Elektromos hajtást kaphat a Toyota GR Supra következő nemzedéke
A japán BestCarWeb internetes autós magazin információi szerint zéró emissziós sportautóvá alakul a legendás típus, mégsem kell majd lemondania a manuális sebességváltás élményéről a tulajdonosoknak. Előtte azonban még jön egy utolsó nagy durranás a jelenlegi, benzines nemzedékből is.
Japánból származó pletykák szerint a jelenlegi, ötödik generációs Supra 2025-ös kifutásával nem fog befejeződni a sorozat története, jó esély van rá azonban, hogy ez az utolsó, amit még belső égésű motorral szerel a Toyota. A japán autóügyekben mindig jól értesült BestCarWeb magazin írta meg, hogy a típus következő generációja már elektromos sportautóként viselheti majd a legendás nevet. De mielőtt ez megtörténne, egy még erősebb csúcsváltozat érkezik majd a jelenlegi, BMW Z4-alapokon nyugvó A90/J29 nemzedékből, olyan, amely méltó módon zárja majd le a sorhatos benzinmotorral szerelt Suprák 45 éve kezdődött korszakát.
A GR Supra csúcsváltozata a japán újság szerint 550 lóerős is lehet, ami jelentős előrelépést jelentene a háromiteres, sorhatos turbómotor jelenlegi 387 lóerejéhez képest, pláne Európában, ahol csak a 340 lóerős változatát kínálják a BMW B58-as motorjának. képest. Nyomatékban is 30 százalékos előrelépést jelentene az új erőforrás, 500 helyett 650 Nm állna a vezető rendelkezésére, hogy megnehezítse vele a hátsó gumik életét. Ha beigazolódnak a pletykák, akkor a GR Supra búcsúszériája pont olyan erős lesz, mint a BMW M3 CS és M4 CSL, ami azt feltételezi, hogy az azokban szolgáló háromliteres, sorhatos turbómotort (S58) kapja meg a Toyota.
Talán a GR Yarishoz hasonlóan a GR Supra csúcsváltozata is a GRMN előtagot viselhetné, ami a „Gazoo Racing, tuned by the Meister of the Nürburgring” (a Nürburgring mestere által hangolt Gazoo Racing) rövidítése, és csak a legjobb kezelhetőségű, legerősebb Toyota sportmodellek számára van fenntartva. A név a Toyota korábbi vezető tesztpilótája, Naruse Hiromu előtt tiszteleg, aki 67 éves korában egy Lexus LFA Nürburgring Edition prototípus tesztelése közben halt meg 2010-ben a német versenypálya mellett, közúti balesetben.
Az évtizedünk második felében, talán már 2026-ban kerülhet gyártásba a Supra elektromos, hatodik nemzedéke, amelyről Tecuja Tada főmérnök már 2019-ben elhintett pár információmorzsát, de ehhez a BestCarWeb most szerzett még néhányat. A magazin értesülései szerint az A100 kódnéven futó új Supra-generáció hátsókerék-meghajtású lenne, a villanymotorja 450-500 lóerő közötti teljesítményt tudna leadni. Ebben is megjelenhetne a Lexus Electrified Sporthoz fejlesztett kézi sebességváltó, amely a H-kulisszás váltókar ellenére szoftveres úton tudná egy valódi, mechanikus váltó érzetét nyújtani, ezáltal növelné az interakció mértékét ember és gép között és egy plusz dimenziót adna a vezetési élménynek a többi villany-sportautóhoz képest.
Talán a legmeglepőbb pletyka a következő GR Suprával kapcsolatban, hogy már egy kétüléses, középmotoros sportautó arányaival fog rendelkezni (vagyis jóval rövidebb lesz az orra a mostaninál), mivel a dedikáltan elektromos e-TNGA platform lehetővé teszi a szabad formatervezést, technológiai kötöttségek nélkül.
Fotók: Toyota, AutoBlog, YouTube