„Életem legszuperebb versenye volt”
A Hockenheimringen megrendezett első felvonás egy futamgyőzelemmel, egy dobogós helyezéssel és további négy pontszerző hellyel jutalmazta a BMW Motorsport elmúlt hónapokban tanúsított, fáradhatatlan felkészülését.
Május 4-6. között elrajtolt a Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2018-as idénye, a szezonnyitó versenyhétvégének a németországi Hockenheimring 4574 méter hosszú aszfaltcsíkja adott otthont. A szombati futam egy dobogós helyezést és egy pontszerző helyet, míg a vasárnapi forduló egy pole pozícióból megőrzött futamgyőzelmet és további három pontszerző helyet tartogatott a bajor prémiummárka számára. A BMW Motorsport ezzel megszerezte sorozatbéli hetvennyolcadik futamgyőzelmét, Forma-1-et is megjárt, német versenyzője pedig a pilóták közötti pontverseny éléről várhatja a két hét múlva rajtoló folytatást.
A BMW M4 DTM rögtön egy dobogós helyezéssel indította 2018-as idényét, hiszen a szezonnyitó versenyhétvége első megmérettetésének végén Timo Glock harmadikként érkezett be a célba. A szezonnyitó második legértékesebb BMW-eredményét a kanadai Bruno Spengler szállította, aki a hatodik helyen végzett. A sorozat kétszeres bajnoka, a német Marco Wittmann ezúttal csupán a tizenegyedik pozícióra tudta beváltani a rajtrács második kockáját, a bajor prémiumgyártó egyik idei DTM-újonca, a svéd Joel Eriksson pedig közvetlenül mögötte autózott be a célba. A brazil Augusto Farfus szombaton a tizenötödik, a sorozat másik BMW-újonca, az osztrák Philipp Eng pedig a tizenhatodik lett. A szezonnyitó versenyt a Mercedes brit pilótája, Gary Paffett nyerte.
„A szerelőim és a mérnökeim kiváló autót adtak alám, amelyért nagy köszönettel tartozom nekik” – nyilatkozta Timo Glock a szombati futam után. „A viszonylag korai kerékcserére építő versenystratégiánk bevált, végig nyomás alatt tudtam tartani a Mercedest és megpróbáltam feljönni a második helyre. Lucas Auer azonban ügyesen védekezett, így a végén már inkább arra koncentráltam, hogy hazahozzam a dobogós helyezést” – tette hozzá.
Vasárnap élete legszuperebb párbaja várta a DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautó német pilótáját, aki ötödik sorozatbéli pole pozíciójából vághatott neki a harminchat körnek. Timo Glock és Gary Paffett a Német Túraautó Bajnokság történetének egyik leglátványosabb küzdelmét vívta meg a futam második felében, fej-fej mellett versenyezve az első helyért. A kockás zászlót végül a német pilóta látta meg előbb, megszerezve ezzel ötödik DTM-futamgyőzelmét. A Forma-1-ben edződött klasszis a pilóták közötti pontverseny éléről, 44 ponttal készülhet a szezon második versenyhétvégéjére.
A bajor prémiumgyártó ígéretes újonca, Joel Eriksson csupán egy hajszállal maradt le pályafutása első DTM-dobogójáról, hiszen a negyedik helyre hozta be a BMW M4 DTM versenyautót. A BMW Bank M4 DTM volánja mögött ülő Bruno Spengler a nyolcadik lett, Augusto Farfus Shell BMW M4 DTM gépét pedig a tizedik helyen intették le. A sorozat kétszeres bajnoka, Marco Wittmann ismét tizenegyedikként ért célba a Driving Experience BMW M4 DTM versenyautóval, három hellyel az osztrák újonc, Philipp Eng SAMSUNG BMW M4 DTM gépe előtt.
„Életem legszuperebb versenye volt. Nem találom rá a szavakat. A nyertesnek járó serlegen ugyan az én nevem szerepel, de a verseny valódi győztese ma a DTM. Hihetetlen motorsport-élmény volt, pontosan az, amit a rajongóknak futamról futamra nyújtani akarunk. A Gary-vel vívott csatám két bokszoló mérkőzésére emlékeztetett. Roppant kemény, ámde fair küzdelem volt. A szombati dobogós hely, majd a vasárnapi pole pozíció és az abszolút győzelem fantasztikus szezonnyitó lendületet adott nekünk” – fogalmazott Timo Glock a vasárnapi futam leintése után.
