Elektromos rollerek
Az e-rollerek felépítésükben nem különböznek alapvetően hagyományos társaiktól. A kialakítás főbb pontjai a fellépő, a kormány, a fék, két kerék (három, vagy négy is előfordulhat), az elektromos motor, és az akkumulátor. Néhány példányra ülést is szerelnek. Maximális sebességük általában 20 km/óra. A fék lehet fékkarral, vagy lábbal működtethető, és első, vagy hátsó kerékre ható is. Az elektromos rollerek többnyire összecsukhatók, könnyen szállíthatók. Általában rendelkeznek valamilyen kijelzővel, ahol az akkumulátor töltöttségét, vagy a haladás sebességét jelzik ki. A e-rollerek használatukat alapvetően befolyásoló jellemzője a kerékméret, e szerint két nagy csoportba sorolhatjuk őket, a kis kerékméretű, és a nagy kerékméretű típusok.
A kis kerékméretű kategóriában (kb. 15 cm átmérőjű) főként kis súlyú, rövid hatótávokra alkalmas eszközöket találunk, gyakran tömörgumi kerekekkel. Ezek a rollerek könnyű felépítésűek, egy feltöltéssel pár kilométer megtételére képesek, és szerkezetileg egyszerűek, legfőbb hibájuk, hogy menetkomfortjuk gyenge.
A nagy kerékmérettel rendelkező rollerek (kb. 20-25 cm átmérőjű) sokkal jobban használhatóak, hatótávjuk akár többtíz kilométer is lehet. Itt már előfordul levegővel töltött kerék, amely sokkal jobb menetkomfortot nyújt, kevésbé érzékeny az úthibákra, sőt akár egyszerű futóművel is felszereltek. A biztonság érdekében az egyenletes haladási sebesség, és a körültekintő közlekedés mindenképpen ajánlott. Mielőtt kimegyünk a forgalomba, biztonságos helyen gyakoroljunk új eszközünkkel, hogy se a gyorsulása, se a lassulása ne érjen majd meglepetésként.
autoklub.hu – Forrás: https://flowcycle.hu/elektromos-bizergak-europaban/