Elon Musk vitái megrendítették a Tesla hierarchiáját

  • A Mercedes-Benz kiszorítja a Teslát a márkaérték-rangsor első helyéről
  • Az elektromos járművek (EV) iránti növekvő érdeklődés ösztönzi a márka növekedését
  • A Bosch, a legértékesebb és legerősebb autóalkatrészek márka, növeli a márka ismertségét

A Brand Finance, a világ vezető márkaértékelési tanácsadó cége új jelentése szerint a Mercedes-Benz megelőzi a Teslát, hogy visszanyerje pozícióját a világ legértékesebb autómárkájaként. A Tesla visszaesése a második helyre az Elon Musk körüli viták összefüggésében következik be, amelyek befolyásolták az elektromosautó-gyártó hírnevét, kihatással a márkaértékre ( 12%-kal 58,3 milliárd USD-ra). Eközben a Mercedes-Benz márka értéke 1%-kal 59,4 milliárd dollárra nőtt .

A luxus sportautó-gyártó, a Ferrari 90,0/100-as pontszámmal magas márkaerőt tart fenn , AAA+ minősítést szerzett, és megerősíti státuszát a világ legerősebb autómárkájaként. A Brand Finance kutatása alátámasztja a márka erős ismertségét, ajánlásait és hírnevét, miközben az optimista előrejelzések tovább járultak a márkaérték növekedéséhez (43%-kal 10,6 milliárd USD-ra) .

Alex Haigh, az Asia Pacific Brand Finance ügyvezető igazgatója megjegyezte:

„A Tesla márkaértékének csökkenése még meggyőzőbbé válik az egyre inkább az elektromos járművekre koncentráló autóipar hátterében, azonban a Tesla márka ereje továbbra is fennáll, ami annak a jele, hogy a vállalat alapvető identitása rugalmas. Ahogy más elektromos járművek gyártói, mint pl. A BYD és a New Flyer jelentős növekedést lát, a Tesla tartósan magas szintű fogyasztói ismertsége és ajánlása valószínűleg kulcsfontosságú lesz a vállalat versenyképessége szempontjából.”

A kínai autószektor továbbra is növekszik, az elektromos járművek iránti erős globális érdeklődésnek köszönhetően, amely ösztönzi a beruházásokat és az exportot. A BYD Kína legértékesebb autómárkája , márkaértéke 20%-kal 12,1 milliárd USD-ra nő. Míg a kínai autómárkák ingadozásokat tapasztaltak a márkaértékben, a márka ereje növekszik – a Brand Finance kutatásból kiderül, hogy a 2024-es Brand Finance Automobiles rangsorában szereplő 22 kínai márka közül 19 javult a márka ereje.

A New Flyer márkaértéke a korábbi érték három és félszeresére nőtt (250%-kal), és elérte a 646 millió USD-t. Ez a tömegközlekedési szektorban az elektromos járművek iránti növekvő kereslet, a New Flyer megkülönböztető pozíciója az elektromos autóbuszok piacán, valamint a brit és a kanadai kormány szilárd támogatása az elektromos járműveket érintő tömegközlekedési kezdeményezések finanszírozásában következik.

A Bosch a legértékesebb és legerősebb autóalkatrész-márka 14,6 milliárd USD értékével. A Brand Finance kutatása azt mutatja, hogy kiemelkedő teljesítményt nyújt az olyan mutatók terén, mint a „Brand I Amire” és a „Positive Contribution”, ami jelzi a márka és a hozzájárulások iránti növekvő tiszteletet . Az Ismerettség és Figyelembevétel értékelések frissítései megerősítik ezt a felismerést.

Még mindig a Toyota lenne a villamosítás királya?