„Kiváló reklám volt ez a motorsport egészének és magának a DTM-nek” – vette át a szót Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „Kötéltáncot jártak az idegeimen, de fantasztikus verseny volt. Két nagyszerű sportoló könyörtelen, ugyanakkor végtelenül sportszerű párharcának lehettünk szemtanúi – és pontosan ez az, amiről a motorsportnak szólnia kellene. Timo idegszálai acélból vannak, magabiztosan, hiba nélkül versenyzett, és végül hazahozta az arany trófeát. Gratulálok ehhez a rendkívüli teljesítményhez! Újonc pilótánk, Joel Eriksson negyedik helyezése ugyancsak fantasztikus eredmény, és Bruno Spenglernek is jár a taps, amiért a mezőny végéből egészen a nyolcadik helyig fel tudta küzdeni magát. Négy BMW M4 DTM versenyautó végzett a vasárnapi mezőny legjobb tízében, amely önmagáért beszél. Az egész hétvége kiválóan sikerült. Timo Glock révén máris vezetjük a pilóták közötti pontversenyt, amely kellő motivációt ad nekünk a szezon további fordulóin” – zárta gondolatait Jens Marquardt.
Timo Glock a versenyhétvége hivatalos lezárásaként exkluzív interjút adott a BMW-nek, amelyben a fantasztikus teljesítmény mögötti élményről, a szezon előtti várakozásokról és a lausitzringi folytatásról beszélt.
Timo, a rajongók állva, adrenalintól lüktetve szurkolták végig a vasárnapi futamot, amely mindenkit lázba hozott. Milyen élmény volt mindez a volán mögött?
Timo Glock: „Hihetetlen. Nem tudom megmondani, hogy melyik univerzumban jártam, de egészen biztos, hogy valahol máshol. A Gary-vel vívott küzdelmünk olyan volt, mint két bokszoló végtelenül kiélezett meccse, ahol megállás nélkül szállnak a bal horgok és a jobb horgok, de egyik fél sem akarja megkockáztatni a kiütést. Verseny volt a javából. Én nyertem meg a futamot, de az igazi győztes ma a DTM. Az egész egy hihetetlen üzenetként érkezett meg mindenkihez – és főként a Mercedeshez, aki igazán felülvizsgálhatná a visszavonulásról szóló döntést. A rajongók pontosan azt kapták, amit minden hétvégén várnak: érzelmeket és egy őrült csatát, amely mindkét részről végtelenül korrekt módon zajlott le. Egyszerűen fantasztikus volt.”
Egy dobogós hely szombaton, majd egy pole pozíció és egy futamgyőzelem vasárnap. Számítottál rá a hétvége előtt, hogy ilyen tökéletesen rajtol majd a szezon?
Timo Glock: „Egyáltalán nem, hiszen azt sem tudtuk pontosan, hogy mennyire ütőképes az idei autónk és mennyire vagyunk versenyképesek a riválisokkal szemben. Azonban egy egészen hihetetlen csapatmunkát végeztünk. A srácok egész hétvégén hiba nélkül dolgoztak, az autó pedig szenzációs volt. Szombatról vasárnapra csupán minimális beállításokat változtattunk, amelyek mégis hihetetlen tempót eredményeztek. Kiválóan indítottuk az idei idényt.”
Két hét múlva folytatás a Lausitzringen. Milyen várakozásokkal tekintesz arra a hétvégére?
Timo Glock: „Ki kell várnunk és majd meglátjuk. Az elmúlt néhány évben nem voltunk túl erősek a Lausitzringen, így hát lássuk meg, mit hoz a hétvége: elképzelhető, hogy jobban megismertük az autót és sikerült tanulnunk az elmúlt évek hibáiból. Kíváncsian és eltökélten nézünk szembe a kihívásokkal.”