Elképesztő állapotú, alig használt Toyota MR2 Spyder bukkant fel az Ebay-en

A középmotoros sportautó közel húszéves, de olyan, mintha most gördült volna ki a gyárból.

Nincs manapság még egy olyan nagy volumenű autógyártó, amely olyan ütemben ontaná magából az új sportautókat, mint a Toyota. A gyári sportrészleg, a Gazoo Racing mérnökei nem unatkoztak az elmúlt években, hiszen 2019-ben mutatkozott be a Toyota GR Supra, 2020-ban a Toyota GR Yaris, idén pedig a GT 86 utóda, a GR86 is megérkezett.

Ezen modellek közös tulajdonsága, hogy elöl hordják a motorjukat, nem is olyan régen azonban még egzotikus, középmotoros sportautó-sorozata is volt a Toyotának, a három generációt megért MR2, amelynek neve a „mid-engine rear-wheel-drive 2-seater” (középmotoros, hátsókerék-meghajtású, kétüléses) kifejezésre utal.

A ma már kultstátuszba emelkedett MR2 sorozat 1999-2007-ig gyártott harmadik generációját a szegény ember Porsche Boxsterének is hívták megjelenése idején, nem csak a remek vezethetőséget biztosító középmotoros elrendezés, a kétüléses utastér, hanem a hasonló formájú fényszórók és a lenyitható vászontető miatt is, amely a korábbi MR2-esekről még hiányzott. Két fontos különbség azonban volt a japán és a német roadster között: előbbit kizárólag soros négyhengeres, utóbbit hathengeres bokszermotorral szerelték, részben emiatt a Toyota bő negyed tonnával könnyebb is volt, az alapváltozatának a tömege az egy tonnát sem érte el.

„Valódi vezetési élményt akartunk, amely ötvözi az agilitást, az alacsony tehetetlenséget és a könnyű súlyt. De hosszú tengelytávra is szükségünk volt a jobb stabilitás és az új külső dizájn érdekében; és középmotoros elrendezésre is, hogy kiváló kezelhetőséget és kormányzást érjük el annak köszönhetően, hogy a motor súlya nem az első tengelyt terheli” – nyilatkozott Siratori  Harunori, az MR2 Spyder (Japánban: MR-S, Európában MR2 Roadster) főmérnöke az 1997-es Tokiói Autószalonon, a modell világpremierjén.

Ebbe az utolsó, vászontetős nemzedékbe tartozik a képeken látható, 2002-es gyártású fekete példány is, amely nemrég bukkant fel az Ebay hirdetései között. 1,8 literes, változó vezérlésű, teljesen alumíniumból épített 1ZZ-FED benzinmotorja még szinte csak a bejáratáson van túl, mivel a sportkocsi közel két évtizedes élete során csupán 12.114 mérföldet, azaz 19.496 kilométert futott. A 140 lóerő és a 169 Nm ötfokozatú kézi sebességváltón keresztül jut el a hátsó kerekekre, amiből a szakértőknek már kiderülhet, hogy nem európai specifikációjú példányról van szó, azokban ugyanis hat fokozattal gazdálkodhat a sofőr.

Nem csak a fekete fényezés és a 15 colos, gyári könnyűfém keréktárcsák tűnnek makulátlannak, hanem a beltér is, amelyben a barna bőrülések úgy néznek ki, mintha soha nem használták volna őket. Bár a hirdetés nem részletezi az autó felszereltségét, azt azonban lehet tudni, hogy Észak-Amerikában alapáron járt minden MR2 Spyderhez a klímaberendezés, az elektromos ablakemelő, a központi zár, a bőrborítású sportkormány és négy hangszórós audiorendszer kazettával és CD-lejátszóval.

Az eladó 22.800 dollárt (7,33 millió forintot) kér az autóért, ami durván a háromszorosa annak az összegnek, amennyiért Magyarországon egy jó állapotú használt MR2 Roadstert lehet venni – persze azok közel sincsenek ennyire megkímélve. Lehet, hogy a Toyota-gyűjtők hamar kifizetik érte ezt a magas árat is, azonban azt sem szabad elfelejteni, hogy a pár hónap múlva már kapható, közel 100 lóerővel erősebb, vadonatúj fejlesztésű GR86-osért csak 4900 dollárral (1,57 millió forinttal) kell majd többet fizetni az Egyesült Államokban, ami csekély különbségnek tűnik. Persze az újdonságnak nem lehet lenyitni a tetejét, és nem is középen van a motorja, de vezetési élményben hasonlóan magas szinten teljesít.

Fotók: Diamond Motorworks, Toyota