Egy sor elektromos- és hibridmodellt vár a Porsche Hungaria

Idén több mint 38 ezer új autót – köztük 1066 elektromos Volkswagent – értékesített a „piacvezető” járműkereskedelmi cég, a Porsche Hungaria Kft., amely komoly beruházásokat tervez a jövő évre.

Lehetett volna többet is, azonban a gépkocsik károsanyag-kibocsátásnak és üzemanyag-fogyasztásának megállapítására vonatkozó új tesztkódrendszerre (WLTP) áttérés, illetve a gyártási átállások miatt a VW konszern közel 2 ezerrel kevesebbet tudott szállítani az importőr által igényelt mennyiségnél.

Mint ismert, a 2020-ban életbe lépő szigorúbb emissziós normák miatt a termékportfólióban szereplő modellek 95 százalékánál a jelenlegi 120,5 grammos átlagról kilométerenként 95 grammra kell csökkenteni a járművek szén-dioxid-kibocsátását. Ez nemcsak a motorfejlesztőknek adott jelentős munkát, hanem azzal is járt, hogy minden modellváltozatot újra be kellett vizsgálni, ami csak a Volkswagennél mintegy 500 modellváltozatot érintett.

Így hát a gyárak kibocsátása csökkent, olyannyira, hogy például hónapokig hiányoztak a kínálatból olyan húzó modellek, mint a kétliteres benzinmotorral ellátott A4 és A6. A Volkswagen T-Roc-ra pedig egy éves szállítási határidőt adott a gyár, ami mára lecsökkent 4 hónapra.

246501_source.jpg

Így az előzetes adatok szerint az év végéig nagyjából a következő mennyiséget szállíthatják ki az egyes márkák:

VW:              14 000

Audi:              2 500

SEAT:            3 800

Škoda:         14 600

VW haszonj.  3 200

Érdemes megjegyezni, hogy az elektromos modellek is jól teljesítettek, hiszen december 10-ig összesen 432 VW e-up!, valamint 634 e-Golf talált gazdára.

viii_m_1.jpg

Egyértelműen pozitív hatása volt a nagycsaládosok autóvásárlását támogató programnak, amely mintegy 1000 új Skoda, 500 VW és 200 SEAT megrendelését hozta, amelyet részben még az idén, részben jövőre teljesítenek.

Ami a jövőt illeti, Eppel János elmondta, hogy jó néhány hibrid modell érkezik a piacra az Auditól és a Volkswagentől, de az év nagy slágere vitathatatlanul a Volkswagen ID. lesz. A Škodától ugyanakkor jön az e-Citigo, amelynek induló ára 6,5 millió forint körül lesz, és a másfél millió állami támogatás után valamivel ötmillió alatt is lehet a végső ára. Ebből jövőre összesen 500 darab értékesítését tervezi a vállalat, akárcsak a VW ID-ből. Így összesen mintegy 2 ezer elektromos autót forgalmazhat a Porsche Hungaria a jövő évben.

volkswagen-id-3-revealed-the-electric-people-mover-is-here_472825.jpg

A magyar autópiacról szólva az ügyvezető igazgató emlékeztetett arra, hogy a pénzügyi világválság előtt évi 200 ezer körül volt az összes márka értékesítése, de a hitelválság miatt 45 ezerre zuhant az új autók éves forgalma. Ehhez képest az idei évre várt 155 ezer darab jelentős fejlődést jelent. Amikor a 2008-as pénzügyi világválság után összeomlott a piac, megtorpant a kisebb és olcsóbb autók forgalma, mert szinte teljesen eltűntek a magánvásárlók, akik most szép számban térnek vissza.

A céges vásárlások továbbra is stabilak, ám arányuk a Porsche Hungariánál márkánként változó. A Škodánál közel 90 százalékkal részesednek a cégek, az Audinál csupán 40 százalékról beszélhetünk, míg a Volkswagenek kétharmada kerül vállalkozásokhoz. A SEAT esetében 50-50 százalék az arány.

Az ügyvezető igazgató szerint a magyarországi autópiac még mindig nem telített, a bővülés folytatódik, jövőre az új személyautók eladása elérheti akár a 165 ezret az idei 155 ezer után. Maga a Porsche Hungaria pedig 39-40 ezer autó eladásával számol a jövő évre.

Budaörsön a regionális alkatrész logisztikai központ, a Parts Center Budapest (PCB) valamint az autópálya között egy nagy Das Weltauto központot épít a cég 2020-ban, és a szomszédságban egy új oktatóközpont, valamint a flottás nagyvevőket kiszolgáló telephely is létesül, ahol az átadás előtti nullrevíziót is el lehet végezni.

A PCB-ből látják el a környező országokat – Ukrajna, Románia, Bulgária, Szerbia, Macedónia, Albánia – alkatrésszel. A megrendelt darabok 24 óra alatt érkeznek a célállomásra.