Egy versennyel a szezon vége előtt hosszútávú világbajnok a Toyota Gazoo Racing

Hisatake Murata, a csapat elnöke
„Gratulálok mindenkinek a világbajnoki győzelemhez. Ez a jutalmuk a tavaly végzett kemény munkáért. Nehéz versenyen vagyunk túl. Sajnálom a 7. rajtszámú autó pilótáit, mert tényleg jól mentek, és szomorú, hogy az érzékelő meghibásodása miatt nem tudtak versenyben maradni a győzelemért. A 8. rajtszámú autó pilótái a balszerencse dacára szintén jól szerepeltek, gratulálok nekik. Bár egy ilyen drámai futam nem könnyű a csapat számára, remélem, szurkolóink és kölni kollégáink az időjárás ellenére is élvezték a versenyt. Mostantól az idény csúcspontját jelentő futamra koncentrálunk, amire tavaly június óta készülünk: Le Mans-ra.”

Mike Conway (7. rajtszámú TS050 HYBRID)
„Rettentő nehéz futam volt, őrült időjárással, tíz percen belül négy évszakkal. Ezután belefutottunk egy műszaki problémába, és visszaestünk pár körrel. Egészen addig kényelmesen vezettünk, tényleg gyorsak voltunk, mindenki jól végezte a munkáját. José és Kamui remekül teljesítettek, igyekeztek, hogy behozzuk a lemaradást, de a sok safety car miatt esélyünk sem volt visszajutni az élre. A körülményekhez képest a legjobb eredményt értük el.”

Kamui Kobayashi (7. rajtszámú TS050 HYBRID)
„Csalódást keltő futam volt ez számunkra, mert az autónk győzhetett volna, hisz minden jól ment, amíg elő nem jött a hiba. Sajnálatos, de előfordul az ilyesmi, korábban nem volt műszaki problémánk az idény során. Mindent megtettünk azért, hogy behozzuk a hátrányt, jól is mentünk, de ekkora időveszteség mellett nem volt reális esélyünk a dobogóra. Gratulálunk a 8. rajtszámú autónak a győzelemhez, és természetesen a csapatnak is a világbajnoki címhez!”

José María López (7. rajtszámú TS050 HYBRID)
„Igazából nem vagyok csalódott, mert mindent megtettünk, amit lehetett. Megmutattuk, hogy mi vagyunk a leggyorsabbak, és ez kellemes érzés. Jól dolgoztunk, de sajnos nem jött össze. De hát ilyen a hosszú távú versenyzés… Gratulálok a csapatnak, hisz elértük egyik fő célunkat. Szintén gratulálok a 8. rajtszámú autónak a győzelemhez. Optimisták maradunk, és most ráhajtunk a nagy kihívásra.”

Sébastien Buemi (8. rajtszámú TS050 HYBRID)
„Természetesen nagyon szép dolog a futamgyőzelem, ráadásul ez egy nehéz verseny volt az időjárás miatt. Sajnálom, hogy a 7. rajtszámú autó meghibásodott, amikor az élen haladt. Nehéz lett volna utolérni őket, ha nincs ez a probléma, szóval jobbat érdemeltek volna. A futam elején nem volt szerencsénk, és volt egy kis gond a rádióval is. Fantasztikus érzés, hogy a csapat megnyerte a világbajnoki címet. Most Le Mans-ba indulunk – némi előnnyel a pilóták mezőnyében -, de nem bízzuk el magunkat. Szép, korrekt küzdelemre számítok Le Mans-ban.”

Kazuki Nakajima (TS050 HYBRID #8)
„Őrült futam volt, őrült időjárással. Nagy szerencsénk volt, hogy győztünk, a 7. rajtszámú autó igen peches volt, sajnálom őket. Nekünk is akadt gondunk az időjárással, van mit tanulni ebből a futamból, hogy tökéletesen felkészülten várjuk Le Mans-t. Nagyszerű teljesítmény a csapattól a világbajnoki cím megszerzése. Ez volt a fő célunk, ezért most ünnepelhetünk egy kicsit. De ideje egyúttal Le Mans-ra koncentrálni, mert van még tennivalónk a pilóták világbajnoki mezőnyében. Mindenki másnál jobban tudjuk, milyen nehéz egy ilyen verseny.”

Fernando Alonso (8. rajtszámú TS050 HYBRID)
„Nem volt egyszerű futam, az első szakaszon voltak gondjaink az időjáráson kívül is. Érzelmi szempontból hullámzó volt a hangulatunk, de a legfontosabb, hogy sikerült megszerezni a világbajnoki címet a csapatok mezőnyében. Rendkívül boldog vagyok, hogy a TOYOTA GAZOO Racing elég pontot szerzett. Gratulálok mindenkinek a csapatban. Fantasztikus volt ez az idény, és remélhetőleg Le Mans-ban folytatódik a diadalmenet, ha a miénk lesz a győzelem a pilóták világbajnokságában is.”

A Spa 6 órás futam eredménye

  1. #8 TOYOTA GAZOO Racing 133 kör
  2. #3 Rebellion (Berthon/Laurent/Menezes) +1 kör
  3. #11 SMP (Aleshin/Petrov/Vandoorne) +1 kör
  4. #1 Rebellion (Jani/Lotterer/Senna) +2 kör
  5. #17 SMP (Sarrazin/Orudzhev/Sirotkin) +3 kör
  6. #7 TOYOTA GAZOO Racing +4 kör