Elektromos testvért kap a Toyota Yaris… majd egyszer

A március a villamosítás jegyében telt a Toyotánál, a bemutatott újdonságokkal azonban még távolról sincs vége a fejlesztéseknek. Az egyik legfontosabb feladat egy városi villanyautó volna, és meg is fog valósulni, csak még nem most.

Március második hetében széles körű elektromos offenzívát hirdetett a Toyota Európában. A korábban beharangozott Urban Cruiser, a jelentősen továbbfejlesztett bZ4X, valamint a vadonatúj C-HR+ révén három akkumulátoros elektromos modellel van jelen Európa két legfontosabb piaci szegmensében (a 2024-es összesített eladások 22,6 százalékát kitevő C-SUV, illetve a 19,1 százalékos piaci részesedésű B-SUV méretosztályokban1 .) A harmadik legnépesebb kategóriában, a városi kisautók (B-szegmens, 15,5%) körében a márka egyelőre nem rendelkezik elektromos modellel, pedig jó ideje szó van arról, hogy a hibridként rendkívül sikeres Yaris ideális befogadó alanya lenne egy tisztán elektromos hajtásláncnak.

A brit Autocar információi szerint felesleges feltételes módban beszélni a Yaris EV-ről, az ugyanis meg fog valósulni – kár, hogy nem tudni, mikor. 

„Egyelőre a legdinamikusabb növekedést felmutató szegmensekre összpontosítunk” 

– idézi a lap Andrea Carluccit, a Toyota európai marketingtevékenységeiért és terméktervezéséért felelős vezetőjét. 

„El fog jönni a pillanat [az elektromos Yaris számára], de egyelőre még nem tartunk ott.”

A Toyota mindig arra törekszik, hogy a megfelelő autót a megfelelő pillanatban, a megfelelő helyen dobja piacra. Jelenleg ezek a most bevezetett, illetve megújult szabadidőjárművek –

„a C-HR+, az Urban Cruiser és a bZ4X”

–, foglalta össze a vállalat filozófiáját Andrea Carlucci.

A Toyota 2026 végéig további három elektromos modellt fog bemutatni, azonban ezek közé sem fog beférni a kisautó – úgy tudni, a villanymotoros pickup mellett egy fastback szedánnal, valamint még egy szabadidőjárművel bővül a kínálat –, azaz az évtized utolsó harmadára szorul ki a modell. Az viszont szinte bizonyosra vehető, hogy Yaris név alatt fogják forgalmazni, ugyanúgy, ahogy a Kínában és egyéb piacokon bZ3C néven bemutatott elektromos terepkupé az ismerősen csengő C-HR+ típusjelzéssel jelent meg a kontinensen.


1https://www.jato.com/resources/media-and-press-releases/european-new-car-market-growth-in-2024-driven-by-hybrids-and-chinese-brands

Fotók: Toyota

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!