• Egyéb

Egy újabb aduász a fenntartható megoldások között

Alternatív üzemanyagok

Bemutatja a Scania a 410 lóerős, bioetanollal üzemelő motorját hosszú távú alkalmazásokhoz, amely a CO2-lábnyom akár 90 százalékos csökkentését is lehetővé teszi.

Egy újabb alternatív üzemanyaggal működő Euro 6-os motorváltozatot vezet be a Scania az új tehergépkocsi-generációhoz.

 

„Ezzel a motorral a fenntartható megoldásaink újabb aduászát tartjuk a kezünkben, amely a legváltozatosabb az iparágban” – mondta Henrik Eng, a Scania városi teherautóinak termékigazgatója.

 

Az új bioetanol-motor 2150 newtonméter nyomatékot fejt ki, ugyanannyit, mint dízelüzemű ikertestvére, miközben az üzemanyag-fogyasztása is egy hagyományos dízelmotoréhoz mérhető. Alapja a Scania 13 literes, soros, hathengeres erőforrása. A hagyományos dízelekhez hasonlóan ez is kompressziógyújtású, így nincs szükség a hardver jelentős módosítására. A motor legjelentősebb változtatásai az üzemanyag-befecskendező rendszert érintik, valamint módosították a hengereket a sűrítési arány megnöveléséhez. Az SCR-es kipufogógáz-utánkezelő rendszer megegyezik azzal, amelyet a Scania szinte az összes Euro 6-os motorján alkalmaz.

 

Az etanol a legkönnyebben hozzáférhető megújuló üzemanyag a világon, amely számos országban helyileg is könnyedén előállítható. A Scania bioetanol-motorjai ED95-ös üzemanyaggal működnek, azaz egy olyan etanolfajtával, amely ötszázaléknyi gyulladássegítő és kenő adalékot tartalmaz. Ez az adalék lehetővé teszi, hogy a motor a dízelelv szerint, azaz kompressziógyújtással működjön. Amellett, hogy segít a CO2-lábnyomot akár 90 százalékkal csökkenteni, a bioetanol-motor kedvező hatással van a NOx- és a részecskekibocsátásra is.

 

„Piactól, iparágtól vagy alkalmazástól függetlenül a Scania mindig tud legalább egy gazdaságilag életképes fenntartható megoldást kínálni. A bioetanol-motor számos alkalmazási területre ideális, és építőipari billencsekben éppúgy kiválóan teljesít majd, mint hosszú távú fuvarozásban használt nyerges vontatókban” – mondta Henrik Eng