Elkezdődött a Tesla riválisának szánt BMW i4 gyártása
Ugyanazon a gyártósoron készül, mint a belső égésű motoros és hibrid modellek.
Legördült a gyártósorról a tisztán elektromos BMW i4 első példánya Münchenben. A villanyos szedán, amelyet a Tesla Model 3 közvetlen riválisának szánnak, ugyanazon a szalagon készül, mint a hagyományos, belső égésű motoros és hibrid modellek. A vegyes gyártósor létrehozása mintegy 200 millió euróba került a bajor gyártó számára.
Milan Nedeljkovic, a BMW termelésért felelős vezetője szerint 2023-ra a müncheni üzemből kikerülő járművek több mint fele tisztán elektromos, vagy plug-in hibrid hajtáslánccal fog rendelkezni.
A szakember egyúttal azt is elárulta, a német cég 2024-ig megszünteti a belső égésű motorok gyártását a müncheni üzemében. Ezt követően ezeket az erőforrásokat Ausztriában és az Egyesült Királyságban készítik majd, bár az autók összeszerelése továbbra is a müncheni gyárban fog történni.
A BMW azt a célt tűzte ki, hogy 2030-ra a világszinten értékesített új autóik 50 százalékát már az elektromos modellek adják majd. Oliver Zipse, a bajor vállalat vezérigazgatója kijelentette, az évtized végére a BMW palettája minden szegmensben kínál majd tisztán elektromos modelleket, amennyiben bármelyik ország úgy döntene, betiltja a belső égésű motoros autók értékesítését.
Peter Weber, a müncheni üzem vezetője elmondta, az új i4-es elsőbbséget élvez az összes többi BMW modellel szemben, ami a globális chip-hiány következtében csak meglehetősen szűkös mennyiségben rendelkezésre álló félvezetők felhasználását illeti.
A német cég számításai szerint nagyságrendileg 70-90 ezerrel kevesebb autót tudnak majd elkészíteni idén az egész autóipart sújtó chip-hiánynak köszönhetően.