Elindult az angyalföldi Göncöl utca átalakítása
Jelentős szakaszához ért a XIII. kerületi Göncöl utca felújításának folyamata, július 5-én, hétfőn elkezdődtek a kivitelezési munkák a Rákos-patak és a Kámfor utca között. Az útépítés több ütemben történik, a Göncöl utca várhatóan még az idén év végéig megújul.
Elkezdődött a munka az angyalföldi Göncöl utcában, a kivitelező Colas Út Zrt. július 2-án, pénteken átvette a munkaterületet, július 5-én, hétfőn pedig elkezdte a felújítást a Rákos-patak és a Kámfor utca közötti, mintegy 1,4 kilométer hosszú útszakaszon.
A Rákos-patak, valamint az Újpalotai út–Göncöl utca–Szekszárdi utcai csomópont között forgalomkorlátozásra kell számítani, a kivitelezés első ütemében a gépjárművek csak a belső sávban haladhatnak, a parkolás lehetősége megszűnik. A második ütemben átterelik a forgalmat az elkészült aszfalt kötőrétegre, és a belső sávokban kezdik meg az előkészítő, bontási munkákat. Azután felújítják a Fiastyúk utcai, valamint a Gyöngyösi utcai csomópontokat.
Ezek a munkák előreláthatólag idén őszig tartanak, ez idő alatt a 120-as autóbusz a megszokott szakaszon jár. Az ideiglenes megállóhelyeket ugyanott helyezik el a Göncöl utcában, ahol a jelenlegiek is vannak.
Az utolsó, ősszel kezdődő negyedik ütemben majd átépítik az Újpalotai út–Göncöl utca–Szekszárdi utcai csomópontot. A munka jelentősebb forgalomkorlátozással jár. A Szekszárdi utca és az Újpalotai út egyesítésével, illetve a jelenlegi csomópont kisebb eltolásával a Göncöl utcai kapcsolódás egyszerű útcsatlakozássá válik. A teljes kivitelezés várhatóan idén decemberben fejeződik be.
„A Fővárosi Önkormányzat kezelésében több mint 1300 kilométer út van – kezdte beszédét Tüttő Kata, Budapest főpolgármester-helyettese a munkakezdés alkalmából rendezett hétfői sajtótájékoztatón. – Gyakorlatilag nemcsak ezt az utat kellene felújítani, hanem nagyjából tízszer ennyi korszerűsítésre lenne szükség – a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ pedig a nehézségek és a kormányzati elvonások ellenérei is elkötelezett a fejlesztések megvalósítása mellett.”
Budapest Főváros XIII. kerületének polgármestere, dr. Tóth József elmondta: „A Pap Károly utca–Röppentyű utca–Göncöl utca felújítása régi adóssága a Fővárosi Önkormányzatnak. A tavalyi év során részben megújult a Pap Károly utca, most pedig kezdetét veszi az útszakasz leghosszabb részének, a Göncöl utcának a felújítása, amelyre régóta várnak a kerületben élők. Köszönjük a Fővárosi Önkormányzatnak, hogy forrást tudott biztosítani erre a fontos feladatra.”
A BKK projektmegvalósítási igazgatója, Horváth László hangsúlyozta: „Egy város sosincs kész, ütemezetten, rendszeresen kell elvégezni a felújítási munkákat, ha a jelenlegi szolgáltatási szintet fenn akarjuk tartani, hát még ha fejleszteni is szeretnénk rajta. Így kerül most sor a Göncöl utcára. Egy útfelújítás a burkolat cseréjén túl mindig alkalmat ad a forgalmi helyzet értékelésére és a beavatkozásokra, amelytől kényelmesebb, biztonságosabb kialakítást valósíthatunk meg. Ehhez kérjük most az itt lakók és közlekedők nagyjából féléves türelmét.”
A kerékpárral és gyalog közlekedőknek is kedvez a felújítás
A beruházás az Újpalotai út csomópontjának átépítésén túl az útburkolatok felújítását is tartalmazza. Az új kialakítással a Göncöl utca forgalmi irányai közelebb kerülnek egymáshoz, így a fő irányon kívül az elsőbbségi viszonyok is átláthatóbbá válnak. Ezzel az átépítéssel a kerékpárral, valamint a gyalog közlekedők is biztonságosabban és kényelmesebben kelhetnek át az úton.
Jelenleg a Göncöl utcában a kerékpársáv a parkolósáv menetirány szerinti jobb oldalán helyezkedik el. A felújítások után a biciklisáv a forgalmi sáv és a parkolósáv közé kerül, a parkolók pedig a szegélyek mellett lesznek. A további szakaszon a csomópontok kisebb módosítására, valamint a belátást akadályozó kijelölt várakozóhelyek eltávolítására van szükség.
A BKK sokkal kedvezőbb áron kötötte meg a szerződést a Colas Út Zrt.-vel, a XIII. kerületi Göncöl utca korszerűsítése az eredetileg tervezett bruttó 1,153 milliárd forint helyett a tartalékkerettel együtt bruttó 643,5 millió forintba kerül.
Budapesti Közlekedési Központ