Elindult az első X-Wagen metró Bécsben
Az első X-Wagen metró már közlekedik az U3-as vonalon – további vonatok nyáron érkeznek. Innovatív digitális utastájékoztató és útbaigazító rendszer, minden ajtó felett megtalálható kijelzői valós idejű információkkal szolgálnak.
Az X-Wagen metró megkezdte az utasszállítást. A metró új generációjának első szerelvénye a széles körű tesztek és a működési engedély megszerzése után hivatalosan is megkezdte a közlekedést a bécsi U3-as vonalon. A szerelvényt a bécsi városi tanácsos, Peter Hanke, valamint a projekt számos résztvevője többek között a Wiener Linien és a Siemens Mobility képviselői kísérték el az első útjára.Albrecht Neumann, a Siemens Mobility Rolling Stock üzletágának vezérigazgatója az alábbi gondolatokat osztotta meg: „Bécs városa az X-Wagen metró elindításával nagy lépést tesz a digitalizált közlekedés jövője felé. Az olyan innovációk, mint az új, valós idejű frissítéseket tartalmazó utastájékoztató rendszer és a légmentes fékrendszer itt debütálnak először a világon, és a későbbiekben az U5-ös vonalon érkező teljesen automatizált üzem nagy előnyökkel jár majd. Annak ellenére, hogy az elmúlt években nehéz helyzetekkel kellett megküzdenünk, a vonatokat pontosan az ütemtervnek megfelelően gyártottuk le bécsi üzemünkben, és ígérjük, hogy a szervizelés és karbantartás terén is jó és megbízható partnerek leszünk.”
„Ez egy nagy nap Bécs és a bécsi közösségi közlekedés számára. Az X-Wagen metró gyakorlatilag trendteremtő a mi klímamodellként is szolgáló városunk számára. Egy kifinomult, a legmodernebb műszaki megoldásokat tartalmazó és Bécsben gyártott szerelvény még vonzóbbá és kényelmesebbé teszi a közösségi közlekedést. Az X-Wagen metró része a bécsi tömegközlekedés átfogó korszerűsítésének, amelyhez az új elektromos buszok és villamosok is tartoznak” – mondta Peter Hanke, a közösségi közlekedésért felelős városi tanácsnok.
Az U3-as metróvonal Erdberg állomásáról megindult a forgalom. A vonat a következő napokban és hetekben hétfőtől péntekig Simmering és Ottakring között is közlekedik az U3-as vonalon. Az első X-Wagen metróval június 19-én indult útjára a személyszállítás, ezt a nyáron további új vonatok követik majd. A tizedik X-Wagen metrót az év végéig szállítják le, és a Siemens Mobility 2024-től évente legfeljebb három további X-Wagen metrószerelvényt ad át a Wiener Linien-nek.
„Az új X-Wagen metróval modernizáljuk vonatparkunkat. Ez a ,,Silver Arrow” szerelvényeket váltja majd fel egymás után, és 2026-tól kezdődően először teszi lehetővé a teljesen automatizált metróüzemet Bécsben, az U5-ös vonalon. Az egész projektcsapattal együtt nagyon örülök, hogy az új X-Wagen metrót most már minden utas használhatja” – mondta Gudrun Senk, a Wiener Linien műszaki igazgatója.
A személyszállítás megkezdésével a Wiener Linien és a Siemens Mobility között az X-Wagen metróra vonatkozó karbantartási szerződés is hatályba lépett. A Railigent X-en alapuló digitális szervizelés lehetővé teszi a jövőbe mutató karbantartást, amelyet a Wiener Linien szakemberei végeznek a Siemens Mobilityvel szoros együttműködésben. Ez biztosítja a Wiener Linien számára a karbantartási költségek jobb >>>