéhez képest dinamikusabb kialakítású, az új E-osztályú kombi funkcionalitása és csomagtér-térfogata tekintetében ismét eredményes. A dörzsölt hátsó ablakkal kombinálva az összkép progresszív. A tradíció és a modernség közötti kapcsolatot különösen egyértelművé teszi egy elülső elem: fekete panelszerű felület köti össze a hűtőrácsot a fényszórókkal. Ez a magasfényű fekete betét vizuálisan a Mercedes-EQ modellekre emlékeztet.
MBUX Superscreen nagy üvegfelülettel
A műszerfal digitális élményt nyújt a belső térben. Ha az E-osztály kombi fel van szerelve az opcionális első utasoldali képernyővel, az MBUX Superscreen nagy üvegfelülete a központi kijelzőig terjed. Ettől vizuálisan elválik a vezető látóterében lévő nagyfelbontású vezetői kijelző. A központi és az opcionális utaskijelzők fő ikonjai mostantól egyszerűbbek, és színkóddal is ellátottak, hogy megfeleljenek az okostelefon csempéinek.
Új elektronikai architektúra
Az elektronikai architektúra inkább szoftver- és kevésbé hardvervezérelt. A korábban különálló tartományok számítási funkciói egyetlen processzorban zajlanak. A képernyők és az MBUX infotainment rendszer tehát egy új, nagyon erős központi fedélzeti számítógépen osztoznak. A hálózatépítés ezen formája javítja az adatfolyamok teljesítményét és sebességét.
A Digital Vehicle Key1 már elérhető iPhone és Apple Watch számára
A digitális járműkulccsal az E-osztályú kombi egyszerűen elindítható és lezárható, ha a vezető egy kompatibilis eszközt2 visz magával. Kulcsmegosztás is lehetséges: Különféle digitális csatornák segítségével hívhatja meg családtagjait vagy barátait az E-Class Estate használatára. Ennek során a jármű tulajdonosa különböző jogokat rendelhet hozzá, csak a járműhöz való hozzáférést, vagy annak vezetését is engedélyezheti. A jármű egyszerre több felhasználót is képes felismerni, a digitális járműkulcsot pedig akár 16 személy is megoszthatja. Azokon a piacokon, ahol elérhetők a Mercedes me connect szolgáltatások, a digitális járműkulcs előtelepítése a KEYLESS GO Comfort Package3 részét képezi.
Hangvizualizáció
Az új Active Ambient Lighting (opcionális extra) hangmegjelenítéssel a benne ülők zeneszámokat és filmek vagy alkalmazások hangjait is „láthatják”. A vizualizáció az Active Ambient Lighting fénysávján történik. Például a gyors ütemsorozatok gyors fényváltozásokat okozhatnak, míg az áramló ritmusok lágyan összeolvadó világítási hangulatokat hozhatnak létre.
Új, harmadik féltől származó alkalmazások, valamint szelfi és videokamera
Az E-osztályú kombi szórakoztató programja minden eddiginél interaktívabb. A Mercedes-Benz szoftverszakértői új kompatibilitási réteget fejlesztettek ki, amely lehetővé teszi harmadik féltől származó alkalmazások telepítését4. Piaci bevezetéskor a következő alkalmazások érhetők el a központi kijelzőn5: a „TikTok” szórakoztató platform, az „Angry Birds” játék, a „Webex” együttműködési alkalmazás és a „Zoom” irodai alkalmazás, valamint a „Vivaldi” és a böngésző. a Pocket Casts podcast alkalmazás. Egy másik újdonság a szelfi és videokamera (az opcionális MBUX Superscreen része) a műszerfal tetején6.
Automatizált kényelmi funkciók MBUX rutinokkal7
A Mercedes-Benz a mesterséges intelligencia (AI) használatán dolgozik, hogy az autó megtanulja, milyen kényelmi rendszereket használnak az utasok ismételten. Ugyanezen körülmények között a cél az, hogy a mesterséges intelligencia automatizálja az ilyen funkciókat. A Mercedes-Benz a „rutin” kifejezést használja erre az innovációra. Az új E-osztályú kombi piacra dobásakor az ügyfelek sablonokat használhatnak a szokásos rutinokhoz. Lehetőségük van arra is, hogy maguk hozzanak létre rutinokat.
Új ENERGIZING COMFORT és ENERGIZING COACH
Az ENERGIZING COMFORT utazási betegségellenes programja8 segíthet az érintett utasoknak a tünetek enyhítésében. Az ENERGIZÁLÓ COACH-nál középtávon bio-feedback funkciót terveznek. Ezzel légzőgyakorlatokkal csökkenthető a stressz érzése. Az E-Class Estate ENERGIZING COACH egy másik újdonsága a további viselhető eszközök integrálása és a központi kijelzőn megjelenő létfontosságú adatok bővítése9.
Automatikus szellőzőnyílások
A THERMOTRONIC automata klímaberendezéssel (opcionális extra) a Digital Vent Control fokozza a kényelem élményét. Automatikusan beállítja az első szellőzőnyílásokat a kívánt szellőzési forgatókönyv szerint. Ez megtehető az egyes üléseknél például a felhasználói profilon keresztül. A fúvókák azonban a szokásos módon kézzel is beállíthatók.
Intelligens blokkoló koncepció az utas képernyőjén
Európában és egyre több országban az első utas utazás közben dinamikus tartalmakat, például tévét vagy videót nézhet a kijelzőn. Ennek az a követelménye, hogy a vezető védve legyen a figyelemelvonástól. Az E-Class Estate kamera alapú rendszere továbbfejlesztett szűrési koncepciót alkalmaz, amely még intelligensebb, mint az előző megoldás. A sofőr vezetés közben már nem láthat dinamikus tartalmat az utas képernyőjén.
Nagyon jó aerodinamikai tulajdonságok
A 0,2610-es cd-számmal az új E-osztályú kombi nagyon jól teljesít a járműszegmensben. Ez tehát alákínálja a megújult előd által elért értéket (0,27). Az új E-osztályú kombi A homlokfelülete 2,38 m2-rel valamivel nagyobb, mint elődjeé (2,35 m2).
Légrugós hátsó tengely alapkivitelben
Az új E-osztályú kombi alapfelszereltsége az AGILITY CONTROL felfüggesztés és a hátsó tengely egykamrás légrugózása. Utóbbi kompakt kialakítású, teljes terhelés mellett is megőrzi a menetkényelmet, és biztosítja, hogy a jármű terhelt állapotban is vízszintesen álljon. Opcionálisan rendelhető a körkörös AIRMATIC légrugózás ADS+ fokozatmentesen állítható lengéscsillapítással.
A konnektorról tölthető hibrid már a bevezetéskor elérhető
A szisztematikus villamosításnak és az intelligens méretcsökkentésnek köszönhetően az új E-osztály új mércét állít fel a hatékonyságban. A turbófeltöltésen túl a dízel- és a benzinmotorok intelligens támogatást is kapnak az integrált indító-generátortól (ISG). Ezért enyhe hibridek. Az új akkumulátornak köszönhetően a villanymotor teljesítménye 15-ről 17 kW-ra, a nyomatéknövelő nyomatéka pedig 205 Nm-re nőtt. A negyedik generációs plug-in hibrid már a piacra dobáskor elérhető, és ezt a technológiát további modellek követik.
Jövőre tervezett: vezető nélküli parkolás és leparkolás
Az INTELLIGENS PARKOLÓPILOT opcionális előtelepítésével az E-osztályú kombi fel van készítve az automatizált parkolóinas-parkolóra (SAE 4-es szint). A távparkolási funkciókkal ellátott parkolócsomaggal (opcionális a hálózatról tölthető hibrid modellhez) és a Mercedes me connect szolgáltatással 11 INTELLIGENS PARKOLÓPILOT (országfüggő) az új E-osztály rendelkezik a fedélzeti technológiával, amely teljesen automatikusan parkol és leparkol anélkül, hogy sofőr 12. Ennek előfeltétele, hogy a nemzeti törvények lehetővé tegyék az automata parkolóinas működtetését, a parkolók fel legyenek szerelve a szükséges infrastruktúrával, és a megfelelő Mercedes me connect szolgáltatás az E-osztályhoz elérhető és lefoglalható legyen.
Erőforrás-takarékos anyagok
Számos E-Class Estate alkatrésze részben erőforrás-takarékos anyagokból (újrahasznosított anyagokból és megújuló nyersanyagokból) készül. Az alapüléshez festetlen alpaka gyapjúból készült, újrahasznosított anyaggal kombinált kárpitot használnak. Az ülések habszivacsában először használnak minősített újrahasznosított alapanyagokat a „tömegegyensúlyi megközelítés” szerint. Tulajdonságaikat tekintve nem különböznek a kőolajból előállított alapanyagoktól.