Egy tanulmányból kiderül, melyik BMW modellek veszítenek leginkább és legkevésbé az értékükből

A BMW évek óta a világ legkeresettebb autómárkái közé tartozik, és nagy valószínűséggel ez egyhamar nem is fog változni. A márka továbbra is erősnek tűnik a használtautó-piacon, még azokban az országokban is, ahol a kisebb, gazdaságosabb autókat részesítik előnyben. De vajon értékállók-e a BMW-k, és összehasonlíthatók-e az egyes modellek?

A carVertical járműtörténeti cég kutatásából látható, mely BMW modellek őrzik meg legtovább az értéküket, és melyek amortizálódnak leghamarabb.


A VILÁGON EGYEDÜLÁLLÓ BMW ÉS MINI PODCASTOK A HTTP://BEGURULVA.HU ÉS A HTTP://PODCARS.HU OLDALAKON – KÖSZÖNHETŐEN AZ ÉVEZRED PR-OSÁNAK!
#ezútonisköszönjük!!!

A SUV-ok jobban tartják a piaci értéküket

Az elmúlt évtizedben rendkívül divatba jöttek a szabadidőautók, és ez alól a BMW autói sem kivételek. Az összes BMW típus közül az X sorozat a legértékállóbb – megelőzi az olyan jól ismert modelleket is, mint a 3-as vagy az 5-ös sorozatok.

Egy 3 éves BMW X1 maradványértéke 62,4%, azaz a kiskereskedelmi árának közel 38%-át veszíti el ennyi idő alatt. 5 év után az értéke 48,8%-ra, 10 év múlva pedig 24,5%-ra csökken. Az összes autókorcsoportot tekintve a BMW SUV-ok őrzik meg leginkább értéküket: egy 3 éves X3 maradványértéke 49,8%, az X5-é 66,6%, az X6-é pedig 73,3%. Ezek nagyszerű adatok a nem SUV BMW-khez képest.

Természetesen az X modellek sem halhatatlanok – hosszabb távon az értékük jelentősen csökkenhet. Egy 10 éves X6-os modell értéke mindössze 21,7%, és a számok máshol is hasonlóak: az X1-nek csak 24,5%, az X3-nak 28,4%, az X5-nek pedig 20,3%. Más szóval, míg az X6 az egyik legdrágább szabadidőautó a piacon, 10 év után veszít az értékének nagy részéből.

Az új BMW-t vásárlók teljes körű luxusra és a legújabb innovációkra vágynak. Ez azonban kevésbé jellemző a használtautók piacára, ahol a vásárlók a kevésbé költséges karbantartású autókat részesítik előnyben.

Egyes modellek 3 év alatt az értékük több mint felét elveszítik

A 7-es széria az egyik legdrágább modell a BMW kínálatában. A márkakereskedés elhagyása után azonban az értéke nagyon gyorsan csökken. Egy 3 éves 7-es szériás autó maradványértéke 40,5%, ami egészen 14,4%-ra csökken, miután a modell eléri a 10 éves kort.

A BMW 7-es széria a luxust és a státuszszimbólumokat nagyra értékelő közönség számára készült. A bonyolult és költséges karbantartás miatt azonban ez a sorozat kevésbé kelendő a használtautó-piacon. Aki használt járművet keres, általában a lehető legkevesebbet szeretne szervizre költeni. Egy régi BMW 7 ebből a szempontból tehát nem hatékony autó.

A SUV-ok népszerűségének megugrása jócskán érintette a hagyományos autók iránti keresletet, ami azok értéktartásán is meglátszik. A BMW 3-as és 5-ös széria az első 3 év után az értékének mintegy felét elveszíti. 10 év elteltével a 3-as modellek maradványértéke 18%, míg az 5-ösé 19,3%, ami kevesebb, mint bármelyik X-szériás autóé.

A sportkupék jó befektetések lehetnek, de lehetnek bökkenők

Míg egyes exkluzív modellek, például a 6-os széria autói, 3 évig remekül tartják az értéküket (90,9%), ezt követően ez a szám gyorsan csökkenni kezd. 5 év után az értékének már csak 56,2%-a marad meg, ami mindössze 2 év alatt komoly visszaesést jelent.

5 év után lejár a gyártói garancia, ami a 6-os sorozat karbantartási költségeit is jelentősen megnöveli. Egy luxusmodellről lévén szó, senki sem kockáztatja szívesen a magas szervizelési költségeket és a piaci ár drasztikus csökkenését.

Ez aligha meglepő, tekintve, hogy a használtautó-piacon sok járművet kínálnak eladásra rejtett sérülésekkel, amelyek javítása költséges lehet. Az olyan luxusautók, mint a BMW 6-os széria, kiváló alanyai az ilyen használtautó-csalásoknak, mivel az eladók sokat nyerhetnek az igazság elferdítésével. Emiatt drága kupét vásárolni – öt év amortizáció után is – csak az autó történetének ismeretében és alapos átvizsgálás után célszerű.

Ugyanez vonatkozik az olyan sportos BMW modellekre, mint az M2, M3 vagy M5, amelyek több év elteltével is kiválóan őrzik az értéküket. Egyes régebbi generációs M autók akár drágábbak is lehetnek, mint 10-20 évvel ezelőtt, amikor elhagyták az összeszerelő üzemet. Ez az értéknövekedés azonban nemigen hozható összefüggésbe a mindennapi megfontolásokkal, hiszen többnyire a gyűjtők és rajongók által keresett autókról van szó.