Előre a zöldülés útján! 19 százalékkal csökkent az eddigi leghatékonyabb Astra CO2-je
Hatékony, 100 g/km alatti CO2 kibocsátású turbódízelek
Az Astra 1.5 literes, négyhengeres dízelmotorjának teljesítménye 77 kW (105 LE) vagy 89 kW (122 LE), nyomatéka 260 – 300 Nm. (NEDC1 fogyasztás: városi 5.5 – 4.5 l/100 km, országúti 3.7 – 3.1 l/100 km, kombinált 4.3 – 3.6 l/100 km, 115 – 96 g/km CO2; WLTP2 kombiált: 5.3 – 4-4, 139 -117 g/km CO2; ideiglenes adatok). A közös nyomócsöves befecskendezés nyomása 2000 bar.
Dízelmotorok | 1.5D | 1.5D | 1.5D |
Teljesítmény (kW/LE) fordulatszám | 77/1053250 | 90/1223500 | 90/1223500 |
Nyomaték (Nm)fordulatszám | 2601500-2500 | 3001750-2500 | 2851500-2750 |
Emisszió | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Erőátvitel | hatfokozatú manuális | hatfokozatú manuális | kilencfokozatú automata |
Ideiglenes NEDC1 fogyasztás (l/100 km) | |||
VárosiOrszágútiKombinált – CO2 g/km | 4.6-4.53.13.696 | 5.5-5.33.7-3.54.3-4.2115-110 | |
Ideiglenes WLTP2 fogyasztás kombinált | |||
l/100kmCO2 g/km | 4.7-4.4124-117 | 5.3-4.9139-130 |
Az elődmodellhez képest a 77 kW (105 LE) és 90 kW (122 LE) teljesítményű Astra fogyasztása és CO2-kibocsátása több, mint 17, illetve körülbelül tíz százalékkal csökkent.
A precíz, hatfokozatú manuális sebességváltó mellett az erősebb dízel kapható a mindig megfelelő áttételt találó kilencfokozatú automatával is, amely az Astrával debütál az Opelnél.
A dízelek változó geometriájú turbójának (VGT) lapátjait elektromos készülék állítja, és, a benzinesekhez hasonlóan, kiegyensúlyozó tengely teszi simává a motor járását. A kipufogócsonkot itt is a hengerfejbe integrálták.
Az Astra 1.5 dízel optimális kipufogógáz-kezelését passzív oxidációs katalizátorra, AdBlue befecskendezőre, SCR katalizátorra és dízel-részecskeszűrőre bízták.
Új front- és visszapillantó kamera, digitális sebességmérő
Az Opel Astra eddig is a kategóriában páratlan technikát és asszisztenseket kínált – elsősorban és legfőképpen az intelligens, vakításmentes IntelliLux LED®mátrixvilágítást. Van továbbá adaptív sebességszabályozó, távköztartó, frontális ütközésveszélyre figyelmeztetés, automatikus vészfékezéssel, jelzőtábla-felismerő, sávtartó asszisztens, hogy csak néhányat említsünk. Kapható AGR-minősítésű (Aktion Gesünder Rücken –Egészséges Hát Munkacsoport) ergonomikus ülés is, szellőzéssel és masszázsfunkcióval. Az Astrát magas fokon digitalizálja az opcionális, csúcstechnikájú front- és tolatókamera.
Az új frontkamera kisebb, de gyors processzora erősebbé teszi. Már nemcsak járműveket ismer fel, hanem gyalogosokat is – ez fontos biztonsági bónusz. A nagyfelbontású kamera az eddiginél többféle közlekedési jelzést ismer fel, és mutat meg a képernyőn. A digitális hátrapillantó kamera az új Multimedia Navi Pro infotainment rendszerrel kapható, finoman és precízen mutatja a monitoron a jármű mögötti forgalmat, és sötétben láthatóbbá teszi a kontrasztokat.
Az Astra utasait Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis Multimedia Radio, Multimedia Navi és Multimedia Navi Pro kapcsolja össze a külvilággal. Az új generációs készülékek gyorsabbak, okosabbak és ösztönösebben kezelhetők. A Multimedia Navi Pro csúcsváltozat – akárcsak az Opel Insigniáé – a nyolccolos, színes érintőképernyő mellett hangvezérléssel is kezelhető. Csatlakoztatott navigációs szolgáltatások, valós idejű útinformációk és online térképfrissítések könnyítik meg az utazást. A navigációs kijelző áttervezett szimbólumai friss, modern hatásúak, akárcsak a műszerezés: az új Opel Astra elsőként nyújt digitális sebességmérőt.
Opcióként kapható az E-Call segélyhívó funkció. Csak a vörös gombot kell megnyomni, és pillanatok alatt érkezik a segítség. Légzsákos balesetkor automatikusan megy el a hívás.
Örömautózás: drótnélküli töltés és Bose hangrendszer
A komfort maximális prioritást kapott az új Astrában. Praktikus részlet a kompatibilis okostelefonok drótnélküli töltése. Csak be kell tenni a telefont a középkonzol megfelelő mélyedésébe, és el lehet felejteni az akku lemerülését.
Az új Astrát opcionális Bose csúcs-hangrendszer varázsolja koncertteremmé. Összesen hét hangszóró, köztük egy RichBass mélynyomó biztosít optimális zenei élményt. Mindegy, hol ül valaki az autóban, remek hangzásban lesz része. A digitális erősítőn nyolcféle hangprofil állítható be, a zenerajongók ízlésének és preferenciáinak megfelelően.
Végül, de nem utolsó sorban, hideg évszakban az új Astra vezetését kellemesebbé és biztonságosabbá teszi a fűthető szélvédő. Az üvegben finom, szinte láthatatlan drótszálak szárítják fel a párát, és olvasztják le a jeget.
[1] A közölt CO2-emissziós és fogyasztási adatokat az előírt WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) mérési eljárással állapítottuk meg (EU-szabályozás 2017/948), és az adatokat visszaszámítottuk NEDC-re, hogy biztosítsuk az összehasonlíthatóságot más járművekkel. A legfrissebb információkért forduljon márkakereskedőjéhez. Az adatok nem veszik figyelembe az adott használati és vezetési körülményeket, a felszerelést és az opciókat, és függhetnek a gumimérettől is.
[2] A közölt fogyasztási és CO2-emissziós adatok megfelelnek a WLTP szabványnak (EU-szabályozás 2017/948). 2018 szeptember 1.-től az új autók típusbizonyítványához a World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP – világszerte egységes könnyűjármű mérési eljárás) használatos, amely a valóságnak megfelelőbb adatokat szolgáltat. A WLTP teljes mértékben felváltja a korábban használt New European Drive Cycle (NEDC – új európai menetciklus) mérést. A reálisabb tesztkörülményeknek tulajdoníthatóan a WLTP szerint mért fogyasztás és CO2-emisszió nagyobb lehet az NEDC szerintinél. Az adatokat befolyásolja a felszereltség és a gumiméret.