Egyre több alkalmazással vásárolható mobiljegy
Újabb piaci szereplővel bővült a közlekedési mobiljegyeket értékesítő viszonteladói hálózat. Már VoxPay alkalmazással is lehet okostelefonon jegyet, vagy bérletet váltani a Budapesti Közlekedési Központ járataira.
A Simple után újabb viszonteladó csatlakozott a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közlekedési mobiljegyek értékesítésével foglalkozó rendszeréhez. A VoxPay egy hazai tulajdonú, mobilszolgáltatóktól független alkalmazás, amely elsősorban parkolások fizetésében és autópálya-matricák vásárlásában nyújt segítséget ügyfeleinek. A szolgáltatónál a továbbiakban már a közlekedési mobiljegyek is elérhetők, az alkalmazás segítségével bárki vásárolhat jegyet, vagy bérletet Budapest közösségi közlekedési járataira.
A mobiljegyről
A Közlekedési mobiljegy projektet 2019 nyarán indította a BKK a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel együttműködésben. A szolgáltatás kedvező tapasztalatok után számos új díjtermékkel bővült az elmúlt hónapokban. A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer (NMFR) infrastruktúrája viszonteladók integrációját is biztosítja, tehát nyílt platformként működik, az utasok szabadon választhatnak a mobiljegyek vásárlását lehetővé tevő applikációk között. Alig több mint 9 hónap után a közlekedési mobiljegy forgalma a BKK díjtermékeinek esetében átlépte a szimbolikusnak számító 1 milliárd forintos összértéket.
Jelenleg így már három applikációval lehet jegyet, vagy bérletet vásárolni a BKK járataira. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. saját, Közlekedési mobiljegy elnevezésű alkalmazása (Android és iOS változata), és a Simple (Android és iOS változata) mellett a VoxPay is lehetőséget nyújt arra, hogy Andoridon és iOS-en egyaránt használható legyen a szolgáltatás. Az utasnak csupán annyi a teendője, hogy letöltse a mobiltelefonjának megfelelő alkalmazást.