Első ízben látható a bauma kiállításon az MAN TGE
Egyből két, kifejezetten az építőiparra szabott TGE modellt is bemutat az MAN a szakmai vásáron – egy három oldalra billenthető platóval felvértezett kivitelt, valamint egy nehézfuvarozási kísérőjárművet.
- Első alkalommal a bauma kiállításon a 3–5,5 tonna megengedett össztömegű MAN TGE
- Az 5,5 tonnás változat kiállítási premierje egy billenőplatós MAN TGE 6.180 modellel
Első alkalommal állítja ki az MAN a bauma kiállításon a TGE típuscsalád járműveit. A gyártó 2017 áprilisa óta fokozatosan vezeti be a különböző európai piacokra a TGE típust, az oroszlános kisáruszállítót. A B4 csarnok 325. standján egy három oldalra billenthető platóval felszerelt, 5,5 tonna megengedett össztömegű, TGE 6.180 4×2 jelzésű modell ünnepli a premierjét. Közvetlenül a csarnok előtt pedig egy MAN TGE 3.180 4×2 furgon látható nehézfuvarozáshoz specifikált BF4 kísérőjárműként.
Átfogó termékkínálat az építőipar számára
Az építőipari vállalatok, a kisiparosok, valamint a kertészeti és tereprendezési cégek egyaránt megtalálják a változatos feladataikhoz megfelelő járművet a TGE széles termékpalettáján. A zárt áruszállítóval, az üvegezett kombival és a felépítményezhető alvázakkal az MAN különböző karosszériaváltozatok átfogó kínálatát nyújtja. Az ügyfelek két tengelytávolságból, három hátsó túlnyúlásból és tetőmagasságból választhatnak. A megfelelő konfigurációval a 3,5 tonna össztömegű TGE terhelhetősége meghaladja az 1,5 tonnát, míg a furgon akár 18,4 köbméter befogadóképességű rakteret kínál.
A felépítményezhető alvázak szimpla- vagy duplafülkés kivitelben elérhetők. Az utóbbi akár hét ülőhellyel is specifikálható, így a munkatársak kényelemben és biztonságban juthatnak el az építési területre.
A TGE típuscsalád belépőmodellje 3,0 tonna megengedett össztömegű. A kínálat felső végén pedig az 5,5 tonnás változat áll ikerabroncsozású hátsó tengellyel, ez a változat további 3,5 tonnát vontathat. A hajtásmódok tovább fokozzák a választék sokszínűségét. A megengedett össztömeg függvényében elsőkerék-hajtás, hátsókerék-hajtás vagy összkerékhajtás választható hatfokozatú manuális váltóval vagy egy nyolcfokozatú automatikus váltóval. Az MAN TGE orrában egy teljesen új dízelmotor-generáció tagjai dolgoznak, amelyek hosszú élettartamot és megbízhatóságot ígérnek. Az 1968 köbcentiméter összlökettérfogatú egységek 75 kilowatt (102 lóerő), 90 kilowatt (122 lóerő), 103 kilowatt (140 lóerő) és 130 kilowatt (177 lóerő) teljesítménnyel elérhetők. A négyhengeres erőforrást kifejezeten a haszonjárműlét komoly kihívásaira való tekintettel fejlesztették, így a takarékosság és a robusztusság állnak az első helyen.
Az MAN TGE építőipari alkalmazásához az MAN számos gyári felépítményt és belső kialakítási lehetőséget kínál. A 3,5 és az 5,5 tonna megengedett össztömegű változatokhoz a Scattolini, a Henschel és a Schoon felépítményezők három oldalra billenthető platója rendelhető. A szerviz- és műhelykocsik kialakításához a Bott és a Sortimo cégek rugalmasan berendezhető, gyári szerelésű polcrendszerei választhatók.
Amikor télen az időjárás miatt leáll az építőipar, akkor az MAN TGE akár téli úttisztítóként is felveheti a szolgálatot. Ehhez felszerelhető a hótolólap rögzítésére szolgáló tartószerkezettel. A plató pedig bőséges teret kínál egy útszóró berendezéshez.
Két kiállított MAN TGE a bauma kiállításon
A TGE típuscsalád legnagyobb billenőplatós kivitelének sorozatgyártása 2018 őszén futott fel. A kiállításon bemutatott MAN TGE 6.180 modellt a típus legerősebb motorja, egy hatfokozatú manuális váltó, ikerabroncsozású, laprugós hátsó tengely, három ülőhelyes szimpla fülke és Meiller három oldalra billenthető plató jellemzi.
Feltűnő kénsárga színben pompázik a B4 csarnok mellett az MAN szabadtéri standján látható MAN TGE 3.180. Megjelenése, valamint a tetőre épített változtatható jelzésképű tábla egyértelműen utal a tervezett bevetésére, ez ugyanis egy BF4 kísérőjármű túlméretes és túlsúlyos szállítmányokhoz. A három férőhelyes furgon rakterét az útlezárásokhoz szükséges kellékek és a mérőberendezések tárolásához alakították ki. A belső átalakítást a Lübeck közelében található Techau faluban dolgozó Kustech cég munkatársai végezték.
Maximális biztonság a segédrendszerek jóvoltából
A TGE esetében a szériafelszereltség részét képező EBA vészfékasszisztens (Emergency Brake Assist) rendszerrel az MAN jelenetős mértékben hozzájárul a közlekedésbiztonság fokozásához. Távolságmérő radar felügyeli az elöl haladó járműhöz képest mért távolságot és a rendszer segít lecsökkenteni a féktávolságot. A beépített városi vészfékező funkció kis sebességnél önállóan lefékezi a járművet. Ezzel mérsékli az egyik leggyakoribb baleseti típus, a ráfutásos balesetek kockázatát, amivel csökkenti a jármű állásidejét és a javítási költségeket, valamint növeli a maradványértékét. Az opcionális kiállássegítő asszisztens pedig a hátramenetben végzett kiparkolási manővereket segíti. Igény esetén akár vontatmányasszisztens is aktiválható. Ezenkívül az elektromechanikus kormányrásegítő kompenzálja a nem kívánt kormányzási behatásokat, például amelyet az oldalszél generál. A hosszú autópályás szakaszok kényelméről a követési távolságot tartó adaptív sebességszabályozó gondoskodik. Mindenki biztonságát szolgálja az éberségfigyelő és a másodlagos ütközésvédelem. Utóbbival elkerülhetők egy baleset után a másodlagos ütközések más akadályokkal vagy közlekedőkkel.