Elképesztő technológiai offenzívát jelentett be a Toyota

A világ legnagyobb és legzöldebb autógyártója, az eddig már több, mint 23,5 millió elektrifikált (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos) autót értékesítő, és ezen technológiák mellett a hidrogén belsőégésű és az e-üzemanyagokat használó technológiák fejlesztésében is élen járó Toyota nem kisebb célt tűzött ki, hogy hogy megváltoztassa az autózás jövőhét. A környezettudatos gondolkodás iránt a leginkább elkötelezett, és a kérdést talán a legátfogóban kezelő autógyártó az általa jegyzett új generációs akkumulátoros elektromos technológia és a hidrogén alapú meghajtások révén várja az áttörést.

KAPCSOLÓDÓ ÁBRÁK, TÁBLÁZATOK, FOTÓK >>>

Hiroki Nakajima ügyvezető alelnök és technológiai igazgató nemrégiben ismertette a világ leginnovatívabb autógyártójaként ismert, a részben vagy teljesen elektromos meghajtások, az autonóm járművek, a robotika és a mesterséges intelligencia területén is vezet fejlesztőnek számító Toyota technológiai stratégiáját és a jövő autógyártásának irányát. Nakajima sokrétű technológiai fejlesztésekről számolt be, összhangban a Toyota multitechnológiás stratégiájával, bemutatva a fejlesztés alatt álló koncepciókat is, amelyek elősegítik a Toyota jövőképének és stratégiájának megvalósítását. Nakajima mellet megszólalt Takero Kato is, akit az újonnan alapított Toyota BEV Factory elnökévé neveztek ki, valamint Mitsumasa Yamagata, akit a tervek szerint a júliusban induló Toyota Hydrogen Factory elnöke lesz. Mindketten kidolgozták saját stratégiájukat az akkumulátoros elektromos és hidrogén üzletágakra vonatkozóan.

Három pillérre építi a jövőben a fejlesztést a Toyota

Hiroki Nakajima, ügyvezető alelnök és technológiai igazgató az alábbiakban mutatta be a vállalat stratégiai irányvonalait:

A Toyota Mobility Concept lényegének magyarázata elhangzott az áprilisi üzletpolitikai tájékoztatón. Megvalósításának kulcsa a három pillér: az elektrifikáció, a mesterséges intelligencia és a diverzifikáció. Az elektrifikáció terén továbbra is a „többutas megközelítést” valljuk, beleértve az optimális hajtásláncok bevezetését minden régióban. A mesterséges intelligencia területén a járművek és a szolgáltatások mellett a társadalommal való kapcsolatunk bővítésére irányuló kezdeményezéseket is támogatni fogunk, mint például Woven City. Folytatjuk vállalkozásunk diverzifikálását azáltal, hogy a hatókörünket kiterjesztjük az „autókról” a „társadalomra” is, és így foglalkozunk majd a mobilitás által nyújtott szabadsággal és a mindenki számára elérhető változatos energiaellátási lehetőségekkel. Ennek a három témának a technológiai népszerűsítése érdekében 2016-tól kezdve, azaz a vállalati rendszer bevezetése óta erőforrásainkat a haladó fejlesztési területekre helyeztük át, és aktívan befektetünk a jövőorientált területekre. 2023 márciusától a K+F humán erőforrásaink több mint felét és K+F kiadásaink hozzávetőleg felét haladó fejlesztési területekre helyeztük át, miközben növeltük a teljes összeget. Ezt a tendenciát a jövőben tovább fogjuk gyorsítani.

A jövőben három fontos pillérre építjük tevékenységünket. Ezek közül az első az, hogy kompromisszumok nélkül törekedjünk a biztonságra. Tovább finomítjuk a Toyota Safety Sense rendszert, és biztonságos, megbízható technológiákat szállítunk ügyfeleinknek. A második, hogy a jövőt mindenki maga fogja építeni. A jövőt azáltal teremtjük meg, hogy kapcsolatba lépünk kollégáinkkal világszerte olyan kezdeményezéseken keresztül, mint a CJPT kereskedelmi szektor széndioxid-mentesítésére tett erőfeszítései, a thaiföldi CP csoporttal való partnerségünk és a motorsportok terén folytatott együttműködéseink. Harmadszor, felgyorsítjuk a lokalizációt. Mivel ügyfeleink igényei az egyes régiókban a jövőben tovább formálódnak, világszerte felgyorsítjuk a „ügyfeleink közelében történő fejlesztést” kutatási és fejlesztési bázisainkon. A Toyota technológiai képességeivel legyőzte a nehéznek hitt kihívásokat, és számos olyan járművet fejlesztett ki, amelyek megelőzik a korukat, és előkészítik az utat a jövő felé. Ilyen volt például a Prius, amely ma már a hibrid járművek szinonimája, és a Mirai, az első sorozatgyártású üzemanyagcellás modell. Változtassuk meg az autók jövőjét! Továbbra is vezető szerepet fogunk vállalni a jövő társadalmának megteremtésében azáltal, hogy a technológia erejét használjuk arra, hogy ügyfeleinket a jövőbe kalauzoljuk és összekapcsoljuk az autókat a társadalommal.“

Jönnek az új generációs akkumulátoros elektromos Toyoták – akár 1000 kilométeres hatótávval

Takero Kato, a Toyota BEV Factory elnöke az akkumulátoros elektromos technológiát forradalmasító fejlesztésekről beszélt:

Célunk hogy a májusban elindított BEV Factory elnevezésű szervezeti egységgel, amely az akkumulátoros elektromos járművekkel foglalkozik, megváltoztassuk az akkumulátoros elektromos modellek jövőjét azáltal, hogy átalakítjuk az autókat, a gyártást és a munkamódszerünket. Az autók terén a következő generációs akkumulátorok és a szonikus technológia integrálása révén 1000 kilométeres hatótávolságot fogunk elérni. A stílusosabb kialakítás érdekében az aerodinamikai fejlesztéseket mesterséges intelligencia támogatja, míg a tervezők a természetesség kifejezésére helyezik a hangsúlyt. Az Arene OS és a teljes OTA végtelenül kiterjeszti az autók által nyújtott élmények lehetőségeit. A manuális elektromos járművekhez hasonlóan izgalmas meglepetéseket és szórakozást kínálunk ügyfeleinknek olyan technológiákkal, amelyet csak egy valódi autógyártó érhet el. A gyártás terén az autó karosszériája három fő alkotóelemből épül majd fel egy új moduláris rendszerben. A gigaöntés alkalmazása jelentős komponensintegrációt tesz lehetővé, ami hozzájárul a járműfejlesztési költségek és a gyári beruházások csökkentéséhez. Emellett az önjáró gyártástechnológia felére csökkenti a folyamatokat és az üzemi beruházásokat. A BEV Factory egy „MINDENT BELE CSAPAT”, egy vezető alatt, amely egyesíti a funkciókat és a régiókat az autógyártó keretein kívül, beleértve a Woven by Toyotát és a külső partnereket. Ez a CSAPAT forradalmasítja a munkavégzés módját, hiszen mindenki ugyanazon a helyszínen tartózkodik, és ugyanolyan tudatában van a problémáknak, hogy gyors döntéshozatalt és reakciókat tudjanak biztosítani. A következő generációs akkumulátoros elektromos modelleket világszerte bevezetjük majd, és egy teljes termékcsaládként 2026-ban kerülnek piacra. 2030-ra az évi 3,5 millió akkumulátoros elektromos Toyotából 1,7 millió darabot a BEV Factory fog biztosítani. A következő generációs akkumulátoros elektromos járművek új akkumulátorokat alkalmaznak majd, amelyek révén eltökélt szándékunk, hogy világelsővé váljunk az akkumulátoros elektromos járművek energiafogyasztásában. Az új erőforrásokkal javítani fogjuk termékeink vonzerejét, hogy felülmúljuk az ügyfelek elvárásait, és biztosítsuk a bevételt. Kérjük, várják szeretettel az autógyártó által fejlesztett akkumulátoros EV-t, amely minden vásárló szívét megdobogtatja.“

Az eddiginél is fontosabb szerepet kap a hidrogén

Mitsumasa Yamagata, a Toyota Hydrogen Factory elnöke a vállalat több technológiára épülő hidrogén stratégiáját ismertette:

A hidrogénpiac Európában, Kínában és Észak-Amerikában lesz messze a legnagyobb 2030-ban, és az üzemanyagcella-piac várhatóan gyorsan bővül majd, elérve az évi 5 billió jent. A Mirai hidrogénegységeit használó üzemanyagcellák külső értékesítését támogatjuk, és 2030-ig 100.000 darab külső értékesítésére kaptunk ajánlatot. Ezek többsége haszongépjármű. A gyors piaci változásokra reagálva júliusban új szervezetet hozunk létre Hydrogen Factory néven, amely egy vezető alatt azonnali döntéseket tud hozni az értékesítéstől a fejlesztésen át a gyártásig. A Hydrogen Factory három pilléren fogja elősegíteni az üzletet. Az első a K+F és a termelés lokalizálása a főbb piacokon belüli országokban. Erőfeszítéseinket felgyorsítjuk helyi bázisok létrehozásával, elsősorban Európában és Kínában. A második a vezető partnerekkel kötött szövetségek megerősítése. Minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy megfizethető üzemanyagcellákat szállítsunk ügyfeleinknek azáltal, hogy megfelelő mennyiséget konszolidálunk együttműködések révén. A harmadik a versenyképesség és a technológia. A következő generációs FC technológiák, például a következő generációs cellatechnológiák és FC rendszerek innovatív fejlesztésén fogunk dolgozni. A teljeskörű kereskedelmi forgalomba hozatalon fogunk dolgozni, ahogy haladunk előre ezekkel a kezdeményezésekkel. A következő generációs rendszer 37 százalékos költségcsökkentést ér el a technológiai fejlődés, a mennyiségi hatékonyság és a lokalizáció révén. Továbbá partnereinkkel együttműködve, ha 2030-ban 200.000 darabra kapunk ajánlatot, 50 százalékkal csökkenthetjük a költségeket, és komoly profitot termelhetünk, miközben megfelelünk számos ügyfelünk és kormányunk elvárásainak. E cél elérése érdekében együtt fogunk dolgozni a fejlesztés, a gyártás és az értékesítés területén. Ráadásul a hidrogén ára még mindig nagyon magas. A hidrogén széleskörű használatának előmozdítása érdekében a Toyota továbbra is együttműködik partnereivel, hogy hozzájáruljon a hidrogén előállításához, szállításához és felhasználásához. Az erős partnerekkel kialakított kapcsolatokat lehetőségként fogjuk fel a hidrogén kereskedelmi forgalomba hozatalára tett erőfeszítéseink felgyorsítására azáltal, hogy a főbb piacokon vevőorientált bázisokat hozunk létre, és megfelelő mennyiségben kínálunk megfizethető termékeket.“