Első látásra… – A negyedik generációs Skoda Superb

A teljesen új, negyedik generációval a Škoda ismét mércét állít a formatervezés, a tágasság, a kényelem és a biztonság terén. További formatervezési és aerodinamikai finomítások révén a ferdehátú változat légellenállása tíz százalékkal javult az elődjéhez képest (a légellenállási együttható 0,23-ra csökkent), a kombié pedig 15 százalékkal (a légellenállási együttható már csak 0,25), ami hozzájárul az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez.

Az innovatív Škoda műszerfal és a szabadon álló 13 hüvelykes infotainment képernyővel ellátott új belső térkoncepció még könnyebb kezelhetőséget biztosít. A belső tér letisztult és tágas megjelenésű. A Škoda ismét optimalizálta hajtásláncát a még nagyobb hatékonyság érdekében. Három modern TSI benzinmotor áll rendelkezésre 110 kW (150 LE) és 195 kW (265 LE) közötti teljesítménnyel, valamint egy-egy 110 kW (150 LE), illetve 142 kW (193 LE) teljesítményű dízelmotor.

Emellett a kínálatban szerepel egy új plug-in hibrid hajtáslánc, amely 150 kW (204 LE) rendszerteljesítményt nyújt, és a nagyobb méretű nagyfeszültségű akkumulátor jóvoltából több mint 100 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot tesz lehetővé a WLTP-ciklus szerint. Ez kizárólag a Combi kombi modellhez tartozik, és el ne felejtsük, az egyik TSI motorhoz társul egy teljesen új mild-hibrid változat is.

A legerősebb dízelmotor és a csúcs benzinmotor összkerékhajtással is rendelhető. Az új Superb valamennyi hajtáslánca szériafelszereltségként DSG automata sebességváltóval párosul. Emellett számos új és továbbfejlesztett asszisztencia-rendszer gondoskodik a még nagyobb biztonságról és kényelemről.

A vadonatúj Škoda Superb ferdehátú és Combi kombi változatai egyaránt hosszabbak és magasabbak elődeiknél, miközben tengelytávjuk változatlan maradt.

A kocsi 491 centi hosszú, 185 széles és 148 magas, tengelytávja pedig 2841 milliméter. A ferdehátú csomagtartó kapacitása 20 literrel 645 literesre bővült, míg a kombi változat csomagtartójának teljes kapacitása lehajtott hátsó ülésekkel lenyűgöző, 1 920 liter.

dasblog

Az első „Dakar-autó” egy Skoda volt