Elégedetlen a németek többsége a dízelválság kormányzati kezelésével
Elégedetlen a németek többsége az úgynevezett dízelválság kormányzati kezelésével, és nem bízik abban, hogy a berlini vezetés meg tud állapodni a gyártókkal a régebbi dízelautók tulajdonosait a leginkább szennyezett levegőjű városokban fenyegető autóhasználati tilalom elhárításáról – mutatta ki egy kedden ismertetett felmérés.
A VOLKSWAGEN TUDJA A TUTIT…
A YouGov közvélemény-kutató intézet adatai szerint a németek 65 százaléka úgy érzi, hogy Angela Merkel kancellár nem küzd eléggé a dízelautó-tulajdonosok érdekeiért, és 72 százalék nem bízik abban, hogy a kormány és az autóipar meg tud állapodni az Euro 6-osnál alacsonyabb környezetvédelmi besorolású dízelmotorral működő autókkal kapcsolatos gondok megoldásáról.
A lakosság megítélése szerint a régebbi dízelautók körül a legnagyobb gond a légszennyezettség, a második helyen az érintett kocsik használatának korlátozása, a harmadik helyen az autók értékének csökkenése áll.
Visszahívnak 96 ezer Opelt károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt …
A válságot a Volkswagen csoport 2015-es beismerése robbantotta ki, miszerint manipulálták dízelautók károsanyag-kibocsátási értékeit az Egyesült Államokban. Az ezt követő vizsgálatok derítettek fényt arra, hogy a legtöbb gyártó dízeles modelljei szintén meghaladják az előírt kibocsátási határértékeket.
A probléma Németországban azért vált égetővé, mert a szövetségi közigazgatási bíróság februárban kimondta: az önkormányzatok korlátozhatják az Euro 6-osnál régebbi dízelmotorral működő járművek használatát, hogy a település levegőjének minősége megfeleljen az európai uniós előírásoknak. Az Európai Bizottság pedig májusban beperelte Németországot a főleg a dízelmotorok használatával a légkörbe kerülő nitrogén-oxid egészségügyi határértéken felüli kibocsátása miatt.
#TROLLVERDA …
Angela Merkel – Kereszténydemokrata Unió (CDU) elnöke – a hét végén felvetette egy törvénymódosítás lehetőségét, az elképzelés szerint az önkormányzatoknak nem kell korlátozniuk a régebbi dízelautók használatát, ha a nitrogén-oxid-szennyezettség 25 százaléknál kisebb mértékben haladja meg a légköbméterenkénti 40 milligrammos határértéket.
Az ügy kiemelten fontos Hessen tartományban, főleg az ingázók fővárosának is nevezett Frankfurtban, ahol számos más német nagyváros mellett szintén korlátozhatják a korszerűtlenebb dízelautók használatát a légszennyezettség miatt.
NEM, A DÍZELEKRE!
A tartományban vasárnap helyi törvényhozási (Landtag-) választást tartanak. A kancellár javaslatát több párt a CDU támogatását szolgáló kampányfogásnak minősítette és elutasította.