Elektromos mozdonyok közlekednek az esztergomi vonalon
Hétfő óta villamos motorvonatok, elektromos FLIRT-szerelvények közlekednek a Budapest-Esztergom vonal teljes szakaszán a pályafelújításnak és a villamosításnak köszönhetően a dízel motorvonatok helyett – közölte a MÁV kedden a mavcsoport.hu-n.
A közleményben azt írták, a jelenlegi menetrend várhatóan május 20-ig marad érvényben, utána a gyorsított vonatokkal 62 perc alatt el lehet majd jutni Budapestről Esztergomba.
Tudatták, az eddigi dízelüzemű Siemens Desiro vonatok jelentős része a Budapest-Lajosmizse vasútvonalra került át, kisebb részük péntektől a Budapest-Székesfehérvár-Tapolca vasútvonalon jár majd. Az esztergomi vonalon két kora reggeli időpontban továbbra is Desiro-szerelvény közlekedik – tették hozzá.
Hangsúlyozták, az olcsóbb villamos áramnak és a fékezési energia visszatáplálásának köszönhetően az esztergomi vonalon éves szinten mintegy 260 millió forinttal csökken a vasúttársaság energiafelhasználása a Desiro vonatokra számított gázolajkiadáshoz viszonyítva.
A közlemény szerint az új Stadler FLIRT vonatok akadálymentesítettek, 211 ülőhelyesek, utastájékoztató-rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekes székek és kerékpárok szállítására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is használható mosdóval, WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek.
A FLIRT-flotta egységei eddig a Budapest-Cegléd-Szolnok és a Budapest-Vác vasútvonalakon jártak. Ezeken a vonalakon továbbra is rendszeresen közlekednek FLIRT motorvonatok, de az utasok átmenetileg hagyományos, mozdonyból és kocsikból összeállított szerelvényekkel is utaznak, a már megrendelt 11 darab emeletes KISS motorvonat 2019-es forgalomba állásáig – olvasható a honlapon